حمله به حریفان در بازی «Ticket to Ride»

۰۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۵ کد : ۲۵۶۲ معرفی بازی
بازی «Ticket to Ride» یک بازی رومیزی کلاسیک مدرن درباره قطارها است که توسط «Days of Wonder» منتشر شده‌است. هر بازی، منحصربه‌فرد است زیرا کارت‌های بلیطی که می‌کشید، کارت‌های متفاوت است که بر اهداف شما تأثیر می‌گذارد. حال با وجود این همه مسیر به سمت بردن بازی، بهترین استراتژی «Ticket to Ride» چیست و چگونه می‌توانید هر بار که بازی می‌کنید حریفان را شکست دهید؟!! بهترین راه برای برنده شدن در این بازی، دانستن نکات و ترفندهای متعدد و استفاده از آن‌ها به بهترین وجه برای بازی است! در این مقاله، استراتژی‌هایی را که برای برنده شدن در این بازی استفاده می‌شود، بررسی می‌کنیم.
حمله به حریفان در بازی «Ticket to Ride»

تخمین زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه

مترجمین: نازنین عباسی‌فرید و رعنا نبئی

ویراستار: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط:

استراتژی‌های برد در بازی «سکونت در مریخ (Terraforming mars)»

آشنایی با یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های رومیزی تاریخ، «کاتان (Catan)»

چگونه در بازی «کاتان (Catan)»، حریفان را کیش‌ومات کنیم؟!!! (قسمت اول)

چگونه در بازی «کاتان (Catan)»، حریفان را کیش‌ومات کنیم؟!!! (قسمت دوم)

بازی «Ticket to Ride»، انقلابی در بین مخاطبان بازی‌های فکری و رومیزی

 

حمله به حریفان در بازی «Ticket to Ride» (برای آشنایی بیشتر با این بازی روی این لینک کلیک کنید)
بازی «Ticket to Ride» یک بازی رومیزی کلاسیک مدرن درباره قطارها است که توسط «Days of Wonder» منتشر شده‌است. هر بازی، منحصربه‌فرد است زیرا کارت‌های بلیطی که می‌کشید، کارت‌های متفاوت است که بر اهداف شما تأثیر می‌گذارد. حال با وجود این همه مسیر به سمت بردن بازی، بهترین استراتژی «Ticket to Ride» چیست و چگونه می‌توانید هر بار که بازی می‌کنید حریفان را شکست دهید؟!! بهترین راه برای برنده شدن در این بازی، دانستن نکات و ترفندهای متعدد و استفاده از آن‌ها به بهترین وجه برای بازی است! در این مقاله، استراتژی‌هایی را که برای برنده شدن در این بازی استفاده می‌شود، بررسی می‌کنیم.

 


سه نوع عمل وجود دارد که شما می‌توانید در این بازی انجام دهید.
۱. کشیدن بلیط
۲. کشیدن کارت قطار
۳. قرار دادن قطارها

 


الف) کشیدن بلیط:
هیچ محدودیتی در تعداد کارت‌های مقصد موجود در بازی وجود ندارد. اما این بدان معنا نیست که بتوانید آن‌ها را در هر فرصتی که دارید انتخاب کنید. شما به اندازه کافی بلیط می‌خواهید تا بتوانید برای کسب امتیاز مورد نیاز برای بردن بازی تلاش کنید، اما نباید تعداد آن‌ها آن‌قدر زیاد باشد که نتوانید همه آن‌ها را کامل کنید. برای هر بلیط مقصد ناقص که در پایان بازی برای شما باقی‌مانده است، امتیازات آن بلیط ازامتیاز نهایی شما کسر می‌شود!
۱. چند نوبت بلیط اضافی بکشید:
برای تکمیل با ۳ بلیط شروع کنید. شما باید حداقل ۲ عدد از آن‌ها را نگه دارید. شما می‌توانید در چند نوبت اول بلیط بیشتری بکشید یا منتظر بمانید تا چند نوبت به بازی برسد. توصیه می‌کنیم منتظر بمانید تا چند نوبت بگذرد تا بتوانید ببینید کدام قطارهای رنگی را انتخاب کرده‌اید و همچنین ببینید که بازیکنان دیگر در کدام مسیرها حرکت می‌کنند. سپس وقتی ۳ بلیط جدید خود را برمی‌دارید و تصمیم می‌گیرید کدام را نگه دارید، می‌توانید تصمیم آگاهانه تری بگیرید.
۲. مسیری را انتخاب کنید که یکدیگر را تکمیل می‌کنند:
دسته رویایی بلیط‌ها همان چیزی است که همه مسیرهای شما مکمل یکدیگر باشند! اگر اتصال دو شهر در یک مسیر به شما در تکمیل بلیط دیگر نیز کمک می‌کند، این کار راهی شگفت‌انگیز برای به حداکثر رساندن کارایی پیچ‌ها و امتیازهای شما در هر قطار است! به جای اینکه یک مسیر فقط برای یک بلیط به شما امتیاز دهد، اکنون به شما برای دو بلیط یا حتی بیشتر امتیاز می‌دهد.

