دومین نشست هم اندیشی مدیران اجرایی شعب استان تهران سازمان دانشجویان ایران برگزار شد

۰۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۰ کد : ۳۲۸۰ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان اسلایدر
به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، دومین نشست "هم‌اندیشی معاونان فرهنگی واحدها و مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان مستقر در استان تهران" روز دوشنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۲ ساعت۱۳ تا ۱۸، در سالن واحد جهاددانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
دومین نشست هم اندیشی مدیران اجرایی شعب استان تهران سازمان دانشجویان ایران برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، در دومین نشست که بیش از 4 ساعت به طول انجامید، دکتر رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان ایران، آقای امید قهرمانی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد دانشگاه شهیدبهشتی، دکتر روح‌الله فتحی، معاون آموزشی پژوهشگاه رویان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ضیائی، عضو هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، آقای عموئی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ، سرکارخانم ابراهیمی، مدیر فرهنگی دانشگاه الزهرا، سرکار خانم شاه‌نظری معاون امور فعالیت‌های دانشجویی سازمان دانشجویان و برخی از مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان مستقر در استان تهران حضور یافتند و پیرامون مهم‌ترین مسائل فرهنگی کشور و نیازهای نسل جدید دانشجویان به صحبت پرداختند. 
در ابتدا دکترقهرمانی معاون فرهنگی واحد جهاددانشگاهی دانشگاه شهیدبهشتی ضمن خیرمقدم به مهمانان و حاضران و تشکر از سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برای ایجاد فرصتی برای هم‌اندیشی، این فرصت را غنیمت دانست و به شرح فعالیت‌ها و برنامه‌های در دست اقدام دانشجویان شهیدبهشتی پرداخت. وی درادامه به اهمیت حوزه مسئولیت اجتماعی در برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی پرداخت و آن را از زمینه‌های بسیار حیاتی و دارای کارکرد بالای فرهنگی شمرد و افزود: کارهای فرهنگی با زمینه مسئولیت اجتماعی می‌تواند باب مهمی در راستای همکاری وارتباط و پیوستگی با دانشجویان باز کند.
 رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان ایران، در این نشست ضمن خوش‌آمدگویی به مدیران و دانشجویان، بیان کرد: این جلسه در راستای مسائل مطرح شده در جلسه قبل و لزوم هم‌‎اندیشی پیرامون مسائل دانشگاه و نقش سازمان تشکیل شده است. یکی از مشکلات ما این است که ستاد سازمان دانشجویان کار «صف» انجام می‌دهد. در این مدت تلاش کردیم تا کار اجرایی را به واحدهای خود در دانشگاه‌ها بسپاریم و ارتباط مستقیم با دانشجو داشته باشیم. وی افزود: شعب ما وظیفه اجرای برنامه‌ها را دارند چراکه جایی که با بدنه دانشجویان ارتباط دارند، شعب ما در سازمان دانشجویان هستند. همان اندازه که در ستاد از فعالیت‌های اجرایی دوری می‌کنیم، باید به شعب آزادی عمل و اختیار بیشتری بدهیم که کارهایشان را توسعه دهند. درصد زیادی از دانشجویان ما در استان تهران فعالیت می‌کنند و این موجب شده‌است درصد خوبی از دانشجویان نخبه عنوان ظرفیت سازمان دراختیار ما باشد.
فریدزاده ادامه داد: از طرفی نهادهای فرهنگی دیگر نیز متاسفانه فعالیت جدی و راهبردی در حوزه فرهنگی برای دانشجویان ندارند و این مسئولیت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی را افزایش می‌دهد. خروجی این جلسات هم‌افزایی ما را در سطح استان تهران بالا می‌برد و می‌توانیم جهاد تبیین را در حوزه فرهنگی کشور بصورت منسجم جلو ببریم و اگربتوانیم در جهاد به این موفقیت برسیم به راحتی می‌توانیم به عنوان الگوی فرهنگی آن را در سطح کشور تکثیر کنیم. عادت کردیم عملی انجام شود تا با تاخیر عکس‌العمل انجام دهیم. کنشگری ما در فضای فرهنگی باید پیشتاز و خلاقانه و مستمر باشد. این خلاء را ما در جهاد و توسط شعب می‌توانیم پر کنیم و اهمیت برگزاری این جلسات رسیدن به این خروجی است. 
همچنین در این جلسه سرکار خانم نازنین بیات، معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی واحدهای علوم پزشکی شهیدبهشتی و سرکار خانم ابراهیمی مدیرفرهنگی جهاددانشگاهی دانشگاه الزهرا، سرکار خانم فرهادی، مدیرفرهنگی جهاددانشگاهی صنعتی شریف و همچنین آقایان عرفان شریفی، امیرحسین مسعودی، سیدمحمدرضا قانع‌فر، حسام الدین حسین زاده، حسین نظری، محمدسبحان سخایی و خانم ها زهرا سلطانی، ریحانه نوری نژاد؛ مدیران اجرایی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، علم و صنعت، امیرکبیر، شهید بهشتی، علوم پزشکی شهیدبهشتی، خواجه نصیر، دانشگاه تهران، شعبه الزهرا(س) حضور داشتند.
شایان ذکر است؛ جلسه اول این نشست روز دوشنبه 9 مردادماه 1402، با حضور حضور دکتر علیرضا کلانترمهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، دکتر رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان ایران، معاونان فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی و مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان مستقر در استان تهران برگزار شد، افراد حاضر ضمن ارائه انتقادات و پیشنهادات پیرامون مهم ترین اولویت های فرهنگی و دانشجویی به گفتگو نشستند.
همچنین جلسه سوم نشست "هم‌اندیشی معاونان فرهنگی واحدها و مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان مستقر در استان تهران" روز دوشنبه مورخ 6 شهریور ماه در محل سازمان جهاددانشگاهی تهران برگزار خواهدشد.
 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران دانشگاه شهید بهشتی جهاددانشگاهی


نظر شما :