نحوه انتخاب و استفاده از استراتژیهای بازاریابی برای فروش بازیهای رومیزی(قسمت پایانی)
مترجم: رعنا نبئی
ویراستار: علی علیزاده
مطالب مرتبط
چگونه بازی رومیزی خود را بسازم؟ (قسمت پایانی)
بررسی اشتباهات رایجی که طراحان بازیهای رومیزی در ساخت بازی خود انجام میهند.
چگونه میتوان به عنوان طراح بازی، شکستها را شناخت و با رفع آنها رو به جلو حرکت کرد؟
نحوه انتخاب و استفاده از استراتژیهای بازاریابی برای فروش بازیهای رومیزی (قسمت اول)
نحوه انتخاب و استفاده از استراتژیهای بازاریابی برای فروش بازیهای رومیزی
در کل، بازاریابی یک مهارت بسیار هوشمندانه است. بازاریابی درواقع پیدا کردن، نگه داشتن و جلب رضایت مشتری است. با این وجود، روشها و رویکردهای متفاوتی برای بازاریابی وجود دارد که میتوانند با یکدیگر در تناقض بوده ولی در عین حال، بسیار کارساز باشند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که پیشرفت زیادی در دنیای تجارت رخ داده که بازاریابی از یک هنر به یک علم تبدیل شده، با این حال، همچنان عناصری مانند حسابداری، توسعه محصول، تضمین کیفیت، امور مالی یا حتی مدیریت، روشهای خاص خود را برای بازاریابی دارند که باید دقت زیادی در آنها به کار برد. در هفته گذشته، با ۶ مورد از این روشها آشنا شدیم که میتوانید برای مطالعه آنها به اینجا بروید. در این هفته، باقی استراتژیها را بررسی میکنیم.
• استراتژیهای مشترک بازاریابی
• روی روشها تمرکز نکنید، روی اصول تمرکز کنید.
• مبانی بازاریابی
• مخاطبان
• تولید محصول
• نام تجاری
• جلب توجه مخاطبان
• ایجاد میل و علاقه در مخاطب و شرکتهای دولتی و خصوصی
• استفاده از فراخوانهای اقدام
• همه با هم
جلب توجه مخاطبان
اولین قدم هر استراتژی بازاریابی فعال جلب توجه مخاطبان است. راههایی که میتوانید برای جلب توجه مردم انجام دهید بیشمار هستند که ما در اینجا به چند مورد اشاره میکنیم. فرآیند جلب توجه مخاطب به محصول یا شرکت شما، یکی از مهمترین قسمتهای استراتژیهای بازاریابی است. روشهای زیادی برای جذب مخاطب وجود دارد که در اینجا یک لیست کوتاه از آن را مشاهده میکنید:
• رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام و...
• بررسی بازیهای مختلف
• ایجاد محتوا (وبلاگها، پادکستها و…)
• استفاده از راهنماییهای سایتهای مشهور برای بازیهای رومیزی برای برعهده گرفتن پروژههای کوچکتر
• تبلیغات
• ساخت جامعه و شبکه
موضوع مشترک در همه این روشها این است که شما بتوانید جایی را پیدا کنید که مردم در آن جمع شوند و با آنها درباره آنچه که میخواهید بسازید یا بفروشید صحبت کنید. شما باید منظم و سازگار باشید. به این موضوع توجه داشته باشید که وقت و پول شما محدود است، بنابراین باید آن را صرف افرادی کنید که به احتمال زیاد به محصول شما علاقه دارند. بهعلاوه هرکاری که شما انجام میدهید باید با برند شما سازگار باشد. به این نکته توجه داشته باشید که هیچ روش کاملی برای این کار وجود ندارد و مشاغل مختلف به روشهای متفاوت انجام میشوند.
«صفحه فرود یا Landing Page»
ایجاد میل و علاقه در مخاطب و شرکتهای دولتی و خصوصی
به این نکته توجه داشته باشید که تنها جلب توجه مخاطبان کافی نیست. شما باید از نظر رهبری کردن و راهنمایی مخاطبان نیز درست رفتار کنید. این عمل یعنی اینکه باید به گونهای کار کنید که مخاطبان شما به خوبی بازی و شرکت شما را بشناسند و به آن علاقهمند شوند. بسیاری از این راهنماییها چندان موثر نخواهند بود، بنابراین در این مرحله ممکن است تعداد مخاطبان شما کاهش یابد. چندین روش برای جلب علاقه مردم وجود دارد؛ برای مثال، شما میتوانید تصاویری از محصول خود را پخش کنید، تکههایی از پشتصحنه ساخت محصولتان را در رسانههای اجتماعی منتشر کنید و راهنماییهای مفیدی را برای سایر سازندگان در یک وبلاگ بنویسید. حتی میتوانید به افراد مشخصی پیام سفارشی ارسال کنید و آنها را به بازی خود جذب کنید. ۲ روش کارساز برای علاقهمندی مخاطبان وجود دارد که آنها را بررسی میکنیم. اولین مورد بسیار ساده است: ارسال پیام مستقیم به مردم در شبکههای اجتماعی. برای این کار میتوانید مثلاً در اینستاگرام به فالوورهای جدیدتان یک روز در هر هفته پیام ارسال کنید و بازی خود را برای آنها معرفی کنید. روش دوم، ساخت یک «صفحه فرود (Landing Page) میباشد. «صفحههای فرود» صفحههایی هستند که قصد دارند مختصراً آنچه را که انجام میدهید توصیف کنند و به دیگران راهی برای ارائه نام، ایمیل یا سایر اطلاعات شخصی خود را میدهند. صفحات فرود مکانی عالی برای جذب مخاطب و معرفی محصول میباشد.
