معرفی بازی‌های آمریکایی (Amerigames)

۰۱ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۸ کد : ۲۱۰۸ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
به طور کلی، بازی‌های رومیزی را می‌توان به سه ژانر اصلی دسته‌بندی کرد. بازی‌های آلمانی یا خانوادگی، بازی‌های اروپایی و بازی‌های آمریکایی. هرکدام از این ژانرهای مختلف، خصوصیان مخصوص به خود را دارند (هرچند که در سال‌ها اخیر و باز هم مانند دیگر انواع سرگرمی، این ژانرها در حال تلفیق شدن با یکدیگر هستند). در ادامه مطلب هفته گذشته که بازی‌های اروپایی (Eurogames) را بررسی کردیم، در مقاله امروز، به معرفی بازی‌های آمریکایی (Amerigames) می‌پردازیم.
معرفی بازی‌های آمریکایی (Amerigames)

مترجم: علی‌حسین خسروی

 

مطالب مرتبط

قسمت اول معرفی بازی‌های جنگی (Wargame)

قسمت دوم معرفی بازی‌های جنگی (Wargame)

قسمت سوم معرفی بازی‌های جنگی (Wargames)

معرفی بازی‌های اروپایی (Eurogames)

 

به طور کلی، بازی‌های رومیزی را می‌توان به سه ژانر اصلی دسته‌بندی کرد. بازی‌های آلمانی یا خانوادگی، بازی‌های اروپایی و بازی‌های آمریکایی. هرکدام از این ژانرهای مختلف، خصوصیان مخصوص به خود را دارند (هرچند که در سال‌ها اخیر و باز هم مانند دیگر انواع سرگرمی، این ژانرها در حال تلفیق شدن با یکدیگر هستند). در ادامه مطلب هفته گذشته که بازی‌های اروپایی (Eurogames) را بررسی کردیم، در مقاله امروز، به معرفی بازی‌های آمریکایی (Amerigames) می‌پردازیم.

 

بازی Dead of Winter

بازی‌های آمریکایی (Amerigames)
بازی‌های آمریکایی (Amerigame)، دسته‌ای از بازی‌های رومیزی است که به طور کلی دارای یک موضوع برجسته است و درگیری مستقیم بین بازیکنان را تشویق می‌کند حتی برخی از بازی‌های همکاری مشترک مانند «Dead of Winter»، دارای درجه قابل توجهی از شانس می‌باشد. این دسته از بازی‌ها، از بازی‌های به سبک آلمانی یا اروپایی متمایز می‌شود، زیرا بازی‌های سبک آمریکایی اغلب دارای زمان بازی طولانی‌تر و مکانیزم متناسب با موضوع یا تِم بازی هستند. همه بازی‌های اختراع شده در ایالات متحده در این گروه قرار ندارند. بسیاری از بازی‌های معروف در خارج از ایالات متحده آمریکا اختراع شده‌اند. Party Games (بازی‌های مهمانی) مانند بازی Cooperative Board Games ،Codenames (بازی‌های رومیزی همکاری مشترک) مانند بازی Pandemic و بازی‌های رومیزی Family-Friendly (خانوادگی_دوستانه ) با قوانین ساده‌تر یا انتزاعی مانند بازی‌های Scrabble و Chess (شطرنج) معمولاً منتفی هستند.

 

بازی Talisman


این بازی‌ها گاهی اوقات به عنوان Ameritrash شناخته می‌شوند. این موضوع، به علت تمایل این بازی‌ها به استفاده از موضوعاتی است که در فیلم‌های ترسناک که دارای کیفیت پایینی هستند می‌باشد. این اصطلاحی است که بعضی اوقات اغلب به عنوان اصطلاحی علاقه‌مندانه توسط مردم و گاهی هم به عنوان اصطلاحی تحقیرآمیز توسط برخی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصطلاحات بازی‌های آمریکایی (Amerigame) و بازی‌های موضوعی (Thematic game) دارای بار منفی نیستند، گرچه هیچکدام از آن‌ها جذابیتی پیدا نکرده‌اند. سایت BoardGameGeek (بردگیمگیک ) ، بازی‌های Axis & Allies، Dune، Cosmic Encounter، Talisman و بازی Twilight Imperium را به عنوان عناوین کلاسیک Ameritrash ذکر می‌کند.

 

بازی پاچیسی که در مقالات گذشته به معرفی آن پرداختیم


تاریخچه
قدیمی‌ترین بازی‌های شناختهشده به سبک آمریکایی، بازی‌ای Pachisi و Snakes and Ladders (مار و پله) از هندوستان می‌باشند . در ابتدا، تولیدکنندگان بازی‌های رومیزی در نیمه دوم قرن هجدهم نقشه‌بردار بودند. رواج جهانی بازی‌های رومیزی، با مضامین خاص و مارک تجاری، همزمان با شکل‌گیری سلطه جهانی امپراتوری انگلیس بود. به عنوان مثال، John Wallis (جان والیس ) ناشر بازی‌های رومیزی، کتاب‌فروش، فروشنده نقشه و نمودار، فروشنده چاپ، فروشنده موسیقی و نقشه بردار انگلیسی، با پسرانش John Wallis Jr (جان والیس جونیور ) و Edward Wallis (ادوارد والیس)، یکی از پرکارترین ناشران بازی‌های رومیزی در اواخر قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ بودند.

