اول بازی بعد کار!

بازی‌سازی (Gamification) برای شرکت ها
۰۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۱۲۰ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
اگر مطمئن هستید بازی و کار مثل آب و روغن هستند این مطلب به درد شما نمی خورد. اما اگر حاضرید زمانی حین کارتان بازی کنید تا اخر همراهمان باشید. برخی فکر می‌کنند بازی و سرگرمی سبب کاهش بهره‌وری می شود اما به اعتقاد ما (و محققان) کامل برعکس است.
اول بازی بعد کار!

مترجم: علی طباطبایی
رقابت و بازی از ابتدای تاریخ انسان وجود داشته است و همین رقابت و جاه‌طلبی باعث خلاقیت و ابتکار و کار گروهی شده است. با استفاده از بازی‌سازی می‌توانید ویژگی‌های مثبت بازی‌ها را از زمین‌های ورزشی و میزهای بازی به محل کارتان بیاورید و اول از همه به خودتان و بعد همکاران و زیردستان کمک کنید.


چرا باید از بازی در کار استفاده کرد؟
جان آموس کامنیوس (John Amos Comenius) فیلسوف، معلم و نویسنده قرن هفدهم اهل چک بود که از او به عنوان پدر آموزش مدرن یاد می‌شود. او طرفدار آموزش جهانی بود و مفهوم یادگیری به وسیله بازی را ابداع کرد. درست است که اکثر ما بازی‌های آموزشی را در کودکی خود تجربه کرده‌ایم و معلمان از صدها سال پیش از آن استفاده کردند اما بازی و بازی‌سازی در قرن بیست و یکم با الهام از بازی‌های رایانه‌ای در محل کار استفاده می‌شود.
روش جذب و استخدام کارکنان را به بازی تبدیل کنید!
یک روش عالی برای شروع استفاده از عناصر بازی در شرکت شما این است که هنگام استخدام کارمندان جدید از آنها استفاده کنید. اگر درست اجرا شود، می‌توانید کل فرایند را مؤثرتر، سریع‌تر و سرگرم کننده‌تر کنید. چرا؟ هنگام بازی‌کردن، تلاش برای حفظ ظاهر برای ما دشوارتر است. ما بیشتر شخصیت واقعی خود را نشان می‌دهیم و از استعدادهای خود به طور طبیعی استفاده می‌کنیم. بنابراین، شما می‌توانید تصویری کامل‌تری از فرد نسبت به یک مصاحبه استاندارد استخدامی داشته باشید. به علاوه، این برای شما و داوطلبان بسیار سرگرم کننده است.


محل کار جدید را مانند خانه کنید!
کارمندان جدید ممکن است گاهی احساس بی‌عرضگی کنند و مدتی طول می‌کشد تا به محیط کار، فرهنگ و همکاران جدید شرکت عادت کنند. حتی برای این کار می‌توانید از اصول بازی‌سازی استفاده کنید! بازی‌ها فضای مطمئنی را برای اشتباهات و امتحان چیزهای جدید فراهم می‌کنند. این موضوع کمک می‌کند که فرد تازه‌کار در حالی که احساس راحتی می‌کند در سریع‌ترین زمان ممکن به طور مؤثر شروع به کار کند. برخی از شرکت‌ها کل فرآیند شروع به کار را به یک بازی تبدیل کرده‌اند!
آتش بازی به پا کنید!
وقتی چند ماه یا حتی چند سال در یک موقعیت کار می‌کنید‌، کار برایتان یکنواخت می‌شود و حتی بهترین کارمند می‌تواند انگیزه خود را از دست بدهد. شرکت‌ها از بازی‌ها برای دوری ذهن از کارهای تکراری و روزمره و احیای رقابت و انگیزه کارمندانشان استفاده می‌کنند.

بازی برای تیم سازی
استفاده از بازی‌ها برای استخدام، تحلیل یا مدیریت هنوز خیلی کم است، اما یکی از حوزه‌های شرکت که بازی‌ها همیشه در آن حضور دارند، فعالیت‌های تیم‌سازی است.
کدام یک از بازی‌ها برای تیم‌سازی خوب هستند؟
۱- بازی‌های رومیزی ساده‌ترین بازی‌ها هستند. حتی اگر یک بازی ساده مثل Scrabble (اسکربل، در ایران نیز تولید شده است. نوعی بازی شبیه جدول حروف متقاطع) استفاده شود، می‌تواند برای رسیدن به اهداف ذکر شده استفاده شود.


۲- بازی‌ها و سرگرمی‌هایی برای افزایش خلاقیت اخیراً مورد توجه قرار گرفته‌اند و می‌توان آنها را به صورت جداگانه یا به صورت گروهی انجام داد. افراد سعی می‌کنند چیز جدید و مهیجی را امتحان کنند مثل تئاتر، بداهه نوازی، آشپزی یا فیلمبرداری یک فیلم کوتاه.
۳- مسابقات و بازی‌های اکشن (جنگ و نبرد). درگیری‌های شرکت را به میدان جنگ ببرید! لباس خود را بپوشید و همکاران خود را برای نبرد در پینت بال، ایرسافت یا حتی یک بازی تیراندازی با کمان به چالش بکشید! بازی‌های اکشن از محبوبیت بالایی برخوردار هستند زیرا تمرکز آنها بر همکاری و سرگرمی تیمی است.

 

۴- سفرها و دوره‌های زندگی در طبیعت. آیا از اردوهای دبیرستان خاطرات خوبی دارید؟ شاید بتوانید دوباره آن را با همکاران خود زندگی کنید! و اگر فرهنگ شرکت شما پرماجراتر است، حتی می‌توانید در یک دوره زنده ماندن در فضای باز شرکت کنید و این جمله را آزمایش کنید که مهم نیست که این تجربه خوب است یا بد. مهمتر این است که این تجربه لازم است.
۵- اتاق‌های فرار. سرگرمی‌ای که در حال تبدیل شدن به یک تفریح مورد علاقه برای طیف گسترده‌ای از افراد است، و بنابراین آنها ممکن است برای تیم شما نیز مناسب باشند! شما باید به وضوح ارتباط برقرار کنید، همکاری کنید و معماها و کدهای مرموز را حل کنید.
۶- بازی‌های محیطی. اگر یک تجربه کامل را بخواهید، انتخاب بی‌نظیری است. ماجراجویی با یک داستان عالی! شما می‌توانید دارت ویدر (شخصیتی در جنگ ستارگان) را شکست دهید یا در نقش پزشکی عضو M * A * S * H (نام کتاب و فیلمی در ارتباط با جنگ کره) جان خود را نجات دهید و جیمز باند را تحت تأثیر قرار دهید. شاید هم جام مقدس را با ایندیانا جونز پیدا کنید یا با شرلوک هولمز یک معما را حل کنید!

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.
منبع:

https://www.terrahunt.com/blog/first-games-then-work-gamification-for-companies

 


نظر شما :