رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی تاکید کرد:

نقش جهاددانشگاهی در تغییر فضای صنعت اسباب‌بازی

۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۳ کد : ۲۷۸۷ اسلایدر مدرسه بازی‌پردازی
رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی گفت: از سال ۹۳ اتفاقات خوبی از سمت کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، جهاددانشگاهی و بقیه نهادها رخ داد و باعث ایجاد تغییر در فضای صنعت اسباب‌بازی ایران شد.
نقش جهاددانشگاهی در تغییر فضای صنعت اسباب‌بازی

آیدین مهدی‌زاده، رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی گفت: چنین نمایشگاه‌هایی هم موجب شکل‌گیری ارتباطات مهم و هم موجب نمایش دستاوردها برای دیگرانی می‌شود که شاید به دلایل مختلف از وجود چنین دستاورد‌هایی بی‌اطلاع باشند.
مهدی‌زاده افزود: اینکه در دو سال گذشته مجبور شده‌ایم همه چیز را به صورت مجازی برگزار کنیم، انگار دست‌های ما را قطع کرده‌‌اند. یقیناً این نمایشگاه‌ها می‌تواند محلی برای تبادل باشد و بسیار جایگاه ویژه و حیاتی‌ای دارد.
رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی با اشاره به اینکه امروز در نمایشگاه از نزدیک شاهد روند برگزاری رویداد بازی‌دانان و استقبال دانشجویان از آن بودیم، تصریح کرد: درخواست صنعت اسباب‌بازی از وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تصویب رشته طراحی اسباب‌بازی است و اگر ما به دنبال رشته‌های دانشگاهی مولد هستیم که واقعاً با صنعت ارتباط داشته باشند، این چنین درخواست‌ها باید اتفاق بیفتد تا بحث اشتغال به معنای واقعی کلمه را شاهد باشیم.
رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی بیان کرد: تا وقتی به مسئله اسباب‌بازی، به نگاه یک جریان تخصصی و یک جریان دانشگاهی نگاه نکنیم، عملاً فرصت‌سوزی کرده‌ایم. متأسفانه بیش از دو سال است که در شورای گسترش علوم انسانی و شورای عالی انقلاب فرهنگی این رشته متوقف شده و علتش برای ما نامعلوم است.
وی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشگاه تهران، دانشگاه هنر اسلامی اصفهان و … پای کار هستند تا علاقه‌مندان به این رشته را جذب کنند، گفت: برای شکل‌گیری این رشته و اتصال آن به بدنه صنعت و کارآفرینی در این حوزه و حمایت از دانشجویان و در نهایت اشتغال آنها، هیچ چیزی فروگذار نخواهد شد، برنامه‌های مربوط به این حوزه وجود دارد و صنعت نیز برای جذب دانشجوهای رشته طراحی اسباب‌بازی آماده است، اگر دانشگاه هم آماده باشد، قول می‌دهم که یک انقلاب اتفاق خواهد افتاد.
رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در پایان بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر در یک فضای جهش تولید صنعت اسباب‌بازی هستیم، از سال ۹۳ اتفاقات خوبی که از سمت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جهاددانشگاهی و بقیه نهادها رخ داد باعث ایجاد تغییر در فضای صنعت اسباب‌بازی ایران شد. البته این ماجرا در راستای همان اتفاقات جهانی است و جهان هم دارد نگاهش به صنعت اسباب‌بازی تغییر می‌کند. ما اگر دیر اقدام کنیم، عقب خواهیم افتاد.
 

کلید واژه ها: نمایشگاه دستاوردها


نظر شما :