دکتر کلانتری، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

جهاد یک نهاد اصیل انقلابی است که ثابت کرده است، در عرصه‌های گوناگون حلال مسائل سخت بوده است

۱۶ مهر ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۲ کد : ۳۳۲۱ اخبار سازمان اسلایدر
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گفت که این نهاد یک نهاد اصیل انقلابی است که ثابت کرده است، در عرصه‌های گوناگون حلال مسائل سخت بوده است.
جهاد یک نهاد اصیل انقلابی است که ثابت کرده است، در عرصه‌های گوناگون حلال مسائل سخت بوده است

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، در پیام دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مناسب بیست و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی آمده است: جهاد یک نهاد اصیل انقلابی است که ثابت کرده است، در عرصه‌های گوناگون حلال مسائل سخت بوده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

بیست و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی که مقارن شده با ایام مبارک ربیع الاول را به فال نیک می گیریم و برای تداوم حیات این درخت پرثمر آرزوی توفیق می نماییم. باور داریم توفیق دانشگاه در شناسایی و حل مسائل جامعه منوط به جلب مشارکت سازنده و اثربخش دانشجویان در برنامه‌ریزی، تصمیم‌سازی و اقدامات و برنامه‌ها و به‌طورکلی مدیریت دانشگاه است و تا زمانی که مشارکت جدی و همه‌جانبه دانـشجویان در فعالیت‌های گوناگون دانـشگاهی جلب نشود، دانشگاه از اجرای اقدامات اثرگذار و مثبت در جامعه کم‌توان و بعضاً ناتوان است. این مهم، نقش تعاون، مـشارکت و همیـاری دانشجویان در راهبری نظـام آموزش عالی را بیش‌ازپیش نشان می‌دهد و وظیفۀ آموزش عالی به‌مثابه یک نهاد اجتماعی – فرهنگی، برای جلب همکاری دانشجویان، این کنشگران جوان متعهد و دلسوز را دوچندان می‌کند. از سویی دیگر، ایجاد امید و اعتماد قشر دانشجو به نهاد دانشگاه می‌تواند راهبردی برای جلب مشارکت دانشجویان باشد، لذا اصلی‌ترین مسئله ما در حوزه فرهنگ و دانشگاه، افزایش امید میان دانشجویان و جوانان است و در کنار آن مهارت‌افزایی دانشجویان، اعم از مهارت‌های مبتنی بر آموزش‌های دانشگاه و مهارت‌های عمومی و تمرین زندگی که از دیگر مسائل دانشگاه است.
ازجمله نهادهایی که در طول این سال‌ها توانسته است با افروختن روشنی امید و اعتماد، زمینه جلب مشارکت دانشجویان و احساس مسئولیت اجتماعی آن‌ها را جلب کند، نهاد جهاددانشگاهی است. جهاد یک نهاد اصیل انقلابی است که ثابت کرده است، در عرصه‌های گوناگون حلال مسائل سخت بوده است. این نهاد با استفاده از ظرفیت‌های عظیمی که در اختیار دارد، می‌تواند ترسیم دقیقی از زیست‌بوم فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها ارائه کند. تمایل مستمر دانشجویان در سراسر کشور به شرکت در طرح‌ها، برنامه‌ها، اقدامات، مناسبت‎ها و مراسم فرهنگی و اجتماعی این نهاد، در قالب شبکه‌ای منسجم و نظام‌مند ذیل سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، ازجمله مصادیق این توفیق است. دانشجویان با حضور در برنامه‌های بانشاط، معرفتی و فرهنگی که از سوی نهادهای دانشجویی انقلابی و موفق همچون سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود، می‌توانند کسب مهارت کنند و از منظری دیگر، مشارکت جوانان و دانشجویان نخبه، باایمان و متعهد موجب خواهد بود تا مسیر پیشرفت نظام انقلاب اسلامی سریع‌تر پیموده شود. 
اینجانب، ضمن گرامی‌داشت ربع قرن فعالیت و بیست‌وپنجمین سالگرد تأسیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی که با آغاز سال تحصیلی مقارن شده است، این مناسبت را فرصتی می‌دانم که بار دیگر به مسئولان و فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی یادآور ‌شوم که کار فرهنگی، به‌ویژه با تکیه بر ظرفیت و حضور دانشجویان، کاری به‌ظاهر ساده، اما در باطن بسیار پیچیده و دارای ظرافت است و امروزه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به‌عنوان یک الگوی اصیل، موفق، اثرگذار و نوآور در حوزه فرهنگ و دانشگاه، توانسته است در این حوزه درخشان عمل کند و طی این مسیر جز با مشارکت فعالانه دانشجویان میسر نبوده است. ضمن خسته‌نباشید و سپاس شایان از همه همکاران این سازمان طی بیست‌وپنج سال فعالیت، آرزومند توفیق و ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌های این سازمان در سال‌های پیش رو هستم.
 ان شاالله

کلید واژه ها: بیست و پنجمین سالگرد تشکیل سازمان دانشجویان ایران دکتر کلانتری جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران


نظر شما :