بعد از شکست در طراحی یک بازی رومیزی چه کنیم؟

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۵۴ کد : ۲۴۲۲ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
شکست خوردن در طراحی یک بازی رومیزی امری طبیعی است. ممکن است هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نباشد بازی شما را تولید کند یا نتوانید محصول تولید شده را بفروشید. حتی بدتر از آن ممکن است بازی شما توسط بازیکنان «هو» شود و نامزد دریافت «تمشک طلایی» بدترین بازی سال شوید. اما بعد از شکست‌خوردن چه باید کرد؟ هیچ‌کسی دوست ندارد به شکست فکر کند. این تفکر باعث می‌شود که ما به‌طور غریزی دچار ضعف شویم. امروز، ما قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم در مورد که درصورت شکست‌خوردن در مسیر طراحی یک بازی رومیزی، چگونه می‌توانید آن را مدیریت کرده و آن را جبران کنید.
بعد از شکست در طراحی یک بازی رومیزی چه کنیم؟

مترجم: رعنا نبئی

ویراستار: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط

چگونه می‌توان به عنوان طراح بازی، شکست‌ها را شناخت و با رفع آن‌ها رو به جلو حرکت کرد؟

گام‌های طراحی بازی رومیزی

نحوه انتخاب و استفاده از استراتژی‌های بازاریابی برای فروش بازی‌های رومیزی (قسمت اول)

نحوه انتخاب و استفاده از استراتژی‌های بازاریابی برای فروش بازی‌های رومیزی (قسمت پایانی)

بررسی ۵ سطح ارتباطی برای توسعه طراحی بازی‌های رومیزی

 

بعد از شکست در طراحی یک بازی رومیزی چه کنیم؟
شکست خوردن در طراحی یک بازی رومیزی امری طبیعی است. ممکن است هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نباشد بازی شما را تولید کند یا نتوانید محصول تولید شده را بفروشید. حتی بدتر از آن ممکن است بازی شما توسط بازیکنان «هو» شود و نامزد دریافت «تمشک طلایی» بدترین بازی سال شوید. اما بعد از شکست‌خوردن چه باید کرد؟ هیچ‌کسی دوست ندارد به شکست فکر کند. این تفکر باعث می‌شود که ما به‌طور غریزی دچار ضعف شویم. امروز، ما قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم در مورد که درصورت شکست‌خوردن در مسیر طراحی یک بازی رومیزی، چگونه می‌توانید آن را مدیریت کرده و آن را جبران کنید.

 


وقتی شما یک شکست مهم را تجربه کنید، کاری که شما تصمیم می‌گیرید در آینده انجام دهید می‌تواند تاثیر جدی بر چشم‌اندازهای تجاری دراز مدت شما بگذارد. باید بدانید که شهرت مهم است و شما باید شهرت خود را حفظ کنید. شکست می‌تواند تاثیر منفی بر شهرت شما داشته باشد، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید تاثیر آن را به حداقل برسانید و یا حتی باعث شود که محبوبیت شما بیشتر شود. هدف از این مقاله، کمک کردن به شما برای غلبه کردن به ترس از شکست خوردن است. شکست پایان دنیا نیست، شکست می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای رشد باشد. وقتی بدانید که چگونه می‌توانید مشکلات را برطرف کنید، دست‌کم تا حدی از نگرانی‌هایی که در ذهنتان ایجاد می‌شود، رها می‌شوید. احساسات ترسناک شما، مانع خلاقیت و توانایی ذهنی شما نخواهد شد. پس بهترین خودتان باشید.

 


۴ راه برای جبران یک شکست حتی بزرگ در پروژه شما وجود دارد که عبارتند از:
• آن را نادیده بگیرید یا آن را رها کنید.
• اشتباه خود را به حداقل برسانید و یا اشتباهتان را توضیح دهید.
• اشتباه خود را بپذیرید و حتی از خودتان عذرخواهی کنید.
• به این موضوع فکر کنید که شکست شما باعث افزایش تجربه و آگاهی شما می‌شود.
حال به بررسی هریک از این موارد می‌پردازیم.

 


۱. اشتباه خود را نادیده بگیرید یا آن را رها کنید.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که هر وقت یک شکست را تجربه کردید، آن را ارزیابی کنید. تفاوت زیادی بین آزار ناخواسته یک نفر مثلاً در یک شبکه اجتماعی و عرضه ناموفق محصول پس از یک سال تلاش وجود دارد. اگر یک شکست جزئی را تجربه کنید، گزینه جذابی پیش رو دارید: هیچ کاری نکنید. گاهی اوقات اگر خود را به خاطر اشتباهات کوچک مورد سرزنش قرار دهید، بیشتر از اینکه برای شما فایده داشته باشد، به شما آسیب می‌رساند. باید به این موضوع توجه داشته باشید که ابتدا باید با خودتان درست رفتار کنید. به صدا درآوردن اشتباهات کوچک، می‌تواند باعث شود شما کاریزما نداشته باشید و نامطمئن به نظر برسید در حالیکه واقعاً نیستید. اشتباهات کوچک قابل انتظار هستند و همه مرتکب آن می‌شوند.
البته باید بدانید که نادیده گرفتن اشتباهات بزرگ می‌تواند شما را بی احساس، گستاخ یا ساده لوح جلوه دهد. خود را به بهترین شکل قضاوت کنید و مطمئن باشید که با گذشت زمان توانایی‌های شما بیشتر و بیشتر می‌شود.

