قسمت سوم (پایانی) معرفی بازی‌های جنگی (Wargames)

۰۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۳ کد : ۱۸۸۷ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
در قسمت‌های گذشته معرفی بازی جنگی، به توصیف تاریخچه و سبک بازی و سطح این بازی‌ها در جهان پرداختیم. در قسمت پایانی این مقاله، به ادامه توصیف تاریخچه بازی‌های جنگی و نیز سبک‌های متفاوت تولیداین بازی در جهان می‌پردازیم.
قسمت سوم (پایانی) معرفی بازی‌های جنگی (Wargames)

مترجم: علی‌حسین خسروی

 

مطالب مرتبط

قسمت اول معرفی بازی‌های جنگی (Wargame)

قسمت دوم معرفی بازی‌های جنگی (Wargame)

 

در قسمت‌های گذشته معرفی بازی جنگی، به توصیف تاریخچه و سبک بازی و سطح این بازی‌ها در جهان پرداختیم. در قسمت پایانی این مقاله، به ادامه توصیف تاریخچه بازی‌های جنگی و نیز سبک‌های متفاوت تولیداین بازی در جهان می‌پردازیم.

 

گسترش بازی‌های جنگی در جهان

بازی‌های جنگی آلمانی تا سال ۱۸۷۰ که المان فرانسه را در جنگ فرانسه و آلمان شکست داد، توجه کمی را در خارج از آلمان جلب کرده بود. بسیاری پیروزی آلمان را مرهون سنت بازی‌های جنگی آن می‌دانند. ارتش آلمان از نظر تسلیحاتی، تعداد و یا آموزش نیروها از مزیت قابل توجهی برخوردار نبود، اما این تنها ارتش در جهان بود که بازی‌های جنگی را انجام می‌داد. اکنون غیرنظامیان و نیروهای نظامی در سراسر جهان علاقه زیادی به بازی های جنگی ارتش آلمان، که خارجی‌ها از آن با نام Kriegsspiel یاد می‌کنند، نشان می‌دهند. اولین کتاب راهنمای Kriegsspieel به زبان انگلیسی، بر اساس سیستم Wilhelm von Tschischwitz ، در سال ۱۸۷۲ برای ارتش انگلیس منتشر شد و مورد تایید سلطنتی قرار گرفت. اولین باشگاه تفریحی جنگ جهانی در دنیا کلوپ University Kriegspiel بود که در سال ۱۸۷۳ در دانشگاه آکسفورد انگلیس تاسیس شد. در ایالات متحده، Charles Adiel Lewis Totten (چارلز آدیل لوئیس توتن)، Strategos (استراتگوس)، بازی جنگ آمریکا را در سال ۱۸۸۰، و William R. Livermore (ویلیام آرلیورمور)، Kriegsspiel آمریکایی را در سال ۱۸۸۲ که به شدت الهام گرفته از بازی‌های جنگی آلمانی بود، منتشر کرد. در سال ۱۸۹۴، دانشکده جنگی نیروی دریایی ایالات متحده بازی‌های جنگی را به عنوان یک ابزار معمول برای آموزش استفاده کرد.

 

 

بازی جنگی صفحه‌ای

اولین بازی جنگی موفق از نظر تجاری Tactics (1954)، تولید شده توسط یک آمریکایی به نام Charles S. Roberts (چارلز اس رابرتز بود). آنچه این بازی جنگی را از بازی قبلی متمایز می‌کند، تولید انبوه آن است و تمام مواد لازم برای بازی در یک جعبه جمع شده‌اند. در بازی‌های جنگی قبلی اغلب فقط یک کتاب قانون بود و بازیکنان را ملزم می‌کرد که سایر مطالب را خودشان تهیه کنند. این بازی روی تخته‌ای از قبل ساخته شده با یک طرح ثابت انجام می‌شد، به همین دلیل به آن بازی صفحه‌ای می‌گفتند.

رابرتز بعداً شرکت Avalon Hill Game Company را تأسیس کرد، اولین شرکتی که در بازی‌های جنگ تجاری تخصص داشت. در سال ۱۹۵۸، Avalon Hill (آوالون هیل)، Gettysburg (گتیسبورگ) را تولید کرد، که بازسازی قوانین تاکتیکی و بر اساس نبرد تاریخی Gettysburg بود. در حال حاضر Gettysburg به محبوب ترین بازی جنگی تبدیل شده است.

 

 

بازی‌های جنگی صفحه‌ای از بازی‌های جنگی مینیاتوری محبوبیت بیشتری داشتند. یک دلیل این بود که مونتاژ یک مجموعه بازی برای بازی‌های کوچک مینیاتوری، گران و وقت گیر بود و به مهارت هنری احتیاج داشت. دلیل دیگر این بود که بازی‌های صفحه‌ای را می‌توان با مکاتبه بازی کرد. بازی‌های جنگی هیئت مدیره معمولاً مبتنی بر شبکه بودند، و اگر هم نبودند به گونه ای طراحی می‌شدند که حرکات را می‌توانست به صورت ساده توضیح داد. این امر با طبیعت آزاد بازی‌های جنگی مینیاتوری امکان پذیر نبود.

