سومین نشست هم اندیشی مدیران اجرایی شعب استان تهران سازمان دانشجویان ایران برگزار شد

۰۷ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۳ کد : ۳۲۸۷ شُعَب سازمان دانشجویان اسلایدر
به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، سومین نشست "هم‌اندیشی مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان مستقر در استان تهران" روز دوشنبه ۶شهریورماه ۱۴۰۲ ساعت۱۳ تا ۱۶، با حضور دکتر جمال رحیمیان، رئیس سازمان جهاددانشگاهی تهران، دکتر رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان ایران، آقای عموئی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ و جمعی از مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان استان تهران به میزبانی سازمان جهاددانشگاهی تهران برگزار شد.
سومین نشست هم اندیشی مدیران اجرایی شعب استان تهران سازمان دانشجویان ایران برگزار شد

در این نشست هم‌اندیشی که 3 ساعت به طول انجامید، دکتر فریدزاده، با اشاره به اینکه این جلسه، آخرین جلسه از هم‌اندیشی شعب با محوریت "بازگشایی دانشگاه‌ها" است، بیان کرد: مطابق هرسال، امسال، بیست و پنجمین سالروز تاسیس سازمان دانشجویان با آغاز سال تحصیلی هم‌زمان شده‌است. ما در این راستا برای دانشجویان جدیدالورود و سایر دانشجویان در چند بخش برنامه‌هایی را درنظر گرفتیم. برخی از این فعالیت‌ها ترویجی و تبلیغی هستند و تلاش می‌کنیم تا بطور سراسری در اکثریت شعب سازمان برگزار شوند. از جمله این برنامه‌ها، کاشت نمادین ۲۵ اصله نهال در محوطه دانشگاه‌های کشور، رونمایی از کتاب "حرف برتر" که یادداشتی از معاونان فرهنگی جهاد و روسای سازمان در ادوار مختلف است، گردهمایی شعب سازمان دانشجویان در دو روز و از همه مهم‌تر دیدار با خانواده شهدای دانشجوی جهادگر است که برخی از فعالیت‌های سازمان دانشجویان در آستانه سالگرد تاسیس این سازمان در تقارن با آغاز سال تحصیلی جدید به شمار می‌آید.
وی با بیان اینکه این برنامه‌ها شامل مشارکت و حضور فعال دانشجو نمی‌شود، افزود: محور صحبت‌ها و هم‌اندیشی ما امروز پیشنهاد برنامه‌ای است که در سطح استان تهران با مشارکت دانشجویان بتوانیم برگزار کنیم. در کنار تمامی این برنامه‌ها، پوستر و نشان یادبود ۲۵سال فعالیت سازمان دانشجویان طراحی شده است که در برنامه‌ها استفاده می‌کنیم. 
دکتر فریدزاده با اشاره به اینکه هفته وحدت و هفته دفاع مقدس را نیز در پیش داریم و برنامه‌هایی متناسب با این دو هفته می‌توانیم طراحی و برگزار کنیم، بیان کرد: این برنامه‌ها می‌تواند دنباله‌دار نیز باشد. به این ترتیب که شروع آن‌ها در ابتدای سال تحصیلی باشد و در طی سال ادامه یابد. برخی از دوستان ما در شعب نیز طرح نامه‌هایی ارسال کردند و برخی پیشنهادات و نکات را از قبل برای جمع بندی ارائه دادند.

در ادامه نشست، سرکار خانم چاوشیان، مدیر امور شعب سازمان ضمن تشکر از سازمان جهاددانشگاهی تهران جهت میزبانی این جلسه افزود: ما در سازمان چند برنامه پیشنهادی برای شعب درنظر گرفتیم و در این جلسه پیرامون برگزاری آنان صحبت خواهیم کرد. این برنامه ها شامل برگزاری بازی‌های محیطی، بازی‌های حرکتی و هیجانی، اکران فیلم و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی اقوام خواهد بود. 
همچنین در این جلسه آقایان امیرحسین مسعودی، سیدمحمدرضا قانع‌فر، حسام‌الدین حسین‌زاده، محمدی، مسعود زمانی، خانم زهرا سلطانی، مدیران اجرایی علم و صنعت، امیرکبیر، شهید بهشتی، نماینده سازمان صنعتی شریف، تربیت مدرس، دانشگاه تهران و آقایان حسین یاری و امین مختاری معاونان فرهنگی واحدهای علوم پزشکی تهران و هنر حضور داشتند و به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. 
آقای حسین‌زاده، مدیراجرایی شعبه دانشگاه شهیدبهشتی با تاکید بر هم‌افزایی و همکاری سازمان با تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی داخل دانشگاه‌ها گفت: باید از ظرفیت جشنواره‌ها و همایش‌های داخل دانشگاه استفاده کنیم و در خلال آن سازمان دانشجویان را نیز به عنوان یک تشکل دانشجویی معرفی کنیم.  
آقای مسعودی، مدیراجرایی شعبه دانشگاه علم و صنعت نیز پیشنهاد برگزاری یک رویداد کارآفرینی را داد که بتواند مجموعه بخش‌های فرهنگی و آموزشی جهاددانشگاهی را درگیر کند و در خروجی این رویداد بتوان نیروهای جوان و متخصص را در فعالیت‌های جهاددانشگاهی بکار گرفت. همچنین رویدادهای انگیزشی و توجه به توسعه فردی نیز از پیشنهادات ایشان بود. 
سرکار خانم سلطانی، مدیراجرایی سازمان جهادتهران نیز به اهمیت برگزاری جشنواره اقوام اشاره کرد و پیشنهاد داد، می‌توانیم برای همه شعب در دانشگاه غرفه بزنیم و به نوعی واحدها و دستاوردهایشان را نیز مطرح کنیم
در ادامه، دکتر یاری، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی علوم‌پزشکی تهران نیز با تاکید بر اینکه ما هرساله باید سلیقه و نیاز دانشجویان را بسنجیم، افزود: در نظرسنجی ما از دانشجویان، کانون‌های گردشگری و بازدید بیشترین استقبال دانشجویان را داشته است. پیشنهاد می‌دهم تا یک اردوی یک روزه بازدید از هلجرد یا بخش‌هایی از جهاددانشگاهی را برای دانشجویان تدارک ببینم و در خلال آن نیز برنامه های تفریحی و فرهنگی درنظر بگیریم
آقای عموئی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ نیز، با بیان شاخص‌هایی از کار فرهنگی کلان و تعریف استانداردهای فرهنگی در ابر‌پروژه افزود: برپایی نمایشگاه‌های محلی و قومی از جمله برنامه‌هایی است که می‌توان در آن تمامی شعب سازمان دانشجویان را در استان‌های مختلف درگیر کرد و گروه‌های دانشجویی که درخلال برپایی این نمایشگاه ایجاد می‌شود نیز در ایجاد شبکه‌های فعال دانشجویی در جهاد موثر است. 

همچنین در این نشست، دکتر فریدزاده با ارائه گزارشی از گردهمایی معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی بیان کرد: در این گردهمایی ضمن بیان مطالبات دانشجویان مسأله "کار دانشجویی" در جهاددانشگاهی نیز از طرف سازمان پیگیری شد که خوشبختانه با نتایج خوبی همراه گردید و جهاددانشگاهی در تلاش است بتواند در تعامل با وزارت علوم و سازمان بیمه تأمین اجتماعی، سهمیه کار دانشجویی بگیرد که در روزهای آتی دراین خصوص نیز اطلاع رسانی انجام خواهدشد. 
 


نظر شما :