رئیس بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد:

کمک مناظره‌های دانشجویی برای استخراج نظریه‌های کارآمد در حل بحران‌ها/ لزوم نقد الگوهای تاریخی مسائل زنان در مناظره‌ها

۲۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۷ کد : ۴۱۴ گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی
رئیس بسیج جامعه زنان با تأکید بر لزوم فراهم کردن فضای مناسب برای انجام مناظره‌های دانشجویی، توسعه گفتگو در دانشگاه را موجب تعالی فکری دانشجویان و راه حلی برای استخراج تئوری‌های کارآمد برای رفع بحران‌ها و مشکلات دانست.
کمک مناظره‌های دانشجویی برای استخراج نظریه‌های کارآمد در حل بحران‌ها/ لزوم نقد الگوهای تاریخی مسائل زنان در مناظره‌ها

مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان در گفت‌گو با روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، با اشاره به اهمیت برگزاری مناظره‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: دانشگاه محل تعالی افکار و تضارب آرا است برای تعالی علمی و رشد فکری دانشجویان این مناظره‌ها بسیار ضروری بوده و شاید جزء مبانی و ارکان یک دانشگاه پویاو فعال است.

وی افزود: مناظره‌های دانشجویی می‌توانند در راستای نیازهای یک جامعه تعریف شده و آن را به سوی پیشرفت ببرد و راه حلی برای رسیدن به تئوری‌های کارآمد برای رفع بحران‌ها و مشکلات باشد.

رئیس بسیج جامعه زنان یادآور شد: جامعه‌ای می‌تواند ادعا کند در مسیر علمی قرار دارد که دانشجویان آن بتوانند در یک محیط علمی و منطقی بدون در نظر گرفتن تعصب‌ها و داشته‌های غیر قابل نقد با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو بنشینند.

اصلانی تأکید کرد: مناظره‌های دانشجویی موجب می‌شود که گروه‌های مختلف دانشجویی بدانند این امکان وجود دارد که می‌توان بدون تنش در مورد مسائل مختلف در یک مکان منطقی بحث کرد.

وی با بیان اینکه در زمان پیامبر (ص) و ائمه (ع) افکار و عقاید به راحتی به بحث و نقد گذاشته می‌شد گفت: این مناظره‌ها در آن زمان با وجود افراد صالح مسیر خود را پیدا کرده و راه‌حل‌هایی را برای جامه زمان خود ارائه می‌دادند.

رئیس بسیج جامعه زنان با تأکید بر لزوم فراهم کردن فضای مناسب برای توسعه مناظره‌های دانشجویی گفت: امام رضا (ع) فضای آزادی برای مناظره گروه‌های مذهبی و عقیدتی فراهم کرده بودند، چنانکه این گروه‌ها در در حضور ایشان به بحث و گفتگو می پرداختند این رفتار امام (ع) می‌تواند الگویی برای توسعه مناظره در دانشگاه‌ها باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع زن و خانواده از جمله مسائلی است که قابلیت نقد و مناظره دارد، گفت: مسائل زنان بسیار گسترده بوده و بحث‌های جدی، عمیق و علمی مورد نیاز جامعه امروز ما است؛ در حوزه خانواده دیدگاه‌های بسیار غنی در فرهنگ ایرانی وجود دارد باید این دیدگاه‌ها را در بوته نقد گذاشته شود، مطرح شدن این مباحث در قالب مناظره‌های دانشجویی می‌تواند ما را در رسیدن به الگوی جامعی برای خانواده کمک کند.

مرحله کشوری هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران - نشان خواجه نصیرالدین طوسی، با شعار «مناظره، فرصتی برای یادگیری» از روز شنبه لغایت دوشنبه ۳۰ آذر الی ۲ دی ماه سال ۱۳۹۸ با شرکت ۱۲ تیم از استان‌های آذربایجان غربی، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، هرمزگان و یزد در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.


نظر شما :