معرفی کتاب طراحی بازی رومیزی «Kobold» و آشنایی با برخی از نویسندگان آن

۰۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۴ کد : ۲۵۸۷ مقالات
«کاش من هم ۲۰ سال پیش، چنین کتابی داشتم (برونو فدوتی، طراح مشهور فرانسوی).» روی صندلی بنیشینید و ببینید بهترین طراحان بازی در جهان، یک بازی رومیزی چگونه را طراحی می‌کنند. شما دلتان می‌خواهد بازی‌هایتان جذابیت‌های زیادی داشته باشند مثلاً خلاقانه، روان و سرگرم‌کننده باشند. اگر دوست دارید که یک طراح بازی شوید، کتاب «Kobold Guide to Board Game Design» را که در ادامه آن را معرفی می‌کنیم، حتماً بخوانید. از هفته آینده به صورت مستمر ترجمه کتاب «Kobold Guide to Board Game Design» را در همین سایت قرار داده و با مقالات این کتاب در کنارتان خواهیم بود. در ادامه، با نویسندگان این کتاب آشنا می‌شویم.
معرفی کتاب طراحی بازی رومیزی «Kobold» و آشنایی با برخی از نویسندگان آن

تخمین زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ترجمه و ویرایش: علی علیزاده

 

مطططالب مرتبط:

من می‌خواهم یک بازی رومیزی بسازم!! اما چطور؟!

طراحی بازی رومیزی: از ایده پردازی تا اجرا

آیا ایده منحصر به فرد و جالبی برای یک طراحی بازی کارتی دارید؟ پس این مراحل را دنبال کنید.

برای نوشتن قانون برای بازی رومیزی خود، این مراحل را انجام دهید

۷ قانون برتر برای نوشتن دفترچه راهنمای بازی رومیزی

 

معرفی کتاب طراحی بازی رومیزی «Kobold» و آشنایی با برخی از نویسندگان آن
«کاش من هم ۲۰ سال پیش، چنین کتابی داشتم (برونو فدوتی، طراح مشهور فرانسوی).»

روی صندلی بنیشینید و ببینید بهترین طراحان بازی در جهان، یک بازی رومیزی چگونه را طراحی می‌کنند. شما دلتان می‌خواهد بازی‌هایتان جذابیت‌های زیادی داشته باشند مثلاً خلاقانه، روان و سرگرم‌کننده باشند. اگر دوست دارید که یک طراح بازی شوید، کتاب «Kobold Guide to Board Game Design» را که در ادامه آن را معرفی می‌کنیم، حتماً بخوانید. این کتاب، برنده «Origins Awards» در سال ۲۰۱۲ بوده و به شما یک دیدگاه بسیار خوب در مورد نحوه ساخت یک بازی می‌دهد. نویسنده این کتاب، «مایک سلینکر (Mike Selinker)» از برخی از مستعدترین و با تجربه‌ترین طراحان بازی در جهان دعوت کرده است تا اسرار خود را در زمینه طراحی، توسعه و ارائه بازی به اشتراک بگذارند. در این کتاب، شما با داستان‌نویسی، ایجاد توازن و تعادل در بازی، نمونه‌سازی اولیه و آزمایش بازی، با توصیه‌هایی از بهترین افراد در این اکوسیستم آشنا خواهید شد. از هفته آینده به صورت مستمر ترجمه کتاب «Kobold Guide to Board Game Design» را در همین سایت قرار داده و با مقالات این کتاب در کنارتان خواهیم بود. در ادامه، با نویسندگان این کتاب آشنا می‌شویم.

