بازی کودتا (Coup)

۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۱ کد : ۱۰۸۱ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
مسأله جانشینی و ولیعهدی شاهان قاجار، یکی از مشکلات اساسی به شمار می‌رفت که در مقاطعی دولت و کشور را با بحران و جنگ داخلی مواجه ساخت.
بازی کودتا (Coup)

ششمین مجموعه #ببروبازیکن آماده شد! فقط کافیه وارد سایتمون بشید. دانلود کنید. پرینت بگیرید. ببرید و بازی کنید.

مسأله جانشینی و ولیعهدی شاهان قاجار، یکی از مشکلات اساسی به شمار می‌رفت که در مقاطعی دولت و کشور را با بحران و جنگ داخلی مواجه ساخت. قاجارها بر اساس وصیت آقامحمدخان، قاعده ای برای ولیعهدی و جانشینی ترتیب دادند که هیچ گاه به عنوان یک قانون مورد پذیرش عمومی قرار نگرفت. این قاعده، اختلاف و ستیز بین شاهزادگان، گروه بندی در میان درباریان، دیوانسالاران، نظامیان و دخالت آشکار روس و انگلیس به عنوان عوامل مؤثر در این مسأله را به دنبال آورد و در مقاطعی با تردید در شیوه انتخاب ولیعهد و جانشین، باعث تشدید بحران و نیز جنگ داخلی گردید…

بازی کودتا یا Coup یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های رومیزی است که بسیار سریع بین ایرانیان محبوب شد. اندکی بعد از مافیا. کسانی که مافیا را دوست دارند قطعاً از این بازی نیز خوششان می‌آید. همچنین جز پنجاه بازی برتر مهمانی سایت boardgamegeek هستش.

راستی در حین بازی از خودتون عکس و فیلم بگیرید و با #ببُروبازیکن منتشر کنید تا ما رو هم شریک کنید در بازی و شادی خودتون.

دقت کنید ۴صفحه اول کارت‌ها هستند و پشت‌ورو پرینت گرفته بشن و دو صفحه بعدی سکه‌ها هستند. صفحات بعدی راهنمای بازی است و صفحه آخر چکیده راهنما. در ضمن فیلم آموزشی بازی در اینستاگرام ما موجود است.


لینک دانلود فایل

نظر شما :