 


۳. مسیرهای با امتیاز بالا را بشناسید:
۳۰ بلیط در بازی «Ticket to Ride» وجود دارد. به نظر می‌رسد که تعداد زیادی بلیط برای به خاطر سپردن وجود دارد. با این حال، هنگامی که چندین بار این بازی را انجام دادیدد، برخی از بلیط‌ها را به خاطر می‌آورید. مخصوصاً طولانی‌تر‌ها را. این موضوع بسیار مناسب است زیرا این بلندترین راه‌ها بیشترین امتیاز را دارند! وقتی می‌دانید کدام مسیرها بیشترین امتیاز را کسب دارند، می‌توانید مراقب بازیکنان دیگری باشید که سعی می‌کنند این مسیرها را کامل کرده و آن‌ها را مسدود کنند!
۴. حداقل یک بلیط مقصد با ارزش بالا را تکمیل کنید:
مسیرهای طولانی بیشترین امتیاز را دارند بنابراین راهی عالی برای افزایش امتیاز نهایی شما هستند! برای مطابقت فقط با یک بلیط با ارزش بالا، بلیط‌های کوچک بسیار بیشتری لازم است، بنابراین شما نیز می‌توانید به دنبال آن باشید! مزیت دیگر مسیر‌های طولانی این است که در طول مسیر از شهرهای مختلف عبور می‌کنند و ایجاد شعبه برای هر بلیط کوتاه‌تری که می‌گیرید بسیار آسان‌تر است!

 


۵. بخش‌های مسیر طولانی‌تر امتیاز بیشتری در هر قطار به شما می‌دهد:
در هر قطار، ۶ قسمت قطار نشان دهنده بهترین ارزشی است که می‌توانید از هر قطاری که بازی می‌کنید دریافت کنید. به عنوان مثال، یک قطار در مسیر یک یا دو قطار، تنها ۱ امتیاز دارد. با این حال هر قطار در مسیر شش قطار ۲.۵ امتیاز دارد. به علاوه اگر برای تکمیل بلیط این قطارها به شما کمک کنند امتیاز اضافی دریافت خواهید کرد.
۶. نزدیک به پایان بازی بلیط بیشتری بگیرید:
یک مسیر ۶ قطاره ۱۵ امتیاز دارد، اما همان مسیر زمانی که بخشی از بلیط نیز باشد، ارزش بسیار بیشتری دارد! اگر خوب بازی کرده‌اید، نزدیک پایان بازی، شما باید تمام بلیط‌های خود را تمام کرده باشید، انبار کارت‌های قطار داشته باشید و البته در حال تکمیل هیچ مسیر طولانی دیگری نباشید. در این مرحله، یکی از تکنیک‌هایی که معمولاً کمک می‌کند تا برنده شوید این است که چند نوبت را صرف گرفتن بلیط‌های بیشتر کنید. از بین سه بلیطی که می‌کشید، معمولاً یکی از آن‌ها را تکمیل کرده‌اید و تنها یک یا دو مسیر، با تکمیل یکی دیگر فاصله دارید. این کار روش خوبی برای جمع کردن امتیاز برای قطارهایی است که قبلاً بازی کرده‌اید! از بین همه استراتژی‌های این مقاله، این یک نکته به تنهایی می‌تواند امتیاز شما را به شدت افزایش دهد و به شما در برنده شدن در بازی کمک کند! اگر بدانید که در آخرین مکان هستید، بسیار مفید است. اگر به هر حال باختید، ممکن است روی تکمیل برخی بلیط‌ها قمار کنید، درست است؟