 

جلد کتاب «Kobold»


«مایک سلینکر (Mike Selinker)»
«مایک سلینکر (Mike Selinker)» طراح بازی‌هایی مثل «Pirates of the Spanish Main» و بازی «Fightball» به همراه «جیمز ارنست (James Ernest)» ، بازی «Axis & Allies Revised Edition» به همراه «لری هریس (Larry Harris)»، بازی ماجراجویی «Super Heroes Marvel» و بازی «Risk Godstorm» می‌باشد. او رئیس سومین دوره مسابقه‌های «Dungeons & Dragons» و «هری پاتر» بود. «مایک سلینکر» به عنوان سازنده پازل، «Fictional «Police Officer Lt. Nodumbo» را برای «GAMES World of Puzzles» طراحی کرد. او بنیانگذار استودیوی طراحی «Lone Shark Games» با «جیمز ارنست»، «LIVE/WIRE» به همراه «تیم بیچ» و «Maze of Games» با «تووین وودروف» می‌باشد. «سلینکر» در سال ۲۰۰۵ جایزه «Original Awards» را برای بازی‌های «Pirates، Axis & Allies: D-Day و Betrayal at House on the Hill» برنده شد. «مایک» در حال حاضر به عنوان طراح اصلی شرکت بازی‌سازی «Paizo» می‌باشد.

 

مایک سلینکر (‌‌‌‌‌Mike Selinker)

 

«جیمز ارنست (James Ernest)»
«جیمز ارنست (James Ernest)» طراح بازی حرفه‌ای است که از سال ۱۹۹۳ طراحی و انتشار بازی‌ها را شروع کرده است. او حرفه طراحی بازی خود را با نویسندگی و طراحی «Wizards of the Coast» آغاز کرد. در سال ۱۹۹۶، او شرکت «Cheapass Games» را تاسیس کرد که بیش از ۱۰۰ بازی منتشر کرده است. در سال ۲۰۰۳، او به همراه «مایک سلینکر» شرکت « Lone Shark Games» را بنیاد نهاد. او همچنین به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای بازی‌های رومیزی در میان طراحان بازی‌های مختلف که در نمایشگاه‌های تجاری مختلف بازی می‌کنند، مشهور است. او جوایز متعددی را برای طراحی بازی و گرافیک بازی‌های رومیزی برنده شده است.

 

جیمز ارنست (James Ernest)

 

«ریچارد گارفیلد (Richard Garfield)»
«ریچارد چانینگ گارفیلد (زاده ۲۶ ژوئن ۱۹۶۳)» ریاضیدان، مخترع و طراح بازی آمریکایی است. «گارفیلد» بازی «Magic: The Gathering» را طراحی کرد که اولین بازی کارتی دسته «CCG» محسوب می‌شود. «Magic» در سال ۱۹۹۳ طراحی شد و موفقیت آن باعث تقلیدهای زیادی شد. «گارفیلد» برای اولین بار وقتی بازی نقش‌آفرینی «Dungeons & Dragons» را انجام داد، علاقه زیادی به بازی پیدا کرد. «گارفیلد و Magic» هر دو عضو آکادمی «Adventure Gaming Hall of Fame» هستند.

 

ریچارد گارفیلد( Richard Garfield)

 

«جف تایدبال (Jeff Tidball)»
«جف تایدبال (متولد ۱۹۷۵)» طراح بازی آمریکایی اهل ایالت مینه‌سوتا است. او دارای مدرک کارشناسی‌ارشد هنرهای زیبا در زمینه فیلمنامه‌نویسی از دانشکده هنرهای سینمایی «USC» است. «تایدبال» مالک و گرداننده استودیوی «Left Justified»، یکی از بنیانگذاران «Gameplaywright Press» و «Drive & Energy» و مدیرعامل اصلی «Atlas Games» است.

 

جف تایدبال( Jeff Tidball)

 

«مت فوربک (Matt Forbeck)»
«مت فوربک» طراح و نویسنده بازی است که از سال ۱۹۸۹ هنگامی که از دانشکده محلی در دانشگاه میشیگان در رشته نویسندگی فارغ‌التحصیل شد، در زمینه بازی‌های رومیزی کار کرده است. او به مدت چهار سال رئیس گروه سرگرمی «Pinnacle» و دو سال مدیر بخش بازی‌های ماجراجویی در استودیو «Human Head» بود. «فوربک» همچنین برای شرکت‌هایی مانند «Wizards of the Coast ،Games Workshop ،Mattel ،Random House ،Penguin ، TSR،Decipher ،White Wolf ، Green Ronin» و بسیاری دیگر کار کرده است. او در ویسکانسین زندگی می‌کند.

