مهدی عباسی، دبیر هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران:

تدوین گزاره‌های مرحله کشوری بر مبنای بندهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۴ کد : ۴۰۰ گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی
مهدی عباسی، دبیر هشتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران گفت: داوری مسابقات مناظره براساس شش فصل است و داوران به هیچ وجه بر مبنای موافقت و مخالفت خود با گزاره‌ها داوری نمی‌کنند. ۳۵ آیتم‌ براساس این شش فصل تنظیم شده که شامل اصول و اخلاق، فرآیندهای علمی منطق و استدلال، فن بیان و دستور زبان، احاطه و اشراف، خلاقیت و سؤال نکته‌یابی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
تدوین گزاره‌های مرحله کشوری بر مبنای بندهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی نشست خبری تشریح برنامه‌های مرحله کشوری هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران امروز سه‌شنبه ۲۶ آذرماه با حضور عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، مهدی کاظمی خالدی رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و مهدی عباسی دبیر هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در ساختمان دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

مهدی عباسی، دبیر هشتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران گفت: تیم‌های فرهنگ از هرمزگان، خیام از استان مرکزی، سروش رازی از کرمانشاه، گردون از استان آذربایجان شرقی، مادر از خراسان شمالی، ئاشتی از کردستان، در سنگر آزادی از خراسان رضوی، تیم‌های برهان و هدف از یزد و تیم‌های تنقیح مناط از دانشگاه علم و فرهنگ، ثامن از دانشگاه علامه طباطبایی (ره) و آرمان از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به رقابت خواهند پرداخت.

عباسی با اشاره به این‌که در این دوره ۱۶ نفر از اساتید دانشگاهی کار داوری را انجام می‌دهند، اظهار کرد: دکتر فرشاد مؤمنی، دکتر منتظری، دکتر اشرف بروجردی، دکتر خواجه‌سروی، دکتر ذکیانی، دکتر نعمت‌اله فاضلی، دکتر مهدی فیض، دکتر الهه کولایی، دکتر منتظرقائم، دکتر حسین میرزایی و… از جمله داوران هستند. همچنین در این دوره ۹ نفر از دانشجویان، که از برگزیدگان دوره‌های پیشین مسابقات مناظره بودند، ما را در داوری همراهی می‌کنند. داوری مسابقات مناظره براساس شش فصل است و داوران به هیچ وجه بر مبنای موافقت و مخالفت خود با گزاره‌ها داوری نمی‌کنند. ۳۵ آیتم براساس این شش فصل تنظیم شده که شامل اصول و اخلاق، فرآیندهای علمی منطق و استدلال، فن بیان و دستور زبان، احاطه و اشراف، خلاقیت و سؤال نکته‌یابی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی ادامه داد: مرحله کشوری طی سه روز (شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آتی) در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌شود. بیش از ۱۰۰ گزاره در اختیار ۱۲ تیم نهایی قرار گرفت و تیم‌ها مواضع خود را به دبیرخانه اعلام کردند و جدول مناظرات نیز بر مبنای موضع آنها تنظیم شده است. این در حالی است که گزاره‌های مرحله کشوری بر مبنای بندهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تدوین شده اند. در مجموع نیز ۱۳ مناظره طی سه روز خواهیم داشت.

عباسی با اشاره به اینکه روز دوشنبه دوم دی‌ماه، از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۷ مرحله فینال و مراسم اختتامیه برگزار می‌شود، گفت: مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات مناظره دانشجویان با حضور عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و ربیعی، سخنگوی دولت برگزار خواهد شد.


نظر شما :