اوقات فراغت دانشجویی فرصتی برای یادگیری مهارت‌های آموزشی

۰۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰ کد : ۲۹۲۵ اسلایدر دانستنی‌های دانشجویی
اوقات فراغت دانشجویی در تابستان فرصتی برای یادگیری مهارت‌های آموزشی است.ازجمله این فرصت‌ها می‌توان از استفاده از وب‌سایت‌های آموزشی، مدارس تابستانه، بوت‌کمپ‌های آموزشی، دوره‌های مهارت‌آموزی، مطالعه کتاب، شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های ورزشی، انجام کارهای خیریه و داوطلبانه، کار به صورت فریلنسرینگ و تورهای گردشگری نام برد.
اوقات فراغت دانشجویی فرصتی برای یادگیری مهارت‌های آموزشی

اوقات فراغت دانشجویی در تابستان فرصتی برای یادگیری مهارت‌های آموزشی است.ازجمله این فرصت‌ها می‌توان از استفاده از وب‌سایت‌های آموزشی، مدارس تابستانه، بوت‌کمپ‌های آموزشی، دوره‌های مهارت‌آموزی، مطالعه کتاب، شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های ورزشی، انجام کارهای خیریه و داوطلبانه، کار به صورت فریلنسرینگ و تورهای گردشگری نام برد که در ادامه این موارد را شرح داده ایم.

استفاده از وب‌سایت‌های آموزشی 
برخی از وب‌سایت‌های آموزشی آموزش‌هایی به‌صورت‌ آنلاین دارند که علاوه بر دوره‌های رایگان، دارای تخفیفات تابستانه نیز هستند. آموزش‌ها در قالب ویدئو و با موضوعاتی مانند دانشگاهی و تخصصی، برنامه‌نویسی، مهارت‌های کاربردی کامپیوتر، زبان‌های خارجی و ... است.

ازجمله این وبسایت‌های مفید آموزشی فرادرس، فرادانش، متمم، همیار وردپرس، سایت سون لرن | 7Learn، مکتبخونه و ... هستند.
 مدارس تابستانه
مدرسه تابستانی یکی از برنامه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی است که سالانه به‌منظور مطالعه عمیق درموردِ یکی از مسائل چالش‌برانگیز در حوزۀ آکادمی در دانشگاه‌ها و مدارس پژوهشی و یا دانش‌افزایی و ارتقای مهارتی دانشجویان برگزار می‌شود.
برای نمونه، «مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان» که سیزدهمین دوره مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان  Bioinformatics in Biomedical Research  با موضوع کاربرد بیوانفورماتیک در تحقیقات زیست‌پزشکی ویژه دانشجویان و متخصصان، در دو مرحله آموزشی و کارگاه‌های عملی مرتبط، طی پنج روز از تاریخ ۸ الی ۱۲ مردادماه ۱۴۰۱ از ساعت ۸ تا ۱۶ به‌صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.
برای اطلاع از مدارس تابستانه دانشگاه‌ها می‌توانید با با مراجعه به سایت دانشگاه‌ها از برنامه مدارس تابستانه مطلع شوید.

بوت‌کمپ‌های آموزشی
بوت‌کمپ‌ها نوعی فعالیت گروهی هستند که در حوزه‌های متفاوت شغلی وجود دارند و معمولاً در غالب کارگاه‌هایی با ظرفیت‌های متفاوت تشکیل می‌شوند و شما را برای ورود به بازارکار آماده می‌کنند. دوره‌هایی جدی و پر از چالش‌های متفاوت برای اینکه بتوانید توانایی خود را در حوزه کاریتان بالا ببرید.

دوره‌های مهارت آموزی
مهارت‌ها به دو گروه مهارت‌های فردی (Personal Skills) و مهارت‌های سازمانی(Organizational Skills)  تقسیم‌بندی می‌شوند.
مهارت‌های سازمانی مهارت‌هایی هستند که برای به‌کارگیری آن‌ها و تقویت این مهارت¬ها باید بستر سازمانی فراهم باشد و در فضای تجمعی و با همکاری رشد می‌کنند. مانند مهارت¬های کار تیمی، گزارش‌نویسی و ... .

دوره‌های مهارت آموزی توسط سازمانها و مراکز مختلف به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه می‌شود.

مطالعه کتاب
برای خرید کتاب میتوانید از جشنواره تخفیف‌های خرید کتاب تابستان 1401 که توسط انتشارات‌ها و سایت‌های گوناگون ارائه می‌شود، بهره ببرید.

شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های ورزشی
استفاده از جشنواره‌های تابستانه 
استفاده از دوره‌ها و امکانات ورزشی دانشگاه‌ها برای دانشجویان

انجام کارهای خیریه و داوطلبانه
با انجام کارهای داوطلبانه نه‌تنها به سازمان‌ها و افراد نیازمند کمک می‌کنید، بلکه به خود نیز در راستای افزایش مهارت‌ها و گسترش ارتباطات  کمک می‌کنید. کار داوطلبانه فواید ذهنی و عاطفی زیادی دارد و می‌تواند در اهداف شخصی و حرفه ای شما کمک کنند.
با جست‌وجوی گروه‌ها، کانون‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانید فرصت‌های داوطلبانه را بر اساس مهارت‌ها و علایق خود پیدا کنید.

کار به صورت فریلنسرینگ
از اوقات فراغت تابستان می‌توانید برای کسب درآمد استفاده کنید. با جستجو در سایت‌هایی میتوانید فرصت‌های شغلی را پیدا کرده و یک فریلنسر باشید.
چند سایت فریلنیسگ ایرانی هم وجود دارد که عبارت است از:
parscoders.com 
parsfreelancer.ir
https://www.karlancer.com
https://www.anjammidam.com
ponisha.ir
http://typeiran.com

تورهای گردشگری
تورهای گردشگری یک‌روزه که امکان بازدید از مکان‌های گوناگون شهر را فراهم می‌آورد.
تورهای کوهنوری و پیاده‌روی
 

 

این پست ما را در اینستاگرام مشاهده نمایید.

کلید واژه ها: دانستی‌های دانشجویی اوقات فراغت گردشگری سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی فرادرس مکتب خونه سون لرن


نظر شما :