 

بازی The Landlord's Game


در سال 1903، Lizzie Magie (لیزی مگی) ضدانحصارگر آمریکایی، بازی‌ای را ساخت که امیدوار بود نظریه مالیات واحد Henry George (هنری جورج) را توضیح دهد. این هدف به عنوان ابزاری آموزشی برای نشان دادن جنبه‌های منفی تمرکز زمین در انحصارات خصوصی در نظر گرفته شده بود. او حق ثبت اختراع بازی را در سال ۱۹۰۴ گرفت. بازی او ، The Landlors’s Game (بازی صاحبخانه)، در سال ۱۹۰۶ منتشر شد. لیزی دو مجموعه قانون ایجاد کرد: مجموعه‌ای ضدانحصارطلب که در آن هنگام ایجاد ثروت به همه پاداش داده می‌شود و مجموعه انحصارطلبی که هدف آن ایجاد انحصار و درهم شکستن مخالفان بود.

 

بازی Monopoly


با توجه به تبلیغاتی که در The Christian Science Monitor منتشر شد، Charles Todd (چارلز تاد) از فیلادلفیا روزی را در سال ۱۹۳۲ به یاد آورد که دوست کودکی‌اش ، Esther Jones (استر جونز)، و همسرش Charles Darrow ( چارلز دارو) برای شام به خانه آن‌ها آمدند. پس از صرف غذا، تاد بازی The Landlord's Game را به آن‌ها معرفی کرد، که پس از آن چندین بار بازی کردند. این بازی برای دارو کاملاً جدید بود و او از تادس درخواست کرد که یک مجموعه قوانین مکتوب برای بازی داشته باشد. بعد از آن شب، دارو از این موضوع استفاده کرد و بازی را به عنوان Monopoly توزیع کرد. به خاطر این کار، تادس دیگر با دارو حرف نزد. پس از فروش عالی بازی در کریسمس ۱۹۳۴، برادران پارکر حق نسخه‌برداری بازی را از دارو خریداری کردند. وقتی شرکت فهمید که دارو تنها مخترع بازی نیست، حق ثبت اختراع مگی را فقط با پرداخت ۵۰۰ دلار خریداری کرد. در سال ۱۹۳۸، شرکت آمریکایی اسباب‌بازی و بازی Transogram، نسخه بازی روی صفحه Pachisi به نام بازی هندی را معرفی کرد که بعداً با نام Pa-Chiz-Si: بازی‌ای از هندوستان به بازار عرضه شد. این بازی بعدها توسط برادران پارکر و شرکت Winning Moves با نام Parcheesi منتشر شد. بازی Snakes and Ladders که یک بازی معروف در انگلستان بود، در ایالات متحده با عنوان Chutes and Ladders توسط پیشگام بازی Milton Bradley (میلتون بردلی) در سال ۱۹۴۳ معرفی شد.

 

بازی Diplomacy


ایده بازی Diplomacy (دیپلماسی) از مطالعه Allan B. Calhamer’s (آلن بی. کالامر ) در دانشگاه هاروارد در قرن نوزدهم اروپا تحت نظر تاریخ‌شناس، Sidney B. Fay (سیدنی بی فای) و از جمله در مورد جغرافیای سیاسی ناشی شد. شکل ناهنجار بازی دیپلماسی در سال ۱۹۵۴ ایجاد شد و جزئیات آن از طریق تست بازی تا نقشه و بازنگری قوانین تا سال ۱۹۵۸ توسعه یافت. کالامر پس از رد شدن بازی توسط شرکت‌های بزرگ، هزینه چاپ ۵۰۰ نسخه‌ای آن نسخه را در سال ۱۹۵۹ پرداخت کرد. این بازی از آن زمان توسط شرکت‌های Games Research در سال ۱۹۶۱، سپس نسخه ۱۹۷۱ با یک کتاب قانون اصلاح شده، Avalon Hil l در سال ۱۹۷۶، توسط بخش آبالون هیل شرکت Hasbro در سال ۱۹۹۹ و اکنون توسط Wizards of the Coast(در سال ۲۰۰۸) منتشر شده که در ایالات متحده آمریکا، و برای دیگر نسخه‌های فروخته شده در کشورهای دیگر دارای مجوز برای سایر ناشران بازی‌های رومیزی است. از این جمله می‌توان به شرکت‌های برادران پارکر، Waddingtons Games ، Gibsons Games و Asmodée Editions اشاره کرد.

