دکتر حسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی؛

سازمان دانشجویان ایران، مبلغ و توسعه‌دهنده مؤلفه‌های مرتبط با ارزش‌های انقلاب اسلامی در میان دانشگاهیان

۱۷ مهر ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۲ کد : ۳۳۲۳ اخبار سازمان اسلایدر
سازمان دانشجویان ایران، مبلغ و توسعه‌دهنده مؤلفه‌های مرتبط با ارزش‌های انقلاب اسلامی در میان دانشگاهیان

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، در پیام دکتر حسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی آمده است: امید می رود این سازمان همچنان بتواند مؤلفه‌های مرتبط با ارزش‌های انقلاب اسلامی را در میان دانشگاهیان ترویج دهد و مبلغ و توسعه‌دهنده آن‌ها باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

"انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین تحول تاریخ ایران و واجد شگفتی‌های ممتازی است که در هیچ نقطه‌ای از جهان و در بین هیچ ملتی سابقه و همتایی ندارد. انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی با بنیانی دینی و معنوی و سرشتی فرهنگی توانست جوانان این آب و خاک را در زیر خیمه برافراشته شده توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی گرد هم بیاورد و نقطه‌عطفی را در تاریخ معاصر جهان رقم بزند. اکنون و پس از بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، هنوز جوانان مؤمن و انقلابی، به واسطه فطرت پاک و خلوص و صفای باطن بیشتر، حافظان و مروجان اصلی ارزش‌های اسلامی، آرمان‌های عدالت‌خواهانه، هویت ملی، مشارکت و اعتماد اجتماعی و آزاداندیشی و سایر مفاهیم برخواسته از انقلاب اسلامی هستند. همواره دانشجویان در تحولات اجتماعی و فرهنگی، پیشبرد اهداف علمی کشور و دستیابی به تمدن نوین اسلامی مندرج در سند گام دوم انقلاب اسلامی نقش بنیادینی داشته‌اند. رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) نیز در بیانیه گام دوم بر نقش جوانان به عنوان مهم‌ترین منابع و سرمایه اجتماعی کشور تاکید ورزیدند و بیان داشتند: "جوانان محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی‌اند."
جهاددانشگاهی با آگاهی نسبت به سرمایه اجتماعی جوانان برای کمک به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در بستر دانشگاه، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی را در سال 1377 تأسیس کرد که در این سال‌ها خالق خدمات گزین و اثربخشی بوده است و امید می رود این سازمان همچنان بتواند مؤلفه‌های مرتبط با ارزش‌های انقلاب اسلامی نظیر: ترویج اسلام ناب محمدی(ص)، پشتیبانی از ولایت فقیه، ظلم‌ستیزی، استقلال، حمایت از محرومان و مستضعفان، مردم‌سالاری دینی،ترویج خلاقیت و نوآوری،اعتماد و توجه به جوانان فرهیخته و متعهد،علم نافع، آزادی و عدالت را در میان دانشگاهیان ترویج دهد و مبلغ و توسعه‌دهنده آن‌ها باشد.
اکنون و در آستانه بیست‌وپنجمین سالگرد تأسیس سازمان دانشجویان ایران به عنوان نقطه کانونی درتعامل، جذب و ورود دانشجویان به جهاددانشگاهی، با نگاهی به فعالیت‌های جوانان و دانشجویان با ایمان و با انگیزه در این نهاد انقلابی و دانشجومحور به این باور می‌رسیم که بخش زیادی از توفیقات سازمان دانشجویان ایران منوط به مشارکت دانشجویان مومن و متعهد در این نهاد که با روحیه کار، امید، خلاقیت و اثربخشی بیش ‌از بیش مایه عزت و افتخار و منشأ خیر و برکت بوده‌اند، وابسته بوده است.
اینک نهال نوپای سازمان دانشجویان، درخت تنومندی شده است که با نگاه تحول‌محور، توجه ویژه به نیازهای دانشجویان، فعالیت‌های فرهنگی نوآورانه و استفاده از دانشجویان نخبه و متعهد توانسته است شبکه گسترده دانشجویی در سراسر کشور ایجاد کرده و محملی برای آموزش جوانان مومن و انقلابی امروز و مدیران توانمند و متعهد فردا باشد.
در پایان ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان دانشجویان، از تلاش‌های متعهدانه و متخصصانه اعضای این سازمان جهت توسعه و پیشرفت این نهاد انقلابی نهایت تشکر و سپاسگزاری را دارم و از خداوند متعال خواهانم که گام‌های بعدی این سازمان قرین پویایی و پایایی، برداشته شود. ان شاءالله
 

کلید واژه ها: بیست و پنجمین سالگرد تشکیل سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران دکتر حسن فارسی


نظر شما :