 


ب) کشیدن کارت قطار:
ممکن است به نظر برسد که راهبرد چندانی در مورد گرفتن کارت قطار وجود ندارد. شما فقط مواردی را انتخاب می‌کنید که با بلیط شما مطابقت دارد، درست است؟ خب بله. اما برخی از استراتژی‌ها را باید در نظر بگیرید که به شما در پیروزی کمک می‌کنند.
۱. در اوایل بازی تعداد زیادی کارت رنگی قطار را بردارید:
در چند پیچ اول، تا آنجا که می‌توانید کارت قطار جمع کنید. هیچ محدودیتی در این زمینه در بازی وجود ندارد ، بنابراین می‌توانید هر تعداد کارت قطار که دوست دارید داشته باشید! برای به حداکثر رساندن کارایی خود در جمع کردن کارت‌های قطار، منطقی است که این کارت‌ها را از دسته رو به پایین بکشید تا کارت‌های رو به بالا. احتمالاً خیلی زود است که بفهمید کدام قطارهای رنگی را می‌خواهید سوار شوید، به علاوه ممکن است خوش‌شانس باشید و کارت قطار رنگین‌کمان را بردارید. اگر از حالت رو به بالا یک کارت عادی بکشید، فقط می‌توانید آن کارت را بکشید زیرا دو کارت محسوب می‌شود. اما اگر به طور اتفاقی یک کارت «Wild» و یک کارت رنگی از دسته رو به پایین بکشید ، یک کارت «Wild» به علاوه یک کارت رنگی دریافت خواهید کرد! جایزه! گاهی اوقات، شما حتی ممکن است فوق‌العاده خوش‌شانس باشید و دو کارت «Wild» بکشید! بعد از اینکه کارت‌های قطار را در چند نوبت کشیدید، ایده بهتری خواهید داشت که شروع به جمع کردن چه رنگ‌هایی کنید و با کدام مسیرهای بلیط هماهنگ شوید.

 


۲. تا می‌توانید کارت بکشید تا استراتژی دیگر بازیکنان را به هم بریزید:
هشدار برای تاکتیک بعدی! اگر بفهمند که شما در حال انجام چه کاری هستید، دیگر محبوبیت زیادی در بین سایر بازیکنان نخواهید داشت! اما این تکنیک یک روش آزمایش شده است تا آن‌ها را از رسیدن به مسیرهایی که می‌خواهند بسازند منع کند. رنگ قطاری را انتخاب کنید که برای تکمیل بلیط‌ها برای شما مهم است. هر زمان که این رنگ در کارت‌های نمایان ظاهر شد، آن را بردارید. حتی اگر رنگ دیگری در دسترس باشد که می‌توانید از آن استفاده کنید. هدف در اینجا این است که یک خوک رنگی باشید! به عنوان مثال، تمام کارت‌های قطار آبی را بگیرید و دیگر زمانی باقی نمی‌ماند که بازیکنان دیگر آن‌ها را بخواهند! این بدان معناست که آن‌ها باید از یک شانس استفاده کنند. استراتژی «رنگ خوک» در یک بازی ۲ یا ۳ نفره یا بیشتر موثر است زیرا تعداد کمتری بازیکنان به نوبت بین هر یک از شما وجود دارد. این بدان معناست که فرصت‌های کمتری برای دوباره پر کردن کارت‌های روبه‌رو وجود دارد و به طور بالقوه کارت‌های بیشتری از رنگ موردنظر شما را نشان می‌دهد!

 


۳. تا جایی که امکان دارد کارت را رو به بیرون بکشید:
وقتی این کار را انجام می‌دهید، نه تنها شانس دریافت کارت «Wild» و همچنین کارت قطار رنگی را دارید، بلکه برنامه‌های خود را از سایر بازیکنان پنهان می‌کنید. آن‌ها هیچ ایده‌ای ندارند که چه رنگ‌هایی را گرفته‌اید و چه رنگ‌هایی را ندارید! برای آن‌ها بسیار سخت‌تر است که بدانند کجا قرار است قطار بازی کنید و شما را مسدود کنند!
۴. پیگیری تعداد کارت‌های قطار رنگی:
در بازی «Ticket to Ride»،110 کارت رنگی قطار وجود دارد. ۱۲ عدد: صورتی، سفید، آبی، زرد، نارنجی، سیاه، قرمز و سبز، به علاوه ۱۴ کارت «Wild». وقتی به همه مسیرها و بازیکنانی که برای آن‌ها رقابت می‌کنند فکر کنید این تعدادِ به نظر زیاد، زیاد نیست! اگر می‌توانید، سعی کنید از هر رنگی که در کارت‌های رو به بالا مشاهده کرده‌اید، مطلع شوید. این کار به شما کمک می‌کند تا شانس خود را برای یک رنگ قطار خاص مشخص کنید.