 

مت فوربک (‌‌‌‌Matt Foorebeck)

 

«آندرو لونی (Andrew Looney)»
«آندرو لونی (متولد ۵ نوامبر ۱۹۶۳)»، طراح بازی و برنامه‌نویس کامپیوتر است. او همچنین عکاس، کاریکاتوریست، ویدئو بلاگر می‌باشد. «آندرو و کریستین لونی (Kristin Looooney)» با هم شرکت بازی «Looney Labs» را تأسیس کردند. «آندرو» خود مدیر این شرکت بوده و اکثر طرح‌های بازی خود، مانند «Fluxx»، «Chrononauts» و سیستم بازی «Icehouse» را منتشر کرده است. از دیگر طرح‌های بازی او می‌توان به «Aquarius ، Nanofictionary ، IceTowers ، Treehouse و Marsian Coasters» اشاره کرد.

 

آندرو لونی (Andrew Looney)

 

«راب داویائو (Rob Daviau)»
«راب داویائو (متولد ۱۹۷۰)» طراح بازی اهل ماساچوست غربی است. او با «لیندسی داویائو» ازدواج کرده است که در صنعت بازی‌های رومیزی در زمینه تولید، توسعه نمونه اولیه، آزمایش بازی، طراحی گرافیک و کار هنری کار کرده است. او یکی از دو مدیر هنری شرکت «Restoratioon Games» می‌باشد.

 

راب داویائو (‌‌‌‌‌Rob Daviau)

 

«دیوید هاول (Dave Howell)»
«دیوید هاول» طراح بازی و نویسنده اهل سیاتل واشنگتن است. او به دلیل نویسندگی و تدوین مشترک «The Primal Order»، اولین بازی شرکت «Wizards of the Coast» و مدیر تولید «Magic: The Gathering» شناخته شده است. او همچنین موسس بخش انتشار کتاب برای «Wizards of the Coasts» می‌باشد. او در سال ۱۹۹۵ این شرکت را ترک کرد و بعدها با «جیمز ارنست» در «Cheapass Games» همکاری کرد. او همچنین پایه‌گذار جایزه «هوگو ۲۰۰۹» می‌باشد.

 

لوگوی شرکت «Wizards of the Coast»


«تیووین وودروف (Teeuwynn Woodruff)»
«Teeuwynn Woodruff» نویسنده و طراح بازی است که عمدتاً روی بازی‌های نقش‌آفرینی، نویسندگی و مصاحبه تلویزیونی و تولید و فروش بازی‌های کارتی کار کرده است. طبق گفته «وودروف»، او در سنین پایین با بازی‌های نقش‌آفرینی آشنا شد و اولین بازی خود را با «Dungeons & Dragons» در ۱۱ سالگی انجام داد. «وودروف» همچنین در یک مصاحبه گفته که پس از دانشکده، او با برخی از کارکنان TSR هنگام شرکت در یک کنوانسیون بازی در سال ۱۹۹۲ ملاقات کرده که منجر به کار به عنوان یک نویسنده فانتزی مستقل شد.

 

ریچارد سی. لوی (‌‌‌‌‌Richard C. Levy)

 

«ریچارد سی لوی (Richard C. Levy)»
«ریچارد سی لوی» یکی از مخترعان ربات مشهور جهان «Furby» و طراح چندین بازی رومیزی از جمله «Warstone» و «Adverteasing» بود.
همچنین از سایر افرادی که «مایک اسلینکر» در این کتاب با آن‌ها مصاحبه کرده و در نوشتن این کتاب از آن‌ها کمک گرفته می‌توان به «لیسا استینسون (Lisa Steenson)، دیل یو (Dale Yu)، پاول پترسون (Paul Peterson)، استیو جکسون (Steve Jacckson) و مایکل نپیو (Michelle Nephew)» اشاره کرد.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به نشانی bazipardazi مراجعه کنید.

 

 

منابع:

https://pathfinder.fandom.com/wiki/Mike_Selinker

https://www.wikipedia.org

https://boardgamegeek.com

کلید واژه ها: بازی رومیزی بازی فکری بردگیم طراحی بازی ساخت‌ بازی


نظر شما :