نخستین یادواره شهدای جهاد دانشگاهی در استان هرمزگان برگزار شد

نخستین یادواره شهدای جهاد دانشگاهی در استان هرمزگان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، نخستین یادواره شهدای جهاد دانشگاهی مصادف با روز بزرگداشت شهدای جهاددانشگاهی با حضور حجت الاسلام والمسلمین عطاء‌الله میرزاده امام جمعه موقت شهر بندرعباس، سردار علی دانشمند از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، دکتر آشوری نماینده مردم شریف استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی، در سالن اجتماعات جهاددانشگاهی هرمزگان برگزار شد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان، روز چهارشنبه، بیست و هفتم دی ماه در یادواره شهدای جهاد دانشگاهی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و گرامی داشت یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان همچنین اهمیت حضور مردم در انتخابات این موضوع را عاملی بی‌بدیل برای استحکام پایه‌های نظام خواند.
احمد زاهری، با بیان اینکه ایثار و شهادت از زمره عالی ترین مفاهیمی بوده که در تمام جوامع بشری مورد احترام بوده است، افزود: همه ما مدیون شهداء و ایثارگران بوده و یکی از طُرُقی که می توانیم ادای دین نماییم، شناساندن همه جانبه آنان به نسل هایی است که شهدا و مسیری که در آن ممارست داشته اند را، به خوبی درک نکرده اند.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس در سطح علمی و دانشگاهی، در کنار فعالیت‌های ستادی علمی رزمندگان و فرهنگی در فضای دانشگاه، ارتباط میان دانشگاه، انقلاب و جنگ را حفظ و تداوم بخشید، افزود: جهادگران دفاع دانش بنیان جهاددانشگاهی خدمات متعددی در این دوران داشتند.
وی با اشاره به اینکه مشارکت گسترده جهادگران در دوران دفاع مقدس منجر به اجرای تعداد زیادی پروژه‌ بزرگ و کوچک نظامی شد، افزود: تمام ارکان نظام مقدس اسلامی و جامعه دانشگاهی و نخبگانی استان هرمزگان هر کدام برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب وظیفه‌ای را بر دوش دارند.
در ادامه این یادواره حجت الاسلام والمسلمین عطاء‌الله میرزاده امام جمعه موقت شهر بندرعباس در سخنانی ضمن تبریک ماه رجب افزود: کرامت انسانی جایی شکوفا می‌شود که دانش و دانایی وجود دارد. به موازات رشد علمی به یک مجاهدت نیازمند هستیم. باید تلاشگر نستوه مجاهد باشیم تا خداوند هم ما را هدایت کند. وی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: در شهادت شهدا دو هدف به عنوان اصلی‌ترین محور حضور شهدا در جبهه های نبرد حق علیه باطل وجود داشت که گسترش آرمانهای امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی در کنار اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جامعه توسط دانشجویان می تواند در رده عالی اهداف قرار گیرد.
واقعه خوانی هشت سال دفاع مقدس توسط سردارعلی دانشمند و تقدیر از خانواده شهید محمدرضا صابر باقرزاده بخشی از این مراسم بود.
 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی استان هرمزگان شهدای جهاددانشگاهی


نظر شما :