 


ج) بازی قطار:
شما کارت‌های قطار خود را ذخیره کرده‌اید، می‌دانید که کدام بلیط‌ها را می‌خواهید تکمیل کنید و اکنون وقت آن رسیده است که با قطار بازی کنید! اما بازی با قطار نیز اقدامی است که واقعاً می‌تواند استراتژی شما را تغییر داده یا شکست دهد!
۱. اتصالات یک مسیر را زودتر دریافت کنید:
صرف نظر از تعداد بازیکنان بازی شما، مهم است که مسیرهای کلیدی خود را زودتر از دیگران انتخاب کنید! خبر خوب این است که این مسیرهای کلیدی اغلب کوچک هستند بنابراین به طور کلی دسترسی به آن‌ها بسیار آسان است! اما این همان چیزی است که بسیار مهم است که آن‌ها را زودتر انتخاب کنید.
۲. شهرهایی را که تنها دارای دو ارتباط هستند زودتر بگیرید:
شهرهای مختلف روی صفحه بازی دارای تعداد متفاوتی از اتصالات هستند. به عنوان مثال، «دنور (Denver)» دارای ۷ مسیر است که ۲ مسیر آن دو مسیره است. در حالی که «لاس‌وگاس(Las Vegas)»، به عنوان مثال، فقط ۲ مسیر دارد که هر دو مسیر واحد هستند. بنابراین اگر بلیط «لاس‌وگاس» دارید، قطعاً باید یکی از آن مسیرها را زودتر بگیرید، قبل از اینکه همه مسیرها به این شهر توسط سایر بازیکنان طی شود!

 


۳. بازی قطارها را چندین نوبت پشت سر هم انجام دهید:
اگر در برابر باززیکنان حرفه‌ای بازی میکنید، آن‌ها شما را زیر نظر خواهند داشت تا ببینند در کدام مسیر‌ها حرکت می‌کنید، همان‌طور که شما آن‌ها را تماشا می‌کنید! یکی از راه‌های کاهش شانس ورود سایر بازیکنان به مسیر‌های انتخابی شما، بازی با قطارها در چند نوبت متوالی است. با این کار شما فرصت چندانی به آن‌ها نمی‌دهید تا قطارهای مورد نیاز برای مسدود کردن شما را جمع کنند!
۴. بازی قطار در مناطق مختلف:
اگر می‌خواهید حرکتی را در یک مسیر در یک طرف صفحه و سپس یکی در طرف دیگر انجام دهید، دیگر بازیکنان نمی‌توانند بفهمند که از کدام مسیرها حرکت می‌کنید! از هر مسیر قطار به ترتیب جغرافیایی استفاده نکنید، در غیر این صورت ممکن است برنامه‌های خود را فاش کنید!

 


استراتژی برای ۳-۲ بازیکن:
• مسیرهای کلیدی را زودتر انتخاب کنید: در بازی ۲ یا ۳ نفره، قوانین می‌گویند که برای هر مسیر دو نفره، تنها یکی از مسیرهای دو نفره قابل استفاده است. این امر دستیابی به مسیرهای کلیدی را در حالی که در دسترس هستند، اهمیت بیشتری می‌بخشد.
استراتژی برای ۵-۴ بازیکن:
• زیگزاگ روی نقشه: با داشتن بازیکنان بیشتر، نقشه بازی می‌تواند خیلی زود شلوغ شود! با این حال برای برنده شدن، یک مسیر زیگزاگ روی نقشه از شرق به غرب ایجاد کنید. مسیر زیگزاگی و گیج‌کننده شما مانع از خطوط مستقیم بازیکنان دیگر می‌شود و شما را در موقعیتی عالی برای کسب امتیاز برای طولانی‌ترین مسیر بازی قرار می‌دهد! همچنین هنگام انتخاب بلیط‌های اضافی مقصد، ایجاد مسیرهای کوتاه اضافی در پایان بازی برای شما آسان‌تر می‌شود، زیرا در سراسر صفحه بازی قطار دارید!
• تعداد زیادی بلیط مسیر طولانی انتخاب نکنید: در یک بازی ۵-۴ نفره، تکمیل مسیرهای طولانی سخت‌تر می‌شود. با تعداد بیشتری از افراد، بلیط‌های بیشتری در هر زمان تکمیل می‌شوند، این بدان معناست که رقابت بیشتری برای مسیرهای مورد نظر شما وجود دارد. بنابراین مطمئن شوید که تعداد زیادی بلیط مسیر طولانی نمی‌گیرید زیرا بعید است همه آن‌ها را تکمیل کنید!