هنگامیکه مردم را علاقهمند کردید و مخاطب برای بازی خود جذب کردید، باید به آنها و علایقشان در کارهای خود توجه کنید. روشهای کمی برای مراقبت از مخاطبان وجود دارد اما دو روش وجود دارد که آنها را بررسی میکنیم. لیستهای پستی و گروههای اجتماعی. اندازه لیست پستی یا گروههای اجتماعی شما نشاندهنده میزان تمایل به محصول یا شرکت شما است، زیرا اگر علاقهای به محصول یا بازی شما وجود نداشته باشد، هیچکسی آدرس ایمیل خود را به شما نمیدهد و یا کسی به گروههای اجتماعی شما نمیپیوندد. لیستهای پستی یکی از قدرتمندترین اشکال بازاریابی در نظر گرفته میشوند. همچنین بسیار قابل دسترس هستند. هنگامیکه متوجه شدید چگونه میتوانید توجه و علاقه افراد را جلب کنید، میتوانید به جمعآوری ایمیلها ادامه دهید و با افراد علاقهمند در ارتباط باشید. گروههای اجتماعی نیز همینگونه هستند. این گروههای اجتماعی میتوانند گروههایی در رسانههای اجتماعی، اتاقهای گفتگو و همچنین باشگاهها یا سازمانهای مجازی و فیزیکی باشند. برقراری یک خط ارتباطی موثر با افرادی که به محصول یا شرکت شما علاقهمند هستند، بهشدت به شما کمک میکند.
استفاده از فراخوانهای اقدام
وقتی تمام این مدت وقت خود را صرف جلب توجه و علاقه مردم کردید، اکنون میتوانید جلوتر بروید و آنچه را که میخواستید به دست بیاورید. فراخوان اقدام، در بازاریابی، هر چیزی است که مردم را به خریدن کالای شما تشویق کند. «فراخوان اقدام» میتواند شامل یک پیام مستقیم، تبلیغ کالا در وبسایت شما یا حتی یک لینک در یک ایمیل باشد. نحوه فراخواندن افراد و تبلیغ به ابزارهایی که برای جلب توجه، ایجاد علاقه و… استفاده میکنید بستگی دارد. با این حال، اصول ساده است: در مورد آنچه میخواهید کاملاً واضح و روشن باشید، مستقیماً از افراد سوال کنید و مطمئن شوید که مشتری شما واقعاً در بین مخاطبان شما است.
همه با هم
• دقیقاً مشخص کنید که بازی یا محصول خود را میخواهید به چه کسی بفروشید. مخاطبان خود را از داخل و خارج بشناسید. آنها را فردی تصور کنید و شخصیت آنها را توصیف کنید.
• محصولی ایجاد کنید که کاملاً مناسب مخاطب باشد.
• یک برند مشخص ایجاد کنید که در مورد شخصیتها و نیازهای مخاطبان شما صحبت کند.
• همه مواردی که در بالا گفته شد را به هر روشی که میتوانید آزمایش کنید و از دیگران نظر بخواهید.
• از شبکههای اجتماعی و صفحههای فرود استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
• لیستهای پستی و گروههای اجتماعی تشکیل دهید تا افراد به آنها بپیوندند.
• فراخوانهای مختلفی را امتحان کنید. فقط مواردی را که موثر هستند نگه دارید و به طور مداوم از آنها استفاده کنید.
• تا آنجا که میتوانید، دادههای مربوط به همه این موارد را پیگیری کنید. به دادهها گوش دهید و فرایندهای خود را تغییر دهید تا کارهای بیشتری را که باعث جلب توجه، علاقه، تمایل و افزایش فروش شما میشود انجام دهید.
برای اطلاع از اخبار مربوط به بازیها و مطلع شدن از مقالات تازه میتوانید به اینستاگرام ما به آیدی bazipardazi مراجعه کنید.
منبع
نظر شما :