جایگاه بازی در کتابخانه ها
مطالب مرتبط:
رابطه دوسویه بازیها و کتابخانهها
ارزیابی کیفیت شش «بازی جدی» تولید شده در ایران
دانشجویان و بازیهای ورزشی رایانهای
عنوان مقاله: جایگاه بازی در کتابخانهها با رویکرد معرفی روز جهانی بازی در کتابخانه
نویسندگان: محمدحسن سلطانپور و سیده کبری پاشازاده
همایش: همایش علمی-دانشجویی علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه الزهرا (س)
اطلاعات همایش: هفدهمین دوره با موضوع «اطلاعات و فرهنگ»، سال ۱۳۹۵
چکیده: کتابخانه ها مکانی برای اشتراک گذاری فرهنگ و اطلاعات هستند. بازیها به عنوان یکی از نمادهای فرهنگ در جامعه هستند که معمولاً افراد آن را بصورت دستهجمعی تجربه میکنند. بازیها موجب پرورش ذهن، افزایش مهارتهای مهم زندگی از جمله اجتماعی شدن و سواد سیستمی میشوند. قدمت بازیها به اندازه تاریخ فرهنگ بشری است. بازیها از هرنوعی که باشند بخشی از فرهنگ را تشکیل میدهند و هر روزه بر اهمیت آنها در جامعه افزوده میشود. روز بازی درکتابخانه رویدادی جهانی است که هرساله در ماه نوامبر برگزار میشود. همه انواع کتابخانه ها در سراسر دنیا به صورت مستقل میتوانند در این رویداد شرکت کنند. بازیهای رومیزی، ویدیوئی و شبیه سازی شده از جمله بازیهایی هستند که کتابخانه ها در روز بازی اجرا میکنند. انجمن کتابداری آمریکا، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی استرالیا و مؤسسه نوردیک حامیان اصلی برگزاری این رویداد جهانی هستند. از این سو، مقاله حاضر با هدف معرفی کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی به عنوان مکانی که دارای پتانسیل فراوان برای برگزاری روز بازی در جامعه است، قصد دارد با معرفی روز جهانی بازی در کتابخانه، روشهای جدیدی که کتابخانه ها در ارتقای فرهنگ بازی و آموزش در پیش گرفتهاند را مطالعه کند.
واژگان کلیدی: بازی، بازی الکترونیکی، بازی رومیزی، کتابخانه، روز جهانی بازی
برای اطلاع از اخبار مربوط به بازیها و مطلع شدن از مقالات تازه میتوانید به اینستاگرام ما به نشانی bazipardazi مراجعه کنید.
نظر شما :