 


در ادامه، با چند استراتژی دیگر این بازی آشنا می‌شویم:
۱. صفحه بازی را به خوبی بشناسید:
بازیکنان جدید معمولاً در ابتدای بازی به صفحه نگاه می‌کنند و سعی می‌کنند نقطه شروع و پایان بازی خود را پیدا کنند. برخی بازیکنان حتی با انگشت به صفحه بازی اشاره می‌کنند. اگر شما از قبل بدانید که اجزای بازی کجا قرار دارند، می‌توانید از دادن اطلاعات مفید به حریفتان جلوگیری کنید. اگر شما از محل قرارگیری اجزا در صفحه آگاه باشید، علاوه بر ندادن اطلاعات مفید به حریفتان، درباره مکان کارت‌های خود کمتر نگران می‌شوید و به جای آن، می‌توانید بر روی نقشه‌های حریفتان تمرکز کنید. این امر باعث برتری شما در بازی خواهد شد. اگر بخواهید این موضوع را بیشتر بررسی کنید، به صفحه‌ی بازی، تحت عنوان یک شهر خاص نگاه کنید. دنبال کردن مسیر بازی، از قسمتی که هیچ ارتباطی با شهر شما ندارد (مسیر میانبر)، می‌تواند حرکت هوشمندانه‌ای باشد، هر چند حریفانی که ممکن است مسیرهای اصلی بازی را انتخاب کنند فکر می‌کنند که شما اشتباه بازی می‌کنید. مرحله بعد از شناخت صفحه بازی، درک الزامات رنگ‌ها است. مثلاً چند مسیر برای تکمیل راه قطارهای سیاه لازم است؟ وقتی مشخص کردید که چه تعداد از هر رنگ ممکن است در بازی استفاده شود، از خودتان بپرسید که این مسیرها چقدر احتمال اجرایی دارند؟

 


۲. کارت‌های قطار را به خوبی بشناسید:
در ظاهر، شناختن کارت‌های قطار کار آسانی است.کارت‌های قطار دارای انواع مختلف به همراه تعدادی کارت لوکوموتیو با رنگ‌های متفاوت هستند. تلاش برای ارزش‌گذاری درست این کارت‌ها به خاطر شانس شما در این بازی، مهارتی است که بین بازیکنان تفاوت فراوانی ایجاد می‌کند. در این بخش از بازی، می‌توانید به راحتی به حریفان خود غلبه کنید. اول به این مورد توجه کنید که حریفان چه رنگ‌هایی را گرفته‌اند؟ ببینید که دوست دارند که چه کارتی رو شود؟ اگر به نظر می‌رسد که آن‌ها رنگ‌های خاصی را جمع‌آوری می‌کنند، باید مسیرهای مقصد احتمالی آن‌ها را تحلیل کنید. هر بار که حریف یک کارت می‌گیرد، شما اطلاعاتی از روند بازی دریافت می‌کنید. سعی کنید از آن‌ها عاقلانه استفاده کنید. اکثر بازیکنان در سطح معمولی معتقدند وقتی منتظر نوبت بعدی خود هستید، هیچ کاری برای انجام دادن وجود ندارد اما بازیکنان حرفه‌ایی می‌دانند که بیشتر در نوبت‌های مخالف می‌توان برنده شد، زیرا شما استراتژی‌ها و اهداف حریفتان را تشخیص خواهید داد.