 


۲. اشتباه خود را به حداقل برسانید و یا آن را توضیح دهید.
اگر اشتباه شما بزرگ‌تر از آن باشد که نادیده گرفته شود اما آنقدر هم بزرگ نباشد که خود را سرزنش کنید، گزینه دیگری پیش روی خود دارید. شما می‌توانید حداقل در ظاهر اشتباه خود را کوچک‌تر کرده یا آن را توضیح دهید. این کار، مستلزم دفاع از اشتباهتان با عملی ساده و بی‌پرده و بدون عذرخواهی است. کمی غیر طبیعی به نظر می‌رسد، اما موقعیت‌هایی وجود دارد که عذرخواهی می‌تواند به نحو اشتباهی انجام شود. این موضوع چیزی است که سازمان‌های بزرگ پس از رویدادهای ناگوار عمومی انجام می‌دهند. یک مثال ساده، زمانی است که یک سیستم رایانه‌ای دچار مشکل شده و برای آن پیامی نشان داده می‌شود که می‌گوید: «سیستم در حال حاضر با مشکل مواجه است. لطفاً ۳۰ دقیقه دیگر تلاش کنید». البته یک عذرخواهی نباید چندان هم ساده در نظر گرفته شود و اگر اشتباه به اندازه کافی بزرگ باشد، نمی‌توان آن را با یک عذرخواهی ساده جبران کرد.

 


۳. اشتباه خود را بپذیرید و عذرخواهی کنید.
برای اشتباهات بزرگی مانند عرضه ناموفق محصول یا اشتباهاتی که منجر به نارضایتی افرادی، مانند «مهلت تحویل»، یک عذرخواهی ساده اغلب راه خوبی است. این عذرخواهی شما را در موقعیت آسیب‌پذیر قرار می‌دهد که به مردم نشان می‌دهد شما واقعاً در اصلاح امور جدی هستید. این عذرخواهی را می‌توان با توضیح یا بدون توضیح همراه کرد. در حالت ایده‌آل، شما باید به خاطر مورد خاصی که در آن اشتباه رخ داده عذرخواهی کنید، توضیحاتی را که می‌خواهید توضیح دهید و سپس بیان کنید که چگونه می‌خواهید همه چیز را درست کنید. این کار راه خوبی برای جبران اشتباهات بزرگ است. این کار هیچ‌کسی را آزار نمی‌دهد و حتی ممکن است باعث شود مردم بیشتر شما را دوست بدارند. با این حال، در مورد برخی از ضعف‌های اجتماعی که به طور جدی به مردم آسیب می‌رسانند، شاید کلمات کافی نباشد و شما باید به این نکته توجه کرده و اقدامات بیشتری انجام دهید.

 


۴. به این موضوع فکر کنید که شکست شما باعث افزایش تجربه و آگاهی شما می‌شود.
برای مقابله با شکست، یک گزینه آخر هم وجود دارد که در واقع ادامه راه قبلی است. شما می‌توانید عذرخواهی کنید، توضیح دهید و کاملاً شکست خود را بپذیرید. سپس می‌توانید خود را متعهد سازید که از آن برای نفع دیگران استفاده کنید. برای این کار تنها یک انگیزه اخلاقی وجود ندارد، بلکه گاهی هم انگیزه‌های اقتصادی هم وجود دارد. شخصی که از خود یک چهره خوب نشان می‌دهد، به طور متوسط پس از ارتکاب خطا، بیشتر مورد پسند جامعه واقع می‌شود، در حالیکه اگر شخصی همواره مرتکب اشتباه شود، خلاف آن رخ خواهد داد. در واقع شما می‌تواندی طرفداران زیادی را با شکست بدست بیاورید. این راه از نظر عاطفی دشوارترین راه است زیرا نیاز به افشای عمومی نقاط ضعف شما دارد. همچنین می‌تواند به نظر برسد که شما نسبت به شکست خود وسواس دارید که چندان جالب نیست.

 


شکست پایان دنیا نیست. نحوه برخورد عمومی با شکست می‌تواند به اندازه برخورد شخصی با آن مهم باشد. همیشه یادتان باشد که عدم موفقیت فرصتی برای یادگیری و رشد است.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazipardazi مراجعه کنید.

 


منبع


https://brandonthegamedev.com/how-to-recover-from-failure-board-game-dev/

 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری طراحی‌ بازی ساخت‌ بازی


نظر شما :