معرفی بازی «دست‌های ضربدری»

۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۴ کد : ۲۳۶۰ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
عیدانه بعدی دبیرخانه بازی‌های خلاق به شما همراهان همیشگی خود، بازی جذاب «دست‌های ضربدری» می‌باشد. این بازی گروهی، باعث تقویت تمرکز ذهن شما می‌شود اما در عین حال، دقت شما را هم مورد آزمایش قرار می‌دهد.
معرفی بازی «دست‌های ضربدری»

نویسنده: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط

معرفی بازی «منچ»

معرفی «نقطه‌بازی»

معرفی بازی «اسم پیشولی»

معرفی بازی «لِی‌لِی»

معرفی بازی «جنگ کشتی‌ها (BattleShip)»

 

معرفی بازی «دست‌های ضربدری»
عیدانه بعدی دبیرخانه بازی‌های خلاق به شما همراهان همیشگی خود، بازی جذاب «دست‌های ضربدری» می‌باشد. این بازی گروهی، باعث تقویت تمرکز ذهن شما می‌شود اما در عین حال، دقت شما را هم مورد آزمایش قرار می‌دهد. خب، برویم سراغ بازی:
در بازی «دست‌های ضربدری»، که البته پیشنهاد می‌شود با گروه بزرگ‌تری از افراد آن را بازی کنید، همه بازیکنان در کنار هم دایره‌وار نشسته و یک حلقه را تشکیل می‌دهند. سپس همگی به سمت جلو خم شده و دست‌های خود را روی زمین قرار می‌دهند. اما چرا این بازی، «دست‌های ضربدری» نام دارد؟! به این دلیل که بازیکنان باید دست‌های خود را به صورت ضربدری بین دست‌های بازیکنان کناری خود قرار بدهند. یعنی هر بازیکن دست‌های خود را بین دست‌های بازیکنانی که درسمت‌های چپ و راست او نشسته اند، قرار می‌دهد. به تصویر زیر دقت کنید:

 

‌‌‌‌


حال، یکی از بازیکنان به عنوان شروع‌کننده بازی انتخاب می‌شود و یک علامت را با یکی از دست‌های خود انجام می‌دهد. مثلاً کف یکی از دستان خود را روی زمین می‌کوبد. حال، نوبت دست بعدی است، اما باید دقت کنید که دست بعدی برای کدام بازیکن می‌باشد و گمراه نشوید، چراکه همان‌طور که بیان کردیم، دست‌های بازیکنان به صورت ضربدری بین هم قرار دارند و باید مراقب باشید تا اشتباه نکنید. بنابراین بازیکنان باید با دقت، تمامی حرکات را با دست‌های خود در نوبتشان انجام دهند و هربازیکنی که دست خود را در زمان اشتباه حرکت دهد، از بازی حذف می‌شود. یکی از حرکات جالب این بازی، کوبیدن کف دست روی زمین به صورت دوبار پشت سر هم است. هرکسی این حرکت را انجام دهد، جهت بازی عوض شده و باید مراقب این موضوع هم باشید. بازی به همین روال ادامه می‌یابد تا زمانی که فقط یک بازیکن در بازی باقی بماند و برنده بازی اعلام شود.
بازی «دست‌های ضربدری» باعث تقویت تمرکز، دقت و سرعت‌عمل شما شده و نیمکره‌های مغز شما را به یک چالش جدی دعوت می‌کند. این بازی در کنار اوقاتی خوش، یک آزمون فکری نیز محسوب می‌شود. پس در تعطیلات نوروز، حتماً آن را امتحان کنید.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری بازی‌ دورهمی بازی‌‎های نوروزی بازی‌های نوروزی


نظر شما :