معرفی بازی «اسم پیشولی»

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۲ کد : ۲۳۴۵ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
انجام بازی‌های دورهمی و خانوادگی، به هرچه بیشتر خوش گذشتن جمع‌های دوستانه و خانوادگی کمک می‌کند. عیدانه ما، بازی «اسم پیشولی» است که از همین بازی‌های جذاب و مفرح و خانوادگی است که در ادامه آن را معرفی می‌کنیم.
معرفی بازی «اسم پیشولی»

گردآوری: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط

معرفی بازی «دار (Hangman)»

معرفی بازی «پانتومیم»

معرفی بازی «زو (کبدی)»

معرفی بازی «منچ»

معرفی «نقطه‌بازی»

 

معرفی بازی «اسم پیشولی»
انجام بازی‌های دورهمی و خانوادگی، به هرچه بیشتر خوش گذشتن جمع‌های دوستانه و خانوادگی کمک می‌کند. عیدانه ما، بازی «اسم پیشولی» است که از همین بازی‌های جذاب و مفرح و خانوادگی است که در ادامه آن را معرفی می‌کنیم.

 


نحوه بازی
یک نفر را برای شروع بازی انتخاب کنید و او را از اتاق بیرون کنید. سپس بقیه افراد باید با مشورت یکدیگر یک کلمه را انتخاب کند. این کلمه می‌تواند یک شخصیت کارتونی باشد، کاراکتر یک فیلم باشد یا یک فرد حقیقی یا هر کلمه دیگری. مساله این است که این کلمه هرچیزی می‌تواند باشد اما حدس زدن آن باید سخت اما ممکن باشد. بعد از انتخاب کلمه، آن را روی یک تکه کوچک برگه کاغذ می‌نویسید. حال باید بازیکن یا فردی را که از اتاق بیرون مانده و منتظر مشورت شما است، صدا کرده و کاغذ را روی پیشانی او بچسبانید و از او بخواهید شروع به حدس زدن کند تا زمانی که به جواب درست برسد و کلمه را به صورت درست حدس بزند. اگر خیلی صبور نیستید یا تعدادتان زیاد است و می‌خواهید به همه نوبت برسد، می‌توانید تعداد سوال‌ها و زمان را محدود کنید و مثلاً بگویید باید با ۱۰ سوال و طی یک ربع به جواب برسی وگرنه می‌بازی! پاداش برنده و مجازات هر بازنده را روی برگه بنویسید و در انتها اجرا کنید.

 


بازی «اسم پیشولی» درواقع یک بازی ۲۰ سوالی است و بازیکنی که باید کلمه را حدس بزند، تنها اجازه دارد با پرسیدن ۲۰ سوال کلمه موردنظر را حدس بزند. شما برای بازی می‌توانید پاداش و یا مجازات تعیین کنید (البته ما به شما مجازات را توصیه نمی‌کنیم، چراکه اهداف و ارزش‌های بازی را از بین می‌برد) تا روند بازی را برای بازیکنان جذاب‌تر کند. همچنین اگر بازیکنی نتوانست با پرسیدن ۲۰ سوال به جواب برسد، می‌توانید کلمه را عوض کرده و دوباره بازی را انجام دهید. این بازی و بازی‌هایی از این دست که با کلمات سر و کار دارند و بعد پرسشی افراد به خصوص کودکان را فعال می‌کنند، باعث افزایش خلاقیت افراد می‌شوند.
بازی «اسم پیشولی» از بازی‌های خانوادگی مناسبی است که برای تمامی سنین مفید می‌باشد و به عنوان یک سرگرمی مفرح، نشاط‌آور و آموزنده، می‌تواند اوقات فراغت شما را در نوروز پر کند. ما این بازی را حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 


منابع


https://www.bartarinha.ir/fa/news/187773/%D8%AF%D8%B1
https://jadvalyab.ir/blog/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%85

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری بازی‌ دورهمی بازی‌ خانوادگی بازی‌‎های نوروزی بازی‌های نوروزی


نظر شما :