قسمت دوم چگونه یک بازی رومیزی انتخاب کنیم؟

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۶ کد : ۱۴۴۳ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
شما می‌توانید انواع بازی‌های اقتصادی و جمع‌آوری منابع، بازی‌های دورهمی (پارتی گیم‌ها)، بازی‌های مناقصه و حراج، مسابقات، بازی‌های کارتی، بازی‌های جنگی (وارگیم‌ها) و یا بازی‌های تعاملی را از بین دیگر بردگیم‌ها انتخاب کنید.
قسمت دوم چگونه یک بازی رومیزی انتخاب کنیم؟

مترجم: مهسا غضنفری

 

مقالات مرتبط

قسمت اول چگونه یک بازی رومیزی انتخاب کنیم؟

 

در قسمت اول «چگونه یک بازی رومیزی انتخاب کنیم» به خرید یک بازی مناسب برای کودکان و نوجوانان اشاره کردیم. در قسمت دوم این مقاله سعی می‌کنیم یک انتخاب مناسب برای بزرگسالان ارائه دهیم.

بازی برای بزرگسالان

 

 

ابتدا یک دسته‌بندی از بازی‌ها را انتخاب کنید. شما می‌توانید انواع بازی‌های اقتصادی و جمع‌آوری منابع، بازی‌های دورهمی (پارتی گیم‌ها)، بازی‌های مناقصه و حراج، مسابقات، بازی‌های کارتی، بازی‌های جنگی (وارگیم‌ها) و یا بازی‌های تعاملی را از بین دیگر بردگیم‌ها انتخاب کنید. به طور معمول، بازی‌های دورهمی و مسابقه از دسته بازی‌هایی هستند که در آن‌ها سرعت عمل ملاک است و به تفکر تحلیلی زیادی احتیاج ندارند، در حالی که بازی‌های اقتصادی و حراجی می‌توانند مدت زمان زیادی ادامه پیدا کنند، چرا که آن‌ها برای انجام یک بازی خوب نیاز به تفکر و آنالیز دارند.

 

 

تعیین کنید که چند نفر بازی خواهند کرد. در زمان خرید بازی رومیزی شما لازم است مطمئن شوید که همه افراد بتوانند به عنوان بازیکن در بازی حضور داشته باشند، بنابراین به تعداد بازیکنان توجه کنید. بازی‌های تیملی اغلب برای گروه‌های بزرگ عالی است.

برخی از بازی‌ها، مانند بازی تاکنوکو ( Takenoko ) بازی شهرهای گمشده ( Lost Cities )، بازی انتزاعی یینش (YINSH) و کندو Hive) ) برای گروه های کوچک‌تر بهتر هستند.

بازی‌هایی از جمله تیزبین ( Spot it )، کدنیمز تصاویر یا کلمات ( Code Names ) و کودل ( Quiddle ) با دوستان زیادی می توانند بازی کنند.

 

 

سطح پیچیدگی بازی را انتخاب کنید. ممکن است چیزی آسان و سرگرم‌کننده بخواهید، یا چیزی که مهارت و استراتژی‌های مختلفی در هنگام بازی لازم داشته باشد.

بازی‌های دوزرنگ ( Color Match )، برای فروش یا فروشی ( For Sale ) و نه مرسی ( No Thanks ) را در نظر بگیرید! اگر به دنبال بازی‌های سرگرم کننده ای هستید که برای برنده شدن به یک استراتژی متنوع نیاز نداشته باشند.

بازی‌هایی مانند جنگ ماشین‎‌ها ( Car Wars )، عجایب هفتگانه در خانه (7wonders) و Pendulum بردگیم‌های پیچیده‌تری هستند که برای یادگیری و برنده شدن به استراتژی‌های مختلف نیاز دارند.

 

 

اولویت‌های فردی بازیکنان را در نظر بگیرید. در مورد افرادی که با آن‌ها قرار است بازی کنید، و همچنین اینکه کدام نوع بازی‌ها را بیش‌تر دوست دارند و احساس راحتی می‌کنند، فکر کنید.

اگر یک گروه آرام‌تر و محتاط‌تر هستید، بازی‌هایی مانند سالاد امتیاز ( point salad Inuit The Snow Folk یا ریشه ( Roots ) را انجام دهید.

اگر بازیکنان شما به بازی خلوت‌تر توجه نمی‌کنند، کارت‌هایی علیه بشریت ( Cards Against Humanity )، خاطرات سال ۴۴ ( Memoir 44) یا الاغ باهوش ( Smart Ass ) را امتحان کنید.

 

 

در مورد چارچوب زمانی فکر کنید. برخی از بازی‌ها مانند مونوپولی می‌توانند ساعت‌ها ادامه پیدا کنند. در نظر بگیرید که قبل از انتخاب یک بازی چه مدت می‌خواهید بازی کنید. از طرف دیگر، یک بازه زمانی تعیین کنید و تصمیم بگیرید که هنگام اتمام زمان، بازی را به اتمام برسانید.

بازی‌هایی که به سرعت قابل بازی شدن هستند عبارتند از: کاستل ( Kastel )، بازی برای فروش یا فروشی ( For Sale ) و امپراتوری هشت دقیقه‌ای ( Eight Minute Empire ).

بازی‌هایی که کمی بیشتر طول می‌کشند شامل بازی جزیره ارواح ( spirit Island )، ریسک ( Risk ) و دیپلماسی ( Diplomacy ) است.

 

 

منابع

https://www.wikihow.com/Choose-Board-Games

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بردگیم بازی فکری بازی رومیزی


نظر شما :