معرفی بازی «بله و نه معکوس»

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۹ کد : ۲۳۲۵ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
بازی «بله و نه معکوس»، از آن دست بازی‌های ساده‌ای است که می‌تواند در عید نوروز، شما و اطرافیانتان را ساعت‌ها سرگرم کرده و لحظات خوشی را برای شما رقم بزند. این بازی به هیچ ابزاری نیاز ندارد و فقط با گفتن کلام جریان می‌یابد. در ادامه، این بازی را معرفی می‌کنیم.
معرفی بازی «بله و نه معکوس»

گردآوری: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط

معرفی بازی «گردو شکستم»

معرفی بازی «بیست‌سوالی»

معرفی بازی «سایکو (روان‌پزشک)»

معرفی بازی «گل‌واژه»

معرفی بازی «گل یا پوچ»

 

معرفی بازی «بله و نه معکوس»
بازی «بله و نه معکوس»، از آن دست بازی‌های ساده‌ای است که می‌تواند در عید نوروز، شما و اطرافیانتان را ساعت‌ها سرگرم کرده و لحظات خوشی را برای شما رقم بزند. این بازی به هیچ ابزاری نیاز ندارد و فقط با گفتن کلام جریان می‌یابد. در ادامه، این بازی را معرفی می‌کنیم.
گروه سنی: ۶ سال به بالا
تعداد بازیکنان: ۲ نفر به بالا

 


روش بازی
بازی «بله و نه معکوس» بازی شناخته شده‌ای است و از نام آن پیداست که باید تمرکز زیادی به خرج دهید تا در این بازی امتیاز بگیرید و یا از آن لذت ببرید. در این بازی دورهمی هر بار یک نفر بازیکن اصلی می‌شود و بقیه باید از او سوال بپرسند. می‌توانید اتمام هر دور را بر اساس تعداد سوالات (مثلاً هر بازیکن ۲۰ سوال) و یا زمان آن (مثلاً هر بازیکن ۱ دقیقه) در نظر بگیرید. بازی که شروع می‌شود بازیکنان دیگر به ترتیب و به صورت دایره‌ای یک سوال از بازیکن اصلی می‌پرسد که باید بتوان پاسخ آن را با بله و نه داد. بازیکن اصلی باید با سرعت (می‌توانید زمانی مانند ۲ ثانیه برای این بخش در نظر بگیرید) پاسخ سوال را بگوید. اما توجه داشته باشد که پاسخ سوال باید مخالف جواب واقعی آن باشد. تا اتمام هر دور بازیکنان سوال‌های خود را می‌پرسند و امتیاز بازیکن معلوم می‌شود. مثال:
• آیا آتش سرد است؟ بله
• آیا زمین گرد است؟ نه
• آیا زمستان آخرین فصل سال است؟ نه
نکات
• اتمام هر دور را می‌توانید زمانی در نظر بگیرید که بازیکن اولین پاسخ اشتباه خود را داده است.
• بازی را می‌توانید دو نفره با کودک خود انجام دهید. و هر بار یک نفر همه سوال‌ها را بپرسد.
• این بازی به خاطر موقعیت‌های طنزی که ایجاد می‌کند می‌تواندذ کودکان را جذب خود کند.
مهارت‌ها
• تمرکز
• سرعت عمل
• گسترش دایره واژگان و ارتباط کلامی
• افزایش اطلاعات عمومی
• نگه‌داری ذهنی را افزایش داده و حافظه، تمرکز و توجه را تقویت می‌کند.
• مهارت‌های گفتاری و مهارت‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

 


بازی «بله و خیر معکوس» را می‌توان به صورت‌های مختلفی اجرا کرد. مثلاً این بازی می‌تواند بین دو نفر، و یا چندین نفر اجرا شود. در صورتی که دو نفر این بازی را انجام می‌دهند، می‌توانند به نوبت از یکدیگر سوال بپرسند. همچنین مربی می‌تواند این بازی را با یک نفر یا چندین نفر اجرا کند. در این بازی، هر کس بتواند به سوالات بیشتری، جواب مناسب دهد و اشتباه کمتری در روند پاسخ دادن به سوالات داشته باشد، برنده خواهد بود. این بازی علاوه بر بالا بردن مهارت‌های حافظه‌ای و کلامی افراد بسیار مفید می‌باشد. سوالات طبقه‌بندی ندارند و موضوع خاصی هم ندارند. در نوروز، این بازی پیشنهاد مناسبی برای اوقات فراغت شما می‌باشد.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

 

منابع


http://www.sarayedanesh.sch.ir/News/Detail/4835/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB
http://koodak24.ir/game/details/9777/%D8%A8%D9%84%D9%87-%E2%80%93
http://vinoosha.com/%D8%A8%D9%84%D9%87-%D9%88-%D9%86%D9%87

 

 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری بازی‌ دورهمی بازی‌ خانوادگی بازی‌‎های نوروزی بازی‌های نوروزی


نظر شما :