قسمت چهارم چگونه بازی رومیزی خود را بسازیم؟

۳۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۶ کد : ۱۳۳۹ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
لیستی از مواد مورد نیاز بازی تهیه کنید. پس از اتمام تست و زمانی که از بازی خود راضی بودید، می‌توانید ساخت نسخه نهایی را شروع کنید. هر بازی نیازهای منحصر به فردی دارد، بنابراین ممکن است موادی که برای بازی‌تان درنظر می‌گیرید متفاوت باشند. لیستی از تمام اقلامی که بازی تمام شده شما به آن نیاز دارد را تهیه کنید تا هیچ آیتمی را از قلم نیندازید.
قسمت چهارم چگونه بازی رومیزی خود را بسازیم؟

مترجمین: مجید اشویی و محمد علیزاده

مطالب مرتبط با این مقاله

قسمت اول چگونه بازی رومیزی خود را بسازیم؟

قسمت دوم چگونه بازی رومیزی خود را بسازیم؟

قسمت سوم چگونه بازی رومیزی خود را بسازیم؟

 

در سه قسمت اول از مجموعه مقالات «چگونه بازی رومیزی خود را بسازیم؟» با طراحی اولیه بازی، ساخت نمونه اولیه و تست آن آشنا شدیم. در این مقاله سعی داریم تا بتوانیم طرح نهایی از بازی خود را بسازیم تا درنهایت به سمت فروش محصول پیش برویم. ساخت محصول نهایی، آخرین قسمت از سری مقالات چگونگی ساخت بازی رومیزی است که در ادامه آن را می‌خوانیم.

ساخت محصول نهایی

 

 

لیستی از مواد مورد نیاز بازی تهیه کنید. پس از اتمام تست و زمانی که از بازی خود راضی بودید، می‌توانید ساخت نسخه نهایی را شروع کنید. هر بازی نیازهای منحصر به فردی دارد، بنابراین ممکن است موادی که برای بازی‌تان در نظر می‌گیرید متفاوت باشند. لیستی از تمام اقلامی که بازی تمام شده شما به آن نیاز دارد را تهیه کنید تا هیچ آیتمی را از قلم نیندازید.

بازی‌های رومیزی به طور معمول روی صفحه نئوپان یا تخته ساخته می‌شوند. این گونه متریال‌ها ماندگاری را برای طرح تضمین می‌کنند و احساس حرفه‌ای بودن بازی را در افراد ایجاد می‌کنند.

اگر ترجیح می‌دهید چیزی نخرید، می‌توانید از یک صفحه بازی قدیمی به عنوان صفحه بازی استفاده کنید. کاغذ را روی آن بچسبانید یا آن را رنگ کنید تا طرح قدیمی بازی پنهان شود.

کارت‌های بادوام و مقاوم هم برای پوشاندن صفحات بازی و هم برای ساخت کارت‌های بازی مفید است. کارت‌های خالی را می‌توانید در اکثر فروشگاه‌های سرگرمی خریداری کنید. (البته در ایران یافتن کارت‌های سفید نیاز به جست‌وجوی بیش‌تری دارد.)

نشانه‌ها، ژتون‌ها و توکن‌های ساده را می‌توان با برش یا سوراخ کردن دایره‌ها از کارتن درست کرد.

 

 

برای صفحه بازی طراحی و تصویرسازی انجام دهید. صفحه بازی شما محور بازی رومیزی شماست. بنابراین در طراحی صفحه، خلاق باشید و یا از طراحان خلاق برای تصویرسازی صفحه کمک بگیرید. اطمینان حاصل کنید که مسیر یا زمین بازی به وضوح مشخص شده است و تمام دستورالعمل‌های موجود در صفحه به راحتی قابل خواندن است.

تخیل شما در تزئین صفحه بازی‌تان محدود است. چاپ‌های آماده، کاغذهای الگو، رنگ، نشانگر، برش مجله و موارد دیگر می‌توانند برای جذاب‌تر کردن صفحه بازی، استفاده شوند.

طرحی پر جنب و جوش و با رنگ و لعاب، بیشتر مورد توجه بازیکنان خواهد بود. رنگ همچنین یک روش عالی برای ایجاد حس در بازیکنان است. برای مثال، بازی با مضمون خون‌آشام، احتمالاً صفحه‌ای تاریک و فریبنده خواهد داشت.

صفحات بازی مرتباً مورد استفاده قرار می‌گیرند و ممکن است به مرور زمان فرسوده شوند. با لمینت کردن صفحه در صورت امکان از کار خود محافظت کنید.

