مشاور معاون وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد:

مربی چه ایرانی باشد چه خارجی باید دارای سابقه قابل دفاع و قابل قبول باشد

۳۰ آذر ۱۳۹۸ | ۲۲:۱۲ کد : ۴۲۸ گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی
مربی چه ایرانی باشد چه خارجی باید دارای سابقه قابل دفاع و قابل قبول باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، رضا شجیع مشاور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با حضور در نخستین روز مسابقات مناظره با تأکید بر اینکه یک مربی در یک شب به مربیگری تیم ملی نمی رسد گفت: مربی چه ایرانی باشد چه خارجی باید دارای سابقه قابل دفاع و قابل قبول باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه مربیان خارجی نیاز به چند ماه زمان برای شناخت فرهنگ ما دارند تصریح کرد: مربیانی در ایران موفق تر بوده اند که جنس فرهنگی آنها به فرهنگ ما نزدیک تر بوده است.

شجیع ادامه داد: در برخی رشته ها مانند تکواندو، کاراته و کشتی مربیان ایرانی تراز بین المللی دارند و در برخی رشته ها در حوزه پرورش مربی ضعیف عمل کرده ایم.

وی افزود: مسابقات بین‌المللی بوته آزمایشی است که شکست در آن قابل گذشت نیست و تیم ملی در رویداد بین المللی باید حرفی برای گفتن داشته باشد.

مشاور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: استفاده از مربی ایرانی در کنار مربی خارجی می تواند کسب تجربه برای مربی داخلی را به همراه داشته باشد.

وی پس از دیدن مناظره "انتصاب مربیان ایرانی برای تیم های ملی موجب تقویت ورزش ملی خواهد شد" بیان کرد: وقت ورزشکار بیشتر در اختیار تیم باشگاهی قرار دارد تا تیم بین المللی که باشگاه نیز از هدایت مربی ایرانی بهره‌مند است.

شجیع در پایان گفت: بدانیم مربی خارجی نمیتواند معجزه کند ولی می تواند تفکر و نگاه بازیکن را تغییر دهد مربی ایرانی اگر به قله برسد ولی تیم ملی به او سپرده نشود موجب افت اعتماد به نفس مربی می شود که خطرناک ترین موضوعی است که می تواند به سراغ مربی ایرانی باشگاهی بیاید.


نظر شما :