اهمیت نوآوری باز بر توسعه ایده در فرایند نوآوری اسباب بازی ایرانی

۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۵ کد : ۲۵۱۰ مدرسه بازی‌پردازی مقاله علمی
در دنیای امروز سازمان‌ها برای حفظ بقای خود در بازار از تحقیق و توسعه درون سازمانی به سمت نوآوری باز در حال حرکت هستند و در مراحل اولیه نوآوری (الهام و ایده پردازی) و حل مشکل درون سازمانی از نوآوران بیرون سازمان بهره می‌گیرند. با توجه به اینکه مصرف سرانه اسباب‌بازی در ایران حدود یک هفتم شاخص جهانی است، شناخت گروه مناسب یا جامعه تصحیح‌گر و مشارکت آنها در فرایند تحقیق و توسعه و حل مسئله درون سازمانی حائز اهمیت است.
اهمیت نوآوری باز بر توسعه ایده در فرایند نوآوری اسباب بازی ایرانی

 

مطالب مرتبط:
جایگاه بازی در کتابخانه‌ها
طراحی یک بازی کارآفرینانه
اثربخشی بازی‌درمانی براساس رویکرد لوی در کاهش اضطراب کودکان سرطانی

بازی‌پردازی (Gamification) فناوری نوین اقناع مخاطب

کارکرد مفاهیم استعاری در طراحی اسباب بازی

 

عنوان مقاله: اهمیت نوآوری باز بر توسعه ایده در فرایند نوآوری اسباب‌بازی ایرانی

نویسنده: مهنام منفرد

همایش: کنفرانس ملی اسباب بازی و سرگرمی ایرانی

اطلاعات همایش: اولین دوره، سال ۱۳۹۶

 

چکیده: در دنیای امروز سازمان‌ها برای حفظ بقای خود در بازار از تحقیق و توسعه درون سازمانی به سمت نوآوری باز در حال حرکت هستند و در مراحل اولیه نوآوری (الهام و ایده پردازی) و حل مشکل درون سازمانی از نوآوران بیرون سازمان بهره می‌گیرند. با توجه به اینکه مصرف سرانه اسباب‌بازی در ایران حدود یک هفتم شاخص جهانی است، شناخت گروه مناسب یا جامعه تصحیح‌گر و مشارکت آنها در فرایند تحقیق و توسعه و حل مسئله درون سازمانی حائز اهمیت است. پژوهش حاضر بر آن است تا ضمن معرفی مفاهیم نوآوری باز و بیان گستردگی های این گرایش نو ظهور در زمینه مدیریت فن آوری به بررسی مطالعات حیطه تاثیر شیوه‌های نوآوری باز بر توسعه محصولات بپردازد. در فاز بعدی پژوهش، با روش میدانی به بررسی اقدامات شرکت‌های تولید کننده اسباب‌بازی ایرانی در نحوه بهره گیری از نوآوران بیرون سازمان در مسیر ورود به بازار جهانی اسباب بازی در مقایسه با شرکت های تولید کننده اسباب بازی خارجی صورت گرفت. با توجه به اطلاعات به دست آمده، بهره گیری از نوآوری باز علاوه بر اینکه به روند کار سرعت می بخشد، خطرات احتمالی که شرکت با آنها مواجه خواهد شد همچون شکست محصول در بازار را نیز کاهش میدهد.

واژگان کلیدی: نوآوری، نوآوری باز، اسباب‌بازی، ایده‌پردازی، مدیریت فناوری

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به نشانی bazipardazi مراجعه کنید.

 


لینک دانلود فایل

نظر شما :