معرفی بازی اسپلندور (splendor)

۳۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۶ کد : ۱۳۴۹ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
بازی اسپلندور یکی از بازی‌هایی است که این فرصت را به افراد می‌دهد تا به بازی‌های رومیزی و بردگیم علاقه‌مند شوند. چرا که در حین بازی، بازیکنان به جمع‌آوری امتیازات می‌پردازند و می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند.
معرفی بازی اسپلندور (splendor)

مترجم: ماریا علیزاده

 

مقالات مرتبط

معرفی بازی Gloomhaven

معرفی بازی جزیره ارواح ( Spirit Island )

معرفی بازی Wingspan

معرفی بازی Inuit The Snow Folk

 

بازی اسپلندور

تعداد بازیکنان: ۴-۲ بازیکن

زمان بازی: ۳۰ دقیقه

سن مناسب بازیکنان: ۱۰+

سال تولید: ۲۰۱۴ میلادی

درجه سختی: ۸۰/۱ از ۵

رتبه‌در سایت boardgamegeek : ۷.۵ از ۱۰

طراح: Marc André

هنرور: Abbas Amirabadi, Mahmoud Arasteh Nasab, Pascal Quidault

ناشر: Space Cowboys

نوع

دورهمی

دسته‌بندی

کارت بازی، اقتصادی، رنسانس

مکانیزم

انتخاب کارت، جمع‌آوری مجموعه، رزرو کارت

 

 

شرح بازی

بازی اسپلندور یکی از بازی‌هایی است که این فرصت را به افراد می‌دهد تا به بازی‌های رومیزی و بردگیم علاقه‌مند شوند. چرا که در حین بازی، بازیکنان به جمع‌آوری امتیازات می‌پردازند و می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند.

Splendor یک بازی جمع آوری مجموعه و توسعه کارت است. بازیکنان نقش بازرگانان دوره رنسانس را دارند که سعی می‌کنند معادن سنگ‌های قیمتی، وسایل حمل و نقل و مغازه‌ها را بخرند تا بتوانند امتیازهای بیشتری کسب کنند. اگر به اندازه کافی ثروتمند باشید، حتی ممکن است در مقطعی ملاقات با یک نجیب‌زاده را برای شما اتفاق بیافتد که البته این باعث افزایش اعتبار شما خواهد شد. بر روی کارت‌ها امتیازات و هزینه خرید و یک نشان گوهر وجود دارد که در حین بازی هر کدام اهمیت خاص خود را دارد.

 

‌‌‌‌‌‌‌

 

قواعد و ساختار بازی

  • در این بازی تعدادی کارت وجود دارد که در سه رده آسان و متوسط و سخت در وسط بازی قرار می‌گیرند.
  • یک سری ژتون با عنوان گوهر که شما می‌توانید برای خرید کارت‌ها از آن‌ها استفاده کنید.
  • گوهر‌ها در پنج رنگ سفید، سیاه، آبی، قرمز و سبز هستند.
  • تمام گوهرها قابل دسترس هستند و شما در هر نوبت یکی از این کار را می‌توانید انجام دهید. یا سه گوهر با رنگ‌های متفاوت یا دو گوهر با رنگ یکسان
  • کارت‌ها در وسط زمین چیده شده‌اند و بازیکنان می‌توانند با گوهرهای خود به خرید یک تا چندتا کارت اقدام کنند. (در واقع بازیکنان در هنگام انتخاب گوهرها سعی می‌کند به گونه‌ای انتخاب کنند تا کارت‌های بهتر وبیش‌تری خریداری کنند.)
  • این امکان وجود دارد که کارتی را رزرو کنید تا بازیکنان دیگر قبل از شما آن کارت را نخرند. هزینه رزرو کردن این هست که نوبت شما در آن دور می‌سوزد و نمی‌توانید گوهر بردارید.
  • کارت‌ها علاوه بر امتیاز از دو ویژگی دیگر هم برخوردارند. اول اینکه هر کدام یک نشان گوهرر دارند که در هنگام خرید می‌توانید از آن‌ها به عنوان گوهرر استفاده کنید بدون آن‌که آن‌ها را از دست بدهید. (دارایی همیشگی شما هستن!) و دوم اینکه تعدادی کارت ویزیت (نجیب‌زادگان) رو میشه که امتیازات را افزایش می‌دهند.

 

‌‌‌‌

پایان بازی

تمام کارت‌هایی که خریداری می‌کنید ثروت شما را افزایش می‌دهد. زیرا برای خریدهای بعدی سنگ‌های قیمتی دائمی در اختیار شما می‌گذارند. برخی از کارت‌ها نیز به شما امتیازهای پرستیژ می‌دهند. برای برنده شدن در بازی، باید قبل از سایر حریفان خود به امتیاز ۱۵ برسید.

جوایز و افتخارات

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

منابع

https://boardgamegeek.com/boardgame/148228/splendor

https://en.wikipedia.org/wiki/Splendor_(game)

http://roomizgames.ir/2016/08/25/

 

 

کلید واژه ها: بازی رومیزی بردگیم بردگیم ببروبازیکن معرفی بازی بازی کارتی بازی دورهمی


نظر شما :