اهمیت استفاده از ظرفیت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در امر جهاد تبیین

۰۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۲ کد : ۳۲۸۲ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان
به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، دومین نشست "هم‌اندیشی معاونان فرهنگی واحدها و مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان مستقر در استان تهران" روز دوشنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۲ ساعت۱۳ تا ۱۸، در سالن واحد جهاددانشگاهی دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.
اهمیت استفاده از ظرفیت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در امر جهاد تبیین

دکتر روح‌الله فتحی معاون آموزشی پژوهشگاه رویان در این نشست، در اهمیت ماموریت‌های فرهنگی بیان کرد: ما متاسفانه درک درستی از شرایط فعلی کشور نداریم. مشکلات دانشجویان و مقوله فرهنگی امر درهم‌تنیده‌ای است که یکی از مسائل آن پوشش و حجاب و رفتارهای اینچنینی در جامعه است و القصه این مسائل اولویت فرهنگی کشور ماست و نگران کننده است.
وی افزود: مشکلات فرهنگی کشور یک شبه ایجاد نشده و حل آن نیز یک شبه اتفاق نمی افتد. مساله فرهنگی کشور با جهاد نرم حل می‌شود، علی‌الخصوص با دانشجویان نباید بصورت تقابلی رفتار کرد. آن‌ها فرزندان و آیندگان کشور هستند و روش‌های تقابلی آسیب‌های بسیار جدی ایجاد می‌کند که منجر به فاصله بیشتر دانشجویان با ما می‌شود.
دکتر فتحی ضمن اشاره به مهم‌ترین تحولات فرهنگی در نسل جدی بیان کرد: امروزه انتقال جریان فرهنگی در کشور برعکس شده‌است. به فرمایش مقام معظم رهبری "فرهنگ، از دانشگاه به جامعه تسری پیدا می‌کند"، اما امروزه رفتارهای اجتماعی از جامعه بر دانشگاه انعکاس می‌یابد و دلیل آن به خاطرآن است که اهمیت والای فضای مقدس دانشگاه را درک نکردیم و کاری کردیم که منتقدان به مخالفان تبدیل شوند. متاسفانه ما امروزه اینکار را در دانشگاه انجام دادیم. به سوالات دانشجویان پاسخ ندادیم و کرسی‌های آزاداندیشی را دست کم گرفتیم. متاسفانه ساختار فرهنگی در کشور متولی واقعی و دلسوزی ندارد ما در جهاددانشگاهی با ظرفیت سازمان دانشجویان باید جهاد تبیین را جلو ببریم.
 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی پژوهشگاه رویان دانشگاه شهید بهشتی


نظر شما :