 

 

بازی‌های جنگی در رسانه‌‌ها

بازی‌های مینیاتوری

بازی جنگ مینیاتوری، نوعی بازی جنگی است که واحدها در میدان جنگ بر خلاف قطعات انتزاعی مانند بلوک‌های چوبی یا ژتون‌های پلاستیکی با مدل‌های مینیاتوری نشان داده می‌شوند. به همین ترتیب، میدان نبرد، خود با یک مدل زمینی، برخلاف تخته یا نقشه مسطح، نشان داده می‌شود.
بازی‌های جنگی مینیاتوری گران‌تر و وقت‌گیر‌تر از سایر انواع بازی‌های جنگی است. این مدل‌ها گران هستند، به ویژه هنگامی که دارای طراحی متمایز از حق چاپ مانند مدل‌های ساخته شده توسط Games Workshop باشند. بعلاوه، بیشتر تولیدکنندگان مدل‌های آماده، بازی کامل را نمی‌فروشند. آن‌ها جعبه‌هایی از قطعات مدل را می‌فروشند که انتظار می‌رود بازیکنان آن‌ها را مونتاژ و رنگ کنند. این نیاز به مهارت، وقت و هزینه نیاز دارد، اما بسیاری از بازیکنان در واقع این روش را ترجیح می‌دهند زیرا به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا مهارت هنری خود را به نمایش بگذارند. بازی جنگی مینیاتوری به همان اندازه که مربوط به بازی است، مربوط به هنر نیز می‌باشد.

 

نمونه‌ای بازی جنگی مینیاتوری

بازی‌های صفحه‌ای

بازی جنگی صفحه‌ای، روی صفحه‌ای بازی می‌شود که دارای یک طرح ثابت کم و بیش طبیعی است و توسط سازنده بازی تهیه می‌شود. این در تضاد با زمین‌های بازی قابل تنظیم مانند بازی‌های کوچک است که با اجزای مدولار ساخته شده‌اند.

 

نمونه‌ای از بازی جنگی صفحه‌ای

بازی‌های بلوک

در بازی جنگی بلوکی Fog of War واحد‌ها با بلوک‌های چوبی قائم که فقط در یک جهت سمت صورتشان مشخص است، طراحی شده‌اند که رو به بازیکنی که صاحب آن قطعات است قرار می‌گیرند تا بازیکن حریف صورت آن‌ها رانبیند. اولین بازی جنگی بلوکی Quebec 1759  توسط Columbia Games (کلمبیا گیمز) بود که مبارزات مربوط به نبرد دشت‌های ابراهیم را به تصویر می‌کشد.

 

نمونه‌ای از بازی جنگی بلوکی

بازی‌های کارتی

برخلاف جنبه‌های دیگر شبیه‌سازی بازی‌های جنگی، کارت‌ها به دلیل ماهیتشان برای بازی‌های انتزاعی کاملاً مناسب هستند. بازی‌های کارتی سنتی حتی اگر به طور کلی در مورد یک موضوع باشند (مانند بازی جنگی)، بازی جنگی محسوب نمی‌شوند.
اولین بازی جنگی کارتی، «جنگ هسته‌ای» بود که اولین بار در سال ۱۹۶۶ منتشر شد و امروز نیز توسط Flying Buffalo منتشر می‌شود. این روش، چگونگی وقوع هرگونه مبادله هسته‌ای واقعی را شبیه‌سازی نمی‌کند، اما به دلیل نحوه برخورد با موضوع، هنوز بر خلاف اکثر بازی‌های کارتی، دارای ساختار است.
در اواخر دهه ۱۹۷۰ انتشارات Battleline (یک شرکت بازی جنگی)، دو بازی کارتی، Naval War و Armor Supremacy را تولید کرد. اولین مورد در محافل بازی‌های جنگی بسیار محبوب بود و یک سیستم سبک نبرد دریایی است، گرچه باز هم وضعیت واقعی را به تصویر نمی‌کشد (بازیکنان ممکن است کشتی‌های ناوگان مخالف را در کنار هم اداره کنند) Armor Supremacy . چندان موفق نبود، اما نگاهی است به طراحی و توسعه مداوم انواع جدید تانک‌ها در طول جنگ جهانی دوم.
موفق‌ترین بازی کارتی (به عنوان یک بازی کارتی و یک بازی جنگی) مطمئناً بازی Up Front بود. یک بازی کارتی در مورد جنگ تاکتیکی در جنگ جهانی دوم که توسط آوالون هیل در سال ۱۹۸۳ منتشر شده است. در این بازی شما زمین‌های تصادفی و فرصت‌های آتش‌سوزی و مانند آن را تولید و همچنین یک عدم اطمینان را در مورد شرایط محلی (طبیعت زمین و…) شبیه‌سازی می‌کنید.

نمونه‌ای از بازی جنگی کارتی
Dan Verssen Games
طراح و ناشر تخصصی بازی کارتی برای چندین ژانر گوناگون از جمله، جنگ هوایی، جنگ جهانی دوم و نبردهای زمینی مدرن است.
همچنین، بازی‌های کارتی CDG ، که برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ معرفی شد، از یک کارت سفارشی برای هدایت بیشتر عناصر بازی مانند حرکت واحد (فعال سازی) و رویدادهای تصادفی استفاده می‌کنند. این‌ها به طور مشخص، بازی‌های رومیزی هستند و به همین خاطر عرشه (دسته کارت)، صرفً یکی از مهم‌ترین عناصر بازی است.

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

منبع

https://en.wikipedia.org/wiki/Wargame

 

کلید واژه ها: بردگیم بردگیم ببروبازیکن بازی فکری بازی رومیزی دسته‌بندی بازی


نظر شما :