مدیرعامل بانک صادرات ایران بیان کرد:

کشور نیازمند گفت‌وگو است/ گاهی تصمیمات کشور به اندازه این مناظرات دانشجویی منابع و ماخذ ندارند

۰۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۴۴ کد : ۴۳۶ گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی
مدیرعامل بانک صادرات ایران ضمن استقبال از مسابقات ملی مناظره دانشجویان، بر لزوم گفتگو در کشور تاکید کرد.
کشور نیازمند گفت‌وگو است/ گاهی تصمیمات کشور به اندازه این مناظرات دانشجویی منابع و ماخذ ندارند

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، حجت‌اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران در مسابقات ملی مناظره ضمن ابراز رضایت از برگزاری این مناظره‌ها گفت: به هر دو تیم تبریک می‌گویم بحث‌های خوبی شکل گرفت و در فضای درستی بحث و نقد کردند.

وی افزود: به نسلی که قرار است در آینده کشور را اداره کند بسیار امیدوار شدم، وقتی این نسل اهل گفتگو به این زیبایی باشد قطعاً آینده روشنی در انتظار کشور خواهد بود.

وی افزود: مشکل اصلی کشور در حال حاضر گفتگو است، بسیار کم به گفتگو می‌پردازیم، با گسترش رسانه و فضای مجازی این مساله کمتر شده است.

وی یادآور شد: وقتی در محیط علمی مناظره می‌کنیم، با مناظره‌های انتخاباتی فرق دارد زیرا تنها می‌خواهد جناح مقابل را کنار بزند ولی در محیط‌های علمی برای روشن شدن حقیقت مناظره می‌کنیم.

صیدی یادآور شد: به گفته هانا آرنت کار روشنفکر چراغ افروختن در تاریکی است که جز با تحقیق، صبر، تحمل و هنر بزرگ گوش دادن محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در محیط اجرایی هم گفتگوی مبتنی بر تحقیق برای رسیدن به تصمیم انجام می‌دهیم، گفت: هرچند در هر دو زمینه کسری داریم، اما الان که نگاه می‌کنم می‌بینم بسیاری از مشکلات ما ناشی از این است که در تصمیمات مهم گاهی این قدر ماخذ و مرجع نداریم که در این مناظره دانشجویی عنوان شد.

مدیرعامل بانک صادرات یادآور شد: این موجب می‌شود که با این همه منابع و ذخایر هنوز تولید ناخالص داخلی ما به نصف ترکیه هم نرسد.

وی تاکید کرد: اقتصاد امر زمینی است، بنابرین راه حل‌های زمینی هم دارد. اقتصاد علم مهمی است و یکی از ارکان مهم آن انسان و رفتار او است.

وی بیان کرد: در نهایت رویکردها باید به صورت علمی طی شود. دوستان حتماً این روحیه علمی را تقویت کرده؛ آن را ادامه داده، سازمان یافته‌تر کنند و نتایج آن را هم به سیاستگذاران ارائه دهند.

وی خطاب به دانشجویان مناظره کننده گفت: نگران این نباشید که اگر داوران به تیم الف رای دادند پس فلان سیاست مناسب نیست. دانشگاه‌ها معتبر و دانشجویان پرانگیزه هستند. این را ادامه دهید تا به یک نتیجه واقعی برسید، مهم نیست چه تیمی برنده شود مهم این است که حقیقت روشن شود.

وی یادآور شد: گفتگو را به خانواده و دانشگاه‌ها ببرید. این را ترویج دهید، گاهی جوانان پر از سوال هستند اما راه گفتگو و تحقیق را نمی‌دانند. هرچه این گفتگو را توسعه دهیم کشورمان آبادتر و آگاهی بیشتر می‌شود.

صیدی با بیان اینکه وقتی نسبت به یک موضوع تعصب داریم، این واجد یک مسئولیت اجتماعی نیز می‌باشد، گفت: باید این مسئولیت اجتماعی را به فضای جامعه و دانشگاه ببریم.

وی یادآور شد: یک مناظره خوب دیدیم و لذت بردیم، ان شاالله این جوانان برومند در آینده بتوانند کشور ایران را در مناصب اجرایی مهم، موفق و سرافراز به پیش ببرند.


نظر شما :