اهمیت جعبه‌ بازی

۰۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۲ کد : ۲۴۶۸ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
گرافیک جعبه در صنعت بازی رومیزی فوق‌العاده مهم است. جعبه‌های بازی رومیزی نه تنها زیبا هستند، بلکه دارای نمادهایی نیز هستند. مردم عاشق تماشای جعبه‌های بازی رومیزی‌اند. فقط کافی است مدتی اینستاگرام را بررسی کنید تا صفحات زیادی را مشاهده کنید که فقط جعبه‌های بازی را نشان می‌دهند.
اهمیت جعبه‌ بازی

تخمین زمان مطالعه: ۷ دقیقه

نویسنده: Brandon Rollins

مترجم: سیدعلی طباطبایی‌لطفی

ویراستار: علی علیزاده


مطالب مرتبط:

چگونه انگیزه‌نامه بنویسیم؟ یا چگونه به سوال «دلیل و انگیزه شرکت در این رویداد چیست؟» پاسخ دهیم؟

بعد از شکست در طراحی یک بازی رومیزی چه کنیم؟

چگونه در بازی‌های رقابتی با باختن کنار بیاییم؟!

بازی‌آزمایی: از هنر تا مهارت

۶ دلیل درست و غلط برای ساخت بازی رومیزی


گرافیک جعبه در صنعت بازی رومیزی فوق‌العاده مهم است. جعبه‌های بازی رومیزی نه تنها زیبا هستند، بلکه دارای نمادهایی نیز هستند. مردم عاشق تماشای جعبه‌های بازی رومیزی‌اند. فقط کافی است مدتی اینستاگرام را بررسی کنید تا صفحات زیادی را مشاهده کنید که فقط جعبه‌های بازی را نشان می‌دهند.

مردم کتاب‌ها را از روی جلدشان قضاوت می‌کنند. بازی‌های رومیزی هم مستثنی نیستند. طراحان بازی ممکن است ابراز تأسف کنند که بازیکنان فقط به جعبه نگاه می‌کنند و مکانیک یا گیم پلی عالی آن‌ها را نمی‌بینند. حرفشان درست است اما واقعیت این است که بسیاری از خریداران بر اساس جعبه بازی، تصمیم‌گیری می‌کنند. پس حواستان به جعبه باشد چراکه می‌تواند مهم‌ترین علت خرید بازی شما باشد.

جعبه‌های بازی رومیزی نه تنها یک اثر هنری هستند، بلکه به عنوان وسیله‌ای مهم برای انتقال پیام بین شما و مشتریان بالقوه شما نیز عمل می‌کنند. همانند: نام بازی، طراح (ها) و ناشر، سن بازیکنان، زمان بازی و تعداد بازیکنان. اما این اتفاق بهتر است به شکل هنری، تصویری و نمادین رخ دهد. همچنین لازم است تا با همین شیوه در مورد موضوعات زیر اطلاعات دهید:
• درجه پیچیدگی بازی
• اجزای بازی
• موضوع بازی
• جذابیت‌های بازی که باعث می‌شود مردم تمایل به خرید بازی داشته باشند.

 

 

جعبه بازی فقط محدود به طرح روی آن نیست، بلکه از طریق اندازه و اطلاعاتی که در پشت آن ارائه می‌دهید با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. افراد بازی‌های سبک را با جعبه‌های کوچک و بازی‌های سنگین را با جعبه‌های بزرگ می‌شناسند. بازیکنان وقتی جعبه بزرگی می‌بینند، انتظار اجزای زیادی را دارند. اگر گرافیک جعبه ساده باشد آن‌ها انتظار دارند که بازی سبک باشد و اگر گرافیک باشکوهی داشته باشد، آن‌ها انتظار دارند که بازی سنگین یا پیچیده باشد.

بازی عالی وجود ندارد. بازی‌ها فقط برای بازیکنان خاص خود مناسب هستند. شما باید با ارائه اطلاعات کامل و مورد نیاز بازی خود بازیکنان مناسب را جذب کنید. بسیاری از بازیکنان (خواسته یا ناخواسته) از حس خود بر اساس شکل ظاهری بازی را قضاوت می‌کنند. این یعنی که شما باید با بسته‌بندی مناسب، پیام‌های خود را به مخاطب بدهید و بازی را کاملاً معرفی کنید.

این موضوع، یک مفهوم واقعاً پیچیده است. یک زمینه مطالعاتی به نام نشانه‌شناسی وجود دارد که به درک چگونگی تفسیر مردم از نشانه‌ها، نمادها و استعاره‌ها اختصاص دارد. شما می‌توانید به بازی‌های رومیزی مشابهی که فروش خوبی دارند، نگاه کنید و ایده بگیرید.
به جعبه‌های بازی مشابه آنچه در حال ساخت آن هستید، نگاه کنید. شما می‌خواهید در ویژگی‌هایی که چند پاراگراف قبل ذکر کردم، تا حد امکان شبیه باشید. از Kickstarter و Amazon برای دیدن برخی از جعبه‌های بازی استفاده کنید. به آن‌ها نگاه کنید تا زمانی که درک کنید جعبه بازی خودتان چگونه است. از سبکی که می‌بینید کپی‌کنید اما همچنان شخصیت خود را بیان کنید.

نمونه‌های واقعی جعبه بازی‌های رومیزی
همانطور که می‌بینید در مورد طراحی جعبه‌های بازی هیچ قانون مشخص و محکمی وجود ندارد. به همین دلیل، من جعبه‌های ده بازی اول در فهرست Board Game Geek را بررسی خواهم کرد و هر یک را تجزیه و تحلیل می‌کنم و توضیح می‌دهم که چه چیز جذابی دارند.

 

 

جعبه بازی «Gloomhaven» (برای آشنایی بیشتر با این بازی روی این لینک کلیک کنید)

غم و اندوه با شکوه! به این هیولای روی جعبه نگاه کنید. گسترده و عمیق است. فقط با دیدن این بازی در قفسه، می‌دانید که فضای سنگینی را تجربه خواهید کرد. این بازی با درجه دشواری ۳.۷۷ در Board Game Geek بازی سنگینی محسوب می‌شود. قیمت آن هم حداقل ۱۵۰ دلار است البته قطعات بازی هم زیاد هستند.
گرافیک جعبه خودش با دنیای عظیم و پیچیده ارتباط برقرار می‌کند. هرچند که خوشحال‌کننده نیست. در گوشه و کنار این جعبه چیزی برای مشاهده وجود دارد. شخصی پنهان شده با خنجر در پایین سمت چپ، موجودی در نزدیکی پایین سمت راست کارت بازی می‌کند و روبان‌های تزئینی در بالا سمت راست قرار دارد.
وقتی به پشت جعبه نگاه می‌کنید، قطعات بازی و نحوه عملکرد بازی را می‌بینید. نشان دادن مهره‌ها و … یکی از بهترین راه‌ها برای جلب توجه بازیکنان است.

 


جعبه بازی «ROOT» (برای آشنایی بیشتر با این بازی روی این