معرفی بازی «تکرار نقاشی پشتکی»

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۲ کد : ۲۳۵۴ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
عیدانه بعدی ما، بازی «تکرار نقاشی پشتکی» می‌باشد. این بازی بازی «تکرار نقاشی پشتکی» یک بازی خلاقانه و فکری است که باعث افزایش توانایی دید بصری و ذهنی و تفکر سه‌بعدی افراد می‌شود.یک بازی مفرح و پرنشاط بوده که به خلاقیت و تصور بصری افراد کمک بسزایی می‌کند.
معرفی بازی «تکرار نقاشی پشتکی»

نویسنده: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط

معرفی بازی «دار (Hangman)»

معرفی بازی «پانتومیم»

معرفی بازی «زو (کبدی)»

معرفی بازی «منچ»

معرفی «نقطه‌بازی»

 

معرفی بازی «تکرار نقاشی پشتکی»
عیدانه بعدی ما، بازی «تکرار نقاشی پشتکی» می‌باشد. این بازی یک بازی مفرح و پرنشاط بوده که به خلاقیت و تصور بصری افراد کمک بسزایی می‌کند. برویم برای آشنایی بیشتر با بازی:

 


بازی «تکرار نقاشی پشتکی» یک بازی خلاقانه و فکری است که باعث افزایش توانایی دید بصری و ذهنی و تفکر سه‌بعدی افراد می‌شود. در این بازی، افراد به دو گروه مساوی تقسیم می‌شوند. به هر بازیکن یه برگه کاغذ و یک قلم داده می‌شود. سپس بازیکنان هر گروه پشت سر هم به صف می‌شوند. بازیکنان به‌ترتیب از نفر آخر، برگه‌های خود را روی پشت بدن بازیکن جلویی خود قرار داده و نفر اول برگه خود را روی یک تخته و یا میز یا زمین قرار می‌دهد. نفر آخر شروع به کشیدن یک نقاشی کرده و بازیکن جلویی بدون نگاه کردن به نقاشی او، باید حدس بزند که نفر پشتی در حال کشیدن چه تصویری می‌باشد. سپس همین بازیکن حدسیات خود را روی کاغذ خود و در حالیکه برگه خود را روی پشت بدن نفر جلویی قرار داده به تصویر می‌کشد. بازی به همین روال پیش می‌رود یعنی بازیکن جلویی باید بدون نگاه کردن به نقاشی نفر قبلی، تصور کند که چه نقاشی‌ای کشیده شده و خودش آن را بکشد. بازی به همین‌ترتیب جلو رفته و درنهایت تصویری که نفر اول کشیده با تصویری که نفر دوم کشیده، مقایسه می‌شود تا مشخص شود که هر گروه تا چه حد موفق بوده است. گروهی که تصویر دقیق‌تری از نقاشی اولیه رسم کرده باشد، برنده بازی خواهد بود.

 


همانطور که مشاهده کردید و در ابتدای مطلب هم عنوان شد، این بازی به تفکر فضایی افراد کمک زیادی می‌کند چراکه هر بازیکن تمام سعی خود را می‌کند تا تصویر دقیقی را از نقاشی نفر قبلی بکشد. این بازی برای همه سنین مناسب بوده و در کنار بعد آموزشی با اهمیتی که دارد، بسیار هیجان‌انگیز و مفرح می‌باشد. حتماً آن را امتحان کنید.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری بازی‌ دورهمی بازی‌ خانوادگی بازی‌‎های نوروزی بازی‌های نوروزی


نظر شما :