 

بازی Risk


بازی Risk (ریسک) توسط کارگردان فیلم فرانسوی Albert Lamorisse (آلبرت لاموریس) اختراع شد و در اصل در سال ۱۹۵۷ با عنوان La Conquête du Monde (فتح جهان) در فرانسه منتشر شد. این بازی توسط برادران پارکر خریداری شد و در سال ۱۹۵۹ با تغییراتی در قوانین بازی با عنوان Risk: The Continental Game و سپس با عنوان Risk: The Game of Global منتشر شد. بازی‌های آمریکایی جدیدتر همچنان ساخته می‌شوند. War of the Ring یک بازی صفحه‌ای با مضمون Lord of the Rings است که اولین بار توسط Nexus Editrice تولید و در حال حاضر توسط Ares Games در سال ۲۰۰۴ منتشر شده است. بازی Eclipse: New Dawn for the Galaxy معروف به Eclipse ، یک بازی صفحه‌ای استراتژی است که توسط Lautapelit.fi تولید شده است. این بازی اولین بار توسط Touko Tahkokallio طراحی در سال ۲۰۱۱ منتشر شد.

 

بازی Battlestar Galactica


مشخصات بازی‌های آمریکایی
جنگ مستقیم میان بازیکنان

بازی‌های آمریکایی، اغلب بازیکنان را ترغیب می‌کند تا به طور مستقیم به یکدیگر حمله کرده و در بازی پیشرفت کنند. در بعضی از بازی‌های همکاری مشترک، یک یا دو بازیکن نقش خائن را بر عهده می‌گیرند. خائنان معمولاً با ایجاد شرایط شکست برای سایر بازیکنان برنده می‌شوند. در بازی Battlestar Galactica، بازیکنانی که هنگام توزیع کارت‌های وفاداری کارت You are a Cylon را دریافت می‌کنند، مخفیانه کار می‌کنند تا پیشرفت بازیکنان انسانی را تضعیف کنند.

 


شانس بالا در بازی
طرح‌های بازی‌های آمریکایی، تمرکز بر عناصر شانس و تصادفی دارند. عدم اطمینان ابزاری برای اوج گرفتن درام در بازی است. عناصر تصادفی بازی، توزیع منابع یا زمین در اول بازی، ترتیب تصادفی مجموعه‌ای از رویدادها یا اهداف و… خواهد بود. در این بازی‌ها تصادفی‌سازی‌هایی مانند تاس یا کارت استفاده می‌شوند.
تمرکز روی مضمون بازی
بازی‌های آمریکایی تمرکز اصلی خود را بر روی موضوع سناریوی بازی و بازی دراماتیک قرار می‌دهند. موضوعات مربوط به مبارزه و رقابت مستقیم، ناشی از هدف بازی، در این دسته معمول است. درگیری بازیکنان اغلب مستقیم است. عناوین بازی‌ها نیز به صورت دراماتیک هستند. هنر و قطعات بازی معمولاً به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که روی موضوع و تنظیمات بازی تمرکز کنند.

 

بازی Risk


حذف بازیکن
یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این بازی‌ها حذف بازیکن است. حذف بازیکنان قبل از پایان بازی که ممکن است یک بازیکن در بازی‌هایی مانند Diplomacy و Risk شکست بخورد یا ورشکست شود و در بازی‌ای مانند Monopoly حذف شود. بیشتر این بازی‌ها برای حذف بازیکنان از بازی در سریع‌ترین زمان ممکن طراحی شده‌اند. از دیگر جنبه‌های مربوط به حذف بازیکن، این است که سیستم‌های امتیازدهی بازی‌های آمریکایی اغلب با امتیازدهی شفاف طراحی می‌شوند، بنابراین بازیکنان می‌توانند بازیکنی را که به نظر می‌رسد در یک موقعیت پیشرو است، هدف قرار دهند. جنبه دیگر این است که بازی‌های آمریکایی تمایل دارند که راه‌های کمی برای پیروزی وجود داشته باشد و اغلب برای سایر بازیکنان مشخص است که یک بازیکن کدام راه استراتژیک را دنبال می‌کند.
مکانیزم‌های بازی
طیف گسترده‌ای از مکانیزم‌های آشنا مانند ریختن تاس و حرکت کردن، تصرف کردن یا فریب‌کاری در بازی‌های سبک آمریکایی معرفی شد. در بازی‌هایی مانند Risk و Monopoly، یک بازی نزدیک می‌تواند به طور نامحدود گسترش یابد. در این سبک از بازی‌ها مکانیزم بازی با موضوع بازی محدود شده است.

در قسمت آینده، به معرفی بازی‌های آلمانی یا خانوادگی می‌پردازیم.

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

 

منبع


https://en.wikipedia.org/wiki/Amerigame

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری


نظر شما :