دکتر علی رضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی:

مهم ترین مسئولیت سازمان دانشجویان ایران، تأکید بر تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه و به خصوص در نسل جوان و دانشجویان دانشگاه‌ها

۱۷ مهر ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۴ کد : ۳۳۲۴ اخبار سازمان
مهم ترین مسئولیت سازمان دانشجویان ایران،  تأکید بر تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه و به خصوص در نسل جوان و دانشجویان دانشگاه‌ها

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، در پیام دکتر علی رضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی آمده است: ما در آستانه تحولی عظیم در حوزه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و اقتصادی در آغاز قرن پانزدهم شمسی قرار داریم و انتظار می‌رود به عنوان نهادی انقلابی و پیش رو، در خط مقدم این کارزار در حوزه فرهنگی علمی باشیم.

جهاددانشگاهی، بعنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی، از ابتدای تاسیس به مثابه بازویی علمی و فرهنگی در خدمت دانشگاه و دانشجو بوده و ابتکارات گوناگونی جهت تنوع بخشی به فعالیت‌های نهاد علم به انجام رسانده است. یکی از این ابتکارات ماندگار، راه‌اندازی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در 15 شهریورماه سال ۱۳۷۷ می‌باشد.
 این نهاد فرهنگی با هدف ساماندهی مطلوب و توسعه (ارتقا) مشارکت دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی در جهت تحقق راهبرد برنامه جهاددانشگاهی مبنی بر «تأکید بر تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه و به خصوص در نسل جوان و دانشجویان دانشگاه‌ها» به راه افتاد و طی ربع قرن منشا خدمات فراوانی به دانشجویان بوده است. برگزاری دوازده دوره مناظرات دانشجویی در سطح ملی، برگزاری بیست دوره اردوهای علمی ـ فرهنگی ایران مرزپرگهر، یادواره مفاخر ایران‌زمین، راه‌اندازی پایگاه جامع شهدای دانشجو و .... همه و همه نشانگر تلاش خستگی‌ناپذیر این نهاد در راستای اعتلای فرهنگ دانشگاه اسلامی می‌باشد.
    این سازمان در گام اول انقلاب اسلامی با فراز و فرودهای خاص خود، در چشم انداز افق ۱۴۰۴ تشکلی است انقلابی و شناخته شده در میان دانشجویان کشور با هویت اسلامی که با برخورداری از بدنه دانشجویی متعهد، خلاق، دغدغه‌مند، خود باور و مسئولیت‌پذیر در کشور، در اعتلای فرهنگ ایران اسلامی و نوآوری، پیشرفت و رفع چالش‌ها و نیازهای علمی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که به صورت مؤثر در فرآیند جامعه‌پذیری دانشجویان تلاش و مشارکت داشته است.
    اکنون در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی و به تعبیر مقام معظم رهبری، در مسیر دستیابی به تمدن نوین اسلامی قرار داریم. چشم‌اندازی بلند و تحول‌آفرین. امروز سازمان دانشجویان می‌بایست خود را برای تحقق این هدف متعالی آماده سازد و با رویکردی دانش‌محور و تحول خواه برنامه های بلند و میان مدت خود را در این مسیر آماده و بازآفرینی نماید. تحولات فرهنگی متنوع‌تر و سریع‌تر از گذشته در حال وقوع‌اند و آینده پیش رو، نیازمند سازمانی چالاک، منعطف و با برنامه مدون می‌باشد. ما در آستانه تحولی عظیم در حوزه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و اقتصادی در آغاز قرن پانزدهم شمسی قرار داریم و انتظار می‌رود به عنوان نهادی انقلابی و پیش رو، در خط مقدم این کارزار در حوزه فرهنگی علمی باشیم.
    اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن بیست‌وپنجمین سالگرد تأسیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و تقدیر از رؤسای پیشین این سازمان، بالاخص رئیس فعلی آن، جناب آقای دکتر فریدزاده و همکاران جهادگر و همچنین کلیه دانشجویان عزیز که در فعالیت‌های این سازمان مشارکت داشته‌اند. رجاء واثق دارد سازمان دانشجویان در گام دوم انقلاب اسلامی با مدیریت و عمل جهادی می تواند بازوی پیشران تحول فرهنگی در دانشگاه‌ها منطبق با سند دانشگاه اسلامی و بیانیه گام دوم باشد. ان‌شاءالله
 

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران بیست و پنجمین سالگرد تشکیل سازمان دانشجویان ایران کلانتر مهرجردی


نظر شما :