اردوهای علمی و فرهنگی ظرفیت عظیمی است که دانشجویان را با دستاوردهای جهاددانشگاهی و انقلاب اسلامی آشنا می‌کند

۰۷ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۴ کد : ۳۲۸۸ شُعَب سازمان دانشجویان اسلایدر
به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، سومین نشست "هم‌اندیشی مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان مستقر در استان تهران" روز دوشنبه ۶شهریورماه ۱۴۰۲ ساعت۱۳ تا ۱۶، با حضور دکتر جمال رحیمیان، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی تهران، دکتر رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان ایران و به میزبانی سازمان جهاددانشگاهی تهران برگزار شد.
اردوهای علمی و فرهنگی ظرفیت عظیمی است که دانشجویان را با دستاوردهای جهاددانشگاهی و انقلاب اسلامی آشنا می‌کند

دکتر رحیمیان در این نشست، ضمن تشکر از سازمان دانشجویان و دانشجویان سازمان جهاد تهران بیان کرد: در آستانه سال تحصیلی ما به عنوان یک نهاد دانشجویی و انقلابی موظفیم تا تمامی توان خود را برای برگزاری برنامه‌های فاخر برای دانشجویان به خصوص دانشجویان "نو ورودی" به کار بگیریم. پرداختن به مباحث علمی و برگزاری برنامه‌هایی در راستای حل مسائل علمی و فرهنگی کشور از جمله مواردی است که باید در حوزه دانشجویی به آن توجه کنیم.
وی افزود: پس از پیگیری‌های بسیار، توانستیم در دانشگاه تهران فضای فرهنگی جدید و منحصر دانشجویان در درون دانشگاه ایجاد کنیم. امیدوارم بعد از چند دهه در دانشگاه تهران با همکاری سازمان دانشجویان برای دانشجویان برنامه‌های متنوع و موثری برگزار کنیم. 
دکتر رحیمیان، با تایید برخی از نظرات حاضران بیان کرد: اردوهای علمی و فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که هم دانشجویان را با دستاوردهای جهاددانشگاهی و انقلاب اسلامی آشنا می‌سازد و هم تا سال‌ها بدلیل ارتباطات نزدیکی که شکل می‌گیرد، در یاد و خاطره دانشجویان باقی می‌ماند. امروز وقت آن است که کار بزرگی برای دانشجویان انجام دهیم. بنده با مشورت‌ها و هم‌اندیشی‌های بسیار در خصوص برنامه‌های فاخر برای دانشجویان در سال تحصیلی جدید به این نتیجه رسیدم که دانشجویان امروزه بدنبال ایجاد فضایی صمیمانه برای تعامل و ارتباط هستند. 
رئیس سازمان جهادتهران افزود: دانشگاه تهران در سال تحصیلی چند صد اردو برگزار می‌کند. اینکه ما در جهاددانشگاهی چه اردویی و با چه هدفی برگزار کنیم که گروه های جدید و البته متکثری از دانشجویان را در مقاطع و رشته‌های مختلف در برگیرد از جمله مواردی است که باید درمورد آن همفکری کرد. اگر روند برگزاری اردوها منسجم و سامان یافته شود. با طراحی یک سامانه‌ای می‌توان اردوهای منظم را برگزار کرد تا دانشجویان بطور سیستماتیک در این اردوها شرکت کنند. در کنار این روش می‌توان برای دانشکده‌ها نیز سهمیه‌بندی کرد و جذابیت‌های اردو را نیز حتما برای دانشجویان تبیین کرد. محفل کانون‌ها بهترین فضا برای جمع شدن دانشجویان است که باید بعد از برگزاری اردوها دانشجویان را به کانون‌ها جذب کنیم. 
در انتهای این نشست، دکتر فریدزاده نیز، با جمع بندی از صحبت‌ها و پیشنهادات حاضران، برگزاری اردوهای دانشجویی را به عنوان برنامه مشترک شعب سازمان دانشجویان اعلام کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های اجرایی جهت برگزاری این اردوها و بازدیدها از گام‌های بعدی ما خواهد بود که با همکاری دوستان در شعب هموار خواهدشد. ما تلاش می‌کنیم تا تدبیری انجام شود که سهمیه‌بندی بر اساس تعداد ورودی‌های دانشگاه‌ها صورت پذیرد و نحوه ثبت نام نیز به خود شعب سپرده شود. 
 

کلید واژه ها: دانشگاه سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی دانشگاه تهران


نظر شما :