معرفی بازی «دار (Hangman)»

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۵ کد : ۲۳۲۹ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
عیدانه بعدی ما، بازی فکری و حدسی «دار (Hangman)» می‌باشد. این بازی، یکی از بهترین بازی‌های رومیزی ملمه‌ای می‌باشد که هم باعث سرگرمی و نشاط می‌شود و هم فکر شما را به کار می‌اندازد. این بازی تنها به قلم و کاغذ برای اجرا احتیاج دارد و در عین سادگی، بسیار آموزنده می‌باشد.
معرفی بازی «دار (Hangman)»

گردآوری: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط

معرفی بازی «گل یا پوچ»

معرفی بازی «Insider (دَدان)»

معرفی بازی «گرگم‌به‌هوا» یا «بالابلندی»

معرفی بازی «مافیا»

معرفی بازی «بله و نه معکوس»

 

معرفی بازی «دار (Hangman)»
عیدانه بعدی ما، بازی فکری و حدسی «دار (Hangman)» می‌باشد. این بازی، یکی از بهترین بازی‌های رومیزی ملمه‌ای می‌باشد که هم باعث سرگرمی و نشاط می‌شود و هم فکر شما را به کار می‌اندازد. این بازی تنها به قلم و کاغذ برای اجرا احتیاج دارد و در عین سادگی، بسیار آموزنده می‌باشد. برویم سراغ بازی:

 


«داربازی (اعدامی، هنگمن)» نوعی بازی حدس‌زدنی و قلم‌کاغذی است که دو نفر یا بیشتر بازی می‌کنند و به عنوان بازی آموزشی برای زبان‌آموزان نیز کاربرد دارد. در این بازی، یکی از بازیکن‌ها (یا گروه‌ها) کلمه‌ای انتخاب می‌کند. طرف دیگر باید با حدس زدن حروف، به آن کلمه دست پیدا کند. با هر حدس نادرست، یکی از اعضای بدن آدمک آویزان که نماد بازیکن حدس‌زننده است رسم می‌شود و او یک گام به دار زدن نزدیک می‌گردد. بازی می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی شود که در شش مرحله به اتمام برسد، البته می‌توان به تعداد مراحل افزود، که برای سطوح ساده‌تر است، اما روند بازی، شش مرحله‌ای است.

 


این بازی به خصوص برای کودکان برای آموزش زبان‌های فارسی و انگلیسی و دیگر زبان‌ها بسیار مفید می‌باشد اما همه سنین مخصوصاً در شب‌ها و روزهای نوروز می‌توانند این بازی فکری مفرح را انجام داده و اوقات خوشی را سپری کنند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در عید، حتماً این بازی را انجام دهید.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

 

منابع


https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C
https://cafebazaar.ir/app/com.mehfal.hangmanfarsi

 

 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری بازی‌ دورهمی بازی‌ خانوادگی بازی‌‎های نوروزی بازی‌های نوروزی


نظر شما :