 

 

قطعات بازی را درست کنید. ساده‌ترین روش انجام این کار، کشیدن یا چاپ تصاویر روی کاغذ و سپس بستن یا چسباندن آن‌ها به وسیله‌ای محکم مانند کارتن است. اگر برای خانواده یا دوستان خود بازی را درست می‌کنید، حتی می‌توانید از تصاویر واقعی بازیکنان نیز استفاده کنید.

اگر می‌خواهید قطعات بازی صیقل بیش‌تری داشته باشند، طرح‌های خود را به یک چاپگر حرفه‌ای بدهید و آن‌ها را روی صفحات ضخیم و با کیفیت چاپ کنید و سپس برش دهید.

تکه‌های کاغذ بازی خود را به عنوان پایه‌های کارت پلاستیکی قرار دهید تا پایه‌ای برای آن‌ها درست کرده باشید. پایه‌های کارت‌های پلاستیکی را می‌توانید در اکثر فروشگاه‌های سرگرمی و خرده فروشان اسباب‌بازی بیابید و خریداری کنید.

سعی کنید از قطعات شطرنج خانگی، پیکره‌های مجسمه سازی شده از خاک رس یا حیوانات اریگامی برای قطعات بازی استفاده کنید.

 

 

تاس و گردونه‌های قدیمی را مجدداً استفاده کنید یا خودتان آن‌ها را بسازید. اگر بازی شما شامل تاس یا گردونه است، می‌توانید از بازی‌های خریداری شده از فروشگاه‌ها استفاده کنید. گردونه خود را با مقوا، پونز، و نشان‌گر بسازید. گیره یا پونز را به عنوان پایه صفحه مقوایی بچسبانید و آن را به مرکز یک قطاع دایره که از مقوا ساخته شده بچسبانید، سپس گزینه‌های گردونه را روی دایره مقوایی بکشید.

انواع مختلفی از تاس‌ها وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. تاس‌هایی که وجه‌های بیش‌تری دارند شانس اعداد تکراری را کاهش می‌دهند.

گردونه‌ها معمولاً از رنگ‌ها برای تعیین حرکت بازیکن استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، اگر پیکان را چرخانده و رنگ زرد بیاید، قطعه شما به سمت مربع زرد بعدی پیش می‌رود.

گردونه‌ها برای جایزه و پاداش به بازیکنان یک گزینه عالی محسوب می‌شوند. اگر بازیکنی کارت جایزه را به دست آورد یا در یک مربع ویژه قرار بگیرد، می‌تواند از گردونه برای تعیین پاداش خود استفاده کند.

 

 

در صورت لزوم بر روی کارت‌های بازی خود نوشته قرار دهید. کارت‌های ساده احتمالاً نظر بازیکنان را جلب نمی‌کنند. از گرافیک‌ها، طرح‌ها، توضیحات خلاقانه و تک جمله‌ای های همراه با شوخ طبعی و نکته سنجی استفاده کنید تا مقداری جذابیت به دسته برگه‌های بازی خود اضافه کرده باشید.

به عنوان مثال، کارتی که به وسیه آن یک بازیکن پرش می‌کند، ممکن است همراه با تصویری از طناب و متن باشد، مثلاً «لو، لو، به لو من برو …» [۱]

کارت‌های بازی خود را با استفاده از کارت بازی‌های خالی خریداری شده از یک فروشگاه سرگرمی بسازید تا ظاهر کارت‌ها و بازی شما با کیفیت به نظر برسد.

کارت‌های بازی خانگی را می‌توان از کارتن تهیه کرد. هنگام برش از یک کارت بازی معمولی به عنوان الگو استفاده کنید تا کارت‌های شما به همان شکل و سایز باشند.

 

 

به چاپ سه‌بعدی توجه کنید تا واکنش " wow" رابه همراه داشته باشید. اگر واقعاً می‌خواهید بازی خود را متمایز کنید، می‌توانید به صفحات چاپ سه‌بعدی، نشانه‌ها و یا کارت‌های سه‌بعدی فکر کنید. شما نیاز به ارائه یک مدل سه بعدی به شرکتی دارید که در این زمینه تخصص دارد، اما نتیجه آن مدل‌های سفارشی خواهد بود که به نظر می‌رسد از یک بازی خریداری شده در فروشگاه به دست می‌آید.

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

منبع:

https://www.wikihow.com/Make-Your-Own-Board-Game


 


[۱] Lou, Lou, skip to my Lou

کلید واژه ها: بردگیم ببروبازیکن بازی رومیزی طراحی بازی بردگیم بازی‌سازی


نظر شما :