 


به این ترتیب، استراتژی مشخص بازی در این است که اگر در برابر بازیکنان حرفه‌ای بازی می‌کنید، به جای اینکه مشخصاً نشان دهید که چه چیزی را جمع می‌کنید، به صورت تصادفی یک کارت بردارید. سپس در نوبت بعدی، ممکن است یک کارت رنگی بگیرید که این باعث گمراه شدن حریفان شده و یا از جمع کردن کارت رنگی که حریفتان به آن نیاز دارد، جلوگیری می‌کنید. مرحله بعدی نیاز به فکر کردن بسیار زیادی دارد مگر اینکه شما یک بازیکن بسیار حرفه‌ای باشید تا بتوانید این کار را انجام دهید. با این وجود، بازیکن‌های بسیار حرفه‌ای وجود دارند و می‌توان مطمئن بود که اگر برای آن‌ها اهمیت کافی داشته باشد، این کار را انجام می‌دهند. داشتن دانش بالا از علم احتمال، یک سلاح خوب برای بازیکنان است و بازی «Ticket to Ride» به بازیکنی که هوش ریاضی خوبی داذد، اجازه می‌دهد تا جریان ثابتی از لبه‌های کوچک صفحه بازی را بدست آورد.

 


در ابتدا، شما باید بدانید که تعداد کارت‌های رنگی چه‌قدر است. سپس بفهمید شانس شما برای کشیدن آن‌ها از دسته کارت‌ها چه‌قدر خواهد بود. گاهی اوقات، موارد بسیار مفیدی را کشف می‌کنید. به عنوان مثال، فرض کنید شما سعی می‌کنید تعدادی از هر چهار کارت را با هم جمع کنید. شما سه رنگ یکسان و دو رنگ یکسان دیگر را دارید. از نظر منطقی، شما سعی می‌کنید یک رنگ خاص را جمع کنید که تنها یک کارت تا اتمام آن فاصله دارید. اگر با دقت شمرده باشید، ممکن است بدانید که تنها یک رنگ از آن در دسته کارت‌ها باقی مانده است، در حالی که بسیاری از رنگ‌های دیگر همچنان وجود دارند. در این مرحله، ممکن است رنگ دوم را از دسته بردارید، زیرا می‌دانید که به احتمال زیاد در دورهای بعدی آن رنگ را خواهید دید. به یاد داشته باشید هر کارتی که از دسته کارت‌ها بیرون می‌آید، احتمال رو شدن رنگ‌های بعدی را تغییر می‌دهد. تفاوت‌ها اغلب ظریف هستند اما جزئیات برد و باخت نیز همین‌طور است.

 


۳. کارت‌های مقصد را بشناسید:
اگر می‌خواهید بیشتر اوقات برنده بازی باشید، شناختن کارت‌های مقصد، ضروری‌ترین کار برای ارتقا سطح بازی شما است. اگر نمی‌دانید حریفان شما به کجا می‌روند، چگونه می‌توانید آن‌ها را متوقف کنید؟ تعداد زیادی مسیر وجود دارد که احتمالاً آن‌ها می‌توانستند انتخاب کنند و شما باید بدانید که چه مسیرهایی بودند. جنبه روان‌شناختی نیز در این مورد وجود دارد، زیرا برخی از بازیکنان بسیار بی‌باک هستند در حالی که دیگران همیشه وقت خود را صرف تکمیل کوتاه‌ترین مسیرها می‌کنند. به راحتی می‌توان لیست کاملی از همه مقاصد، از جمله تعداد مقاصد ترکیبی از هر شهر و امتیاز آن مسیرها را شناسایی کرد. هنگامی که این اطلاعات را به طور کامل کشف کردید، در موقعیت بسیار بهتری قرار دارید که تصمیم بگیرید چه کارت‌هایی را در ابتدای بازی بگیرید. اگر سبک بازی شما به گونه‌ای است که به آرامی پیشرفت می‌کنید، بدون درگیری با مسائل گوناگون، دانستن کارت‌های مقصد راهی است برای اینکه دقیقاً بدانید قسمت‌های پرتراکم نقشه کجا قرار دارند. این دانش همچنین می‌تواند به عنوان روشی غیردوستانه‌تر قابل استفاده باشد. اگرچه صفحه بازی به شکلی زیبا طراحی شده است که بتواند قبل از وقوع فاجعه، بازیکنان مقدار قابل‌توجهی آزادی عمل داشته باشند، با این وجود نقاطی وجود دارد که می‌تواند برنامه‌ریزی مسیر را به سرعت به یک کابوس تبدیل کند و دلیل این امر به دلیل توزیع کارت‌های مقصد است.

