قسمت سوم چگونه بازی رومیزی خود را بسازیم؟

۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۳ کد : ۱۳۰۱ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
نمونه اولیه بازی‌تان را خودتان آزمایش کنید. هنگامی که همه اصول اولیه را برای نمونه اولیه خود جمع آوری کرده‌اید، می‌توانید آزمایش بازی را برای دیدن نحوه اجرای گیم‌پلی و مکانیزم‌های آن شروع کنید. قبل از آن‌که بخواهید در یک گروه و جمع دوستانه آن را مطرح کنید و راجع به بازی صحبت کنید، چندین بار آن را خودتان بازی کنید.
قسمت سوم چگونه بازی رومیزی خود را بسازیم؟

مترجمین: محمد علیزاده_ مجید اشویی

 

در قسمت‌های اول و دوم از مجموعه مقالات «چگونه بازی رومیزی خود را بسازیم؟» با طراحی اولیه بازی و ساخت نمونه اولیه آشنا شدیم. در این مقاله سعی داریم تا بتوانیم از طرح اولیه بازی خود تست مناسبی به دست آوریم و مسیر پیش رو برای رسیدن به یک بازی بی‌نقص را به خوبی ترسیم کنیم.

مرحله سوم: تست نمونه اولیه

 

 

نمونه اولیه بازی‌تان را خودتان آزمایش کنید. هنگامی که همه اصول اولیه را برای نمونه اولیه بازی خود جمع آوری کردید، می‌توانید آزمایش بازی را برای دیدن نحوه اجرای گیم‌پلی و مکانیزم‌های آن شروع کنید. قبل از آن‌که بخواهید در یک گروه و جمع دوستانه موضوع طراحی بازی خود را مطرح کنید و راجع به بازی صحبت کنید، چندین بار آن را خودتان بازی کنید. به عنوان بازیکنان در بازی حضور داشته باشید و در حین بازی، نکات مثبت و منفی خود را یادداشت کنید.

بهتر است چندین بار به صورت نفرادی بازی خود را تست کنید. تعداد بازیکنان را همانطور که پیش‌بنی کردید تنظیم کنید تا مشخص شود آیا بازی شما حداقل یا حداکثر تعداد بازیکنان را پشتیبانی می‌کند یا خیر.

با تلاش برای پیروزی در هنگام تست انفرادی، نقص‌هایی که در بازی خود پیدا کنید، یادداشت برداری کنید. ببینید آیا این امکان وجود دارد که بازیکنان همیشه با یک استراتژی خاص برنده شوند یا اینکه آیا در قوانین موجود نقاط ضعفی وجود دارد که یک مزیت ناعادلانه ایجاد کند.

 

 

بازی خود را با دوستان و خانواده تست کنید. بعد از اینکه به صورت انفرادی بازی خود را به اندازه کافی انجام دادید تا بیش ترین مشاهدات را ثبت کنید، وقت آن است که با دیگران بازی کنید. اما بازی خود را با کسانی مطرح کنید که به آن‌ها به اندازه کافی اعتماد دارید. برخی از دوستان‌تان یا اعضای خانواده را جمع کنید و توضیح دهید که دوست دارید آن‌ها را برای آزمایش بازی خود دعوت کنید. به آن‌ها بگویید که این کار در حال انجام است و از هر بازخوردی قدردانی می‌کنید.

در طول پخش بازی، از اضافه کردن توضیحات اضافی خودداری کنید. شما همیشه نمی‌توانید تمامی قوانین را روشن کنید.

هنگام انجام بازی یادداشت بردارید. برای مواقعی که به نظر نمی‌رسد برای افراد سرگرم کننده باشد یا قوانین گیج کننده هستند، هوشیار باشید. احتمالاً باید این مناطق را بهبود ببخشید.

به موقعیت پایانی بازیکنان توجه کنید. اگر یک بازیکن به طور مداوم از سایر بازیکنان جلوتر باشد، احتمالاً یک مزیت ناعادلانه در بازی وجود دارد.

 

 

بازیکنان تست را برای چشم انداز بهتر بازی خود تغییر دهید. همه به طور متفاوتی به بازی‌ها نزدیک می شوند و برخی ممکن است چیزهایی را که نمی خواستید به تنهایی از بین بروند، گم کنند. هر چه تعداد افراد بیش تری برای تست بازی خود داشته باشید، فرصت بیشتری خواهید یافت تا نقص یا نقاط ضعف را پیدا کنید و آن‌ها را برطرف کنید.

کافه بازی‌های محلی و فروشگاه‌های بازی اغلب در برخی شب‌ها ایونت‌ها و رویدادهای بازی به صورت عمومی دارند. این رویدادها مکان مناسبی برای امتحان کردن بازی شما و گرفتن نظرات گیمرهای حرفه‌ای بازی‌های رومیزی است.

 

 

سن بازیکن ممکن است روی نزدیک شدن به بازی شما تاثیر بگذارد. بازی را با خواهر و برادرهای جوان و پدربزرگ و مادربزرگ خود امتحان کنید تا تناسب سن برای بازی شما آشکار شود. این‌که بازی شما معمولاً چه بازه سنی را درگیر می‌کند و چه افرادی بیش‌تر به آن گرایش دارند.

نمونه اولیه خود را در طول آزمایش اصلاح کنید. با پایان هر دور انجام بازی، تغییرات یا تنظیمات لازم را در صفحه بازی، قوانین و یا سایر مؤلفه های بازی خود ایجاد کنید. همچنان که به آزمایش خود ادامه می‌دهید، ویژگی‌هایی را که تغییر داده‌اید، پیگیری کنید. برخی از تغییرات ممکن است بیش از آنکه بازی شما را بهتر کند به هدفی که برای آن دارید آسیب برسانند.

 

منبع:

https://www.wikihow.com/Make-Your-Own-Board-Game

 

مطالب مرتبط با این مقاله

قسمت اول چگونه بازی رومیزی خود را بسازیم؟

قسمت دوم چگونه بازی رومیزی خود را بسازیم؟

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بردگیم طراحی بازی بازی‌سازی بازی رومیزی


نظر شما :