سازمان دانشجویان، قلب تپنده جهاددانشگاهی است/به سمت توسعه بیش از پیش این سازمان در دل دانشگاه ها خواهیم رفت

۱۸ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۶ کد : ۳۳۲۸ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان اسلایدر
رییس جهاددانشگاهی فارس در پیامی به مناسبت بیست‌و‌پنجمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گفت: سازمان دانشجویان، قلب تپنده جهاددانشگاهی است/ به سمت توسعه بیش از پیش این سازمان در دل دانشگاه ها خواهیم رفت.
سازمان دانشجویان، قلب تپنده جهاددانشگاهی است/به سمت توسعه بیش از پیش این سازمان در دل دانشگاه ها خواهیم رفت

رییس جهاددانشگاهی فارس در پیامی به مناسبت فرارسیدن بیست و پنجمین سالگرد تشکیل سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، از این سازمان به‌عنوان قلب تپنده جهاددانشگاهی نام برد و گفت: ورود دانشجویان فعال و پویا به سازمان دانشجویان همانند دمیدن روحی تازه در جهاددانشگاهی است. 
امیرحسین استقلال گفت: شروع به کار فعالیت های نهاد جهاددانشگاهی در سال ۱۳۵۹ مشابه فعالیت های سازمان دانشجویان بوده است و در آن زمان دانشجویان پای کار و فعال این نهاد را مدیریت کرده و راه اندازی کردند. از این رو قدمت سازمان دانشجویان را حتی می‌توان بیش از ۲۵ سال دید و محاسبه کرد. به مرور زمان با تغییر فعالیت های جهاددانشگاهی و ساختار آن و نیاز به حفظ ارتباط و ارتقای فعالیت های این نهاد در سال ۱۳۷۷ سازمان دانشجویان ایران ذیل این نهاد تاسیس و تشکیل شد.اهمیت سازمان دانشجویان از اهمیت دیگر سازمان های جهاددانشگاهی به مراتب بالاتر بوده و نهادی که ما را به دانشگاه و دانشجو متصل می‌کند سازمان دانشجویان می باشد. حسب نیازهای دانشجویی دانشگاهیان دبیرخانه های مختلف و مراکز مختلفی در سازمان دانشجویان تشکیل یا ادغام شده و در حال فعالیت هستند. از جمله «مرکز ملی گفتگو مناظره و آزاد اندیشی»،«مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران»،«مرکز فرهنگی دانشجویی امام،ولایت فقیه و انقلاب اسلامی» و دبیرخانه های مختلف دانشجویی که بر اساس نیاز های جامعه دانشجویی شکل گرفته است.. وی افزود: سازمان دانشجویان در استان فارس نیز نو پا نیست و در چند سال اخیر فعالیت خود حرکت پرشتاب و رو به جلویی داشته است. امروزه از برخورد و فعالیت های هماهنگ با دانشگاه ها مشخص می‌گردد که به چه اندازه این سازمان در حوزه های مختلف منشا اثر است. امروز در سازمان دانشجویان ۱۲ کانون دانشجویی را ذیل این سازمان و در دانشگاه های گوناگون به صورت فعال داریم که برنامه های خوبی را اعم از کارگاه ها،اردوها همایش‌ها و ...برگزار می‌کنند. مجموعه جهاددانشگاهی استان فارس تلاش کرده است با در اختیار قراردادن سالن اجتماعات خود و با حمایت و پشتیبانی از سازمان و فعالیت های دانشجویی و همکاری جهت ایجاد فضای برگزاری برنامه های مختلف در دانشگاه ها به شعبه سازمان دانشجویان در استان کمک کند و دانشجویان نیز به حمدالله استفاده موثر و عالی را از این فضا و همکاری کرده اند و شاهد برنامه های خلاقانه و تحول شایسته ای بودیم.انشاالله با گسترش فعالیت ها و کانون ها بتوانیم باز هم خدمات بیشتری را به دانشجویان عزیز ارائه دهیم.
مزیت رقابتی شایسته سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با دیگر بخش های فرهنگی در وزارت علوم و دانشگاه ها، ارائه فضای بین دانشگاهی و بین رشته ای و اتصال دانشجویان دانشگاه های مختلف به هم جهت برگزاری فعالیت های مشترک است که در دیگر نهادها پیش بینی نشده است. استقلال گفت: سازمان دانشجویان فارس با برخی از دانشگاه های استان ارتباط بسیار خوبی دارد از جمله دانشگاه های مادر استان، همچنین سازمان دانشجویان در شهرستانها نیز در حال تقویت فعالیت و تشکیل کانون های مختلفی می باشد. تا امروز برای هماهنگی و فعالیت کانون ها در دانشگاه ها الحمدلله دچار مشکل نشدیم و لازم است از معاونت های فرهنگی دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه شیراز، دانشگاه فرهنگیان، علوم پزشکی و...تشکر کنیم و ان شاء الله بیش از پیش بتوانیم این گونه فعالیت ها و تعاملات ارزشمند را گسترش دهیم. رییس جهاددانشگاهی فارس در پایان ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و قدردانی از فعالیت های سازمان دانشجویان و مسئولین و فعالین دانشجویی سازمان از دانشجویان خواست که ضمن اهمیت به رشد علم و دانش در دانشگاه ها و آرمان خواهی و مطالبه گری صحیح و سالم در این فضا نگاه محوری خود را حفظ کرده و کشور عزیز خود را یک قدم به سمت جلو برده و به پاسداشت ارزش های دینی و ملی کشور بپردازند. امروز روز تلاش است و به سمت قله حرکت کنند و فاصله ایران عزیز را با کشور های دیگر کم کنند.

کلید واژه ها: بیست و پنجمین سالگرد تشکیل سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران استان فارس


نظر شما :