 


۴. حریفان خود را بشناسید:
اکنون ما به بخش تعامل بازیکنان در بازی می‌پردازیم. از آن‌جا که ما با بازیکنان زیادی سروکار داریم، راه‌های گوناگونی برای تغییر شیوه بازی وجود دارد. پشتوانه هر کاری که از نظر تعامل با حریف انجام می‌دهید باید انگیزه در بازی ایجاد کند. در ادامه، ویژگی‌های بازیکنان معمولی را بررسی می‌کنیم:
• فقط به طولانی‌ترین مسیر اهمیت می‌دهند.
• فقط به شهرهایی که قبلاً می‌شناسند اهمیت می‌دهند یا استراتژی‌هایی را از بازی‌های قبلی استفاده می‌کنند.
• می‌خواهند بازی را در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان برسانند.
• علاقه‌ای به تکمیل مسیرها ندارند، فقط می‌خواهند برنامه‌های دیگران را تخریب کنند.
• بسیار سریع و شفاف عمل می‌کنند.
• دوست دارند خود را غیرقابل نفوذ نشان دهند.
• از بردهای کوچک لذت می‌برند و می‌خواهند نشان دهند که از شما باهوش‌تر هستند.
• به برنده شدن اهمیتی نمی‌دهند بلکه فقط می‌خواهند انتقام بگیرن و به بقیه ضربه بزنند.

 


البته دانستن چند مورد از این ویژگی‌ها می‌توانند در مورد دانستن استراتژی‌های بازی حریف نیز کاربرد داشته باشد. درک اینکه هدف حریفان شما از انجام بازی چیست، می‌تواند به شما پیش‌بینی‌های ارزشمندی در مورد مقاصد احتمالی آن‌ها بدهد، اینکه با رفتن به مقصدهای بیشتر و بالاتر تا چه حد باید خود را آسیب‌پذیر سازید و اینکه بازی با چه سرعتی پیش می‌رود نمونه‌ای از این پیش‌بینی‌ها است. برای برنده شدن، بقیه باید ببازند؛ پس استفاده از برنامه‌های خود علیه آن‌ها یک راه اصلی برای انجام این کار است که ارتباط بسیار کمی با شانس دارد. بنابراین، اگر بخواهید برخی یا تمام این مسائل را دنبال کنید، نمی‌توانید در بازی پیشرفت کنید. شما با کسب تجربه بیشتر برنده می‌شوید، کمتر به دام می‌افتید، کمتر غافلگیر می‌شوید و با انتخاب طولانی‌ترین مسیر پیروز می شوید.

 


نکته نهایی:
نظارت بر تعداد قطارهای هر بازیکن:

در بازی «Ticket to Ride»، بازی زمانی به پایان می‌رسد که یک بازیکن ۲ قطار یا کمتر در پایان نوبت خود داشته باشد. در آن مرحله، هر بازیکن یک نوبت نهایی می‌گیرد. هر بازیکن با ۴۵ قطار شروع می‌کند. مراقب تعداد قطارهای باقی‌مانده افراد باشید تا همیشه بدانید که چقدر به پایان بازی نزدیک هستید. این کار به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که کارت‌های مقصد بیشتری را بردارید، قطارهای بیشتری جمع کنید یا سعی کنید مسیرهای بیشتری را تکمیل کنید.

 

بازی «شاهراه»


پایان دادن به بازی!
اگر به وضوح پیشتاز بازی هستید، می‌توانید باعث پایان بازی شده و پیروزی خود را تضمین کنید. قطارهای باقی‌مانده خود را تا آن‌جا که می‌توانید بازی کنید و پایان بازی را اعلام کنید. همچنین بازی‌های زیادی براساس بازی «Ticket to Ride» طراحی شده که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، بازی «شاهراه» تولید شرکت «هوپا» می‌باشد.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به نشانی bazipardazi مراجعه کنید.

 


منابع:

‌‌‌‌‌‌
https://mykindofmeeple.com/ticket-to-ride-strategy-tips-how-to-win/
https://www.ultraboardgames.com/ticket-to-ride/strategy.php

 

 

کلید واژه ها: بازی رومیزی بازی فکری بازی استراتژی بازی انتزاعی استراتژی‌ برد


نظر شما :