مناظرات تخصصی مسیر علمی و مستدل مشارکت دانشجویان در حل مشکلات جامعه است

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۹ کد : ۱۵۶۸ گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی اسلایدر
سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص «مواجهه با مسائل اجتماعی و تلاش برای یافتن راه‌حل‌های آن»، این مهم را وظیفه‌ی مهم دانشگاه‌ها در قبال جامعه دانست و گفت: مناظرات تخصصی و ارائه نظرات توسط دانشجویان محصل در رشته‌های مرتبط، می تواند مسیری علمی و مستدل برای ارائه راه‌حل‌های مشکلات جامعه باشد.
مناظرات تخصصی مسیر علمی و مستدل مشارکت دانشجویان در حل مشکلات جامعه است

مهدی عباسی، ضمن اشاره به برگزاری مسابقات مناظره دانشجویان ایران با موضوع فرهنگ و اقتصاد تعاون در ایران، تأکید کرد: با توجه به آغاز هفته تعاون، سازمان دانشجویان با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بنا دارد مسابقاتی را با هدف مشارکت بیشتر دانشجویان در امر تعاون در کشور برگزار می‌کند. وی با اشاره به فرایند داوری این مسابقات گفت: داوری مسابقات توسط سه نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها انجام خواهد شد دارای تخصص در این زمینه هستند.
وی با بیان اینکه مسابقات مناظره تخصصی تعاون از روز سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه آغاز خواهد شد، تصریح کرد: داوری این مسابقات در پنج سطح "اخلاق مناظره"، "توجه به رعایت فرآیندهای علمی، منطقی و مستدل از طرح مساله تا نتیجه گیری"، "فن بیان و رعایت نکات دستوری"، "احاطه و اشراف نسبت به موضوع مورد بحث" و "خلاقیت در طرح مسأله، سؤالات، تعاریف و نتیجه گیری سخنرانی‌ها" صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به حضور ۱۶ تیم دانشجویی در این مسابقات گفت: ۹ تیم دو نفره و ۷ تیم ۳ نفره شامل ۱۰ نفر شرکت کننده خانم و ۲۹ نفر آقا در مسابقات حضور خواهند داشت.
"دادن تسهیلات مالی و بانکی اعم از وام بدون بهره و.. باعث ایجاد فساد در بخش تعاونی میشود."، " فراگیر شدنِ شرکتهای تعاونی از آسیبپذیری کشور در مقابل تحریمها میکاهد."، "بهترین روش مهار انحصار طلبی شرکتهای خصوصی بزرگ گسترش تعاونیهاست."، " توزیع اقلام اساسی خوراکی باید به بخش تعاونیهای مصرف واگذار شود." و "تعاونی‌ها به ارتقاء مردمسالاری در ایران کمک کرده اند" از جمله گزاره‌هایی است که تیم‌های شرکت کننده در دو موضع موافق و مخالف به بحث خواهند گذاشت.
مناظرات تخصصی تعاون توسط مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی، با حمایت معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و اولویت ثبت نام با دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های علوم اجتماعی؛ اقتصاد و مدیریت و دیگر رشته های مرتبط بوده است. این مسابقات که به صورت مجازی برگزار می‌شود، به صورت زنده از طریق صفحه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی و نیز سایت‌های آپارات و سازمان دانشجویان نیز قابل مشاهده است.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

مسابقات تخصصی مناظره با موضوع تعاون برگزار می‌شود

جلسه توجیهی_آموزشی مسابقات تخصصی مناظره تعاون برگزار شد

 

کلید واژه ها: مناظره دانشجویی


نظر شما :