حضور استاندار و مسئولان استانی در سومین روز "مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران"در استان مرکزی

حضور استاندار و مسئولان استانی در سومین روز "مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران"در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، مرحله استانی دوازدهمین دوره "مسابقات ملی مناظره دانشجویی" توسط سازمان دانشجویان استان مرکزی در حال برگزاری است. میهمان روز سوم این مسابقات، دکتر مخلص الائمه استاندار و مسئولان استانی بود.

علیرضا دارابی دبیر "دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران" در استان مرکزی گفت: مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان مرکزی با حضور 58 تیم از دانشگاه های سراسر استان از آذرماه امسال آغاز شده و در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه 16 تیم دانشجویی به مرحله سوم این مسابقات راه یافتند، افزود: تیم‌های "شهید علی‌وردی"،"تجسم اندیشه"، "شهید سلیمانی"،"رافعان چالش"، "همنگری"، "شهید خرازی"، "دختران تمدن‌ساز"، "برهان"، "رستا"، "شهید باکری"،  "دیسپلازی"، "افرا"، "امید"، "قلم" ،"پیشداد" و "تابش" در قالب تیم های موافق و مخالف در موضوعات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علم  و فناوری و ... روز شنبه 9 دی ماه در دو نوبت صبح و عصر در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اراک به رقابت می پردازند.

 از نکات قابل توجه این دوره از مسابقات مناظره دانشجویی در استان مرکزی، حضور پررنگ حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه خواهران در این مسابقات است که با ۱۳ تیم در این مسابقات شرکت دارند.


گفتنی است سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در پاسخ به مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله‌‏العالی) مبنی بر «نیاز جامعه به ترویج کرسی‏‌های آزاداندیشی و برگزاری مناظره‌های قانونمند توأم با امکان داوری» از سال 1390 اقدام به طراحی و اجرای «مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران» نموده که تاکنون یازده دوره از این مسابقات، با مشارکت بیش از 13 هزار نفر از دانشجویان و اساتید برگزار شده است و دوازدهمین دوره درحال برگزاریست. علاوه بر این مسابقات، برگزاری یک دوره مناظره به زبان انگلیسی، چهار عنوان مسابقات مناظره تخصصی، مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی با عنوان بیان و برگزاری گفتگوهای دانشجویی با محوریت مسائل روز و تولید محتوای آموزشی در قالب نشریه، کتاب، فیلم و کارگاه‌های تخصصی را در نیز در کارنامه خود دارد.

کلید واژه ها: استان مرکزی سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره


نظر شما :