برگزاری اختتامیه چهارمین دوره طرح ملی نکوداشت مفاخر ایران اسلامی در دانشگاه تهران

برگزاری اختتامیه چهارمین دوره طرح ملی نکوداشت مفاخر ایران اسلامی در دانشگاه تهران

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، اختتامیه چهارمین دوره طرح ملی نکوداشت مفاخر ایران اسلامی، بزرگداشت ابونصر فارابی «فیلسوف فرهنگ» روز سه شنبه 7 آذر ماه ساعت 13:30 در سالن مرحوم کاظمی آشتیانی دانشگاه تهران برگزار می‌گردد. 
بخش استانی این طرح ملی شامل مجموعه برنامه‌هایی ازجمله دیدار با فارابی‌پژوهان برجسته، معرفی و بررسی کتب و آثار فارابی و نشست‌های بررسی زندگی و مکتب فارابی به طور هماهنگ در 15 استان برگزار شد. همچنین، در کنار این طرح، استان‌های برگزار‌کننده طرح به بزرگداشت یکی از مفاخر استانی خود پرداختند. 
در بخش ملی طرح نکوداشت فارابی هم که شامل مقاله نویسی، طراحی اینفوگرافیک، نماهنگ، ساخت موشن‌گرافیک و داستان کوتاه بود، شرکت‌کنندگان آثار خود را در 11 محور اندیشه سیاسی فارابی، زندگی نامه و حیات فارابی، دین و سیاست از نگاه فارابی، ماهیت مدینه فاضله در اندیشه فارابی، اندیشه اجتماعی فارابی، جایگاه عدالت در مدینه فاضله فارابی، جایگاه اخلاق در مدینه فاضله فارابی، موسیقی و فارابی، تعلیم و تربیت در اندیشه فارابی، جایگاه تعلیم و تربیت در مدینه فاضله فارابی و تقابل فرهنگ‌ها در اندیشه فارابی به دبیرخانه نکوداشت مفاخر ارسال کردند که پس از داوری آثار، از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.
شایان ذکر است این طرح با هدف آشنایی دانشجویان با ابونصرفارابی و تشویق آنان به مطالعه آثار و ایده‌های او، توجه به ریشه‌های فرهنگی و الگوسازی برای نسل جوان و آینده و همچنین ترویج فرهنگ تقدیر از مفاخر و مشاهیر ایرانی در دو بخش هماهنگ استانی و جشنواره ملی برگزار گردید.
گفتنی است این دبیرخانه، در راستای بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درخصوص اهمیت شناسایی و گرامیداشت مفاخر ایران اسلامی، از سال 1389 راه‌اندازی شده و در این مدت، سابقه برگزاری سه دوره جشنواره ملی شامل «مسیحای پارسی (نکوداشت فردوسی)»، «استاد بشر (بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی)» و «آموزگار ادب (بزرگداشت سعدی)» را در کارنامه خود دارد.

 

 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران فیلسوف فرهنگ حکیم فارابی جهاددانشگاهی دانشگاه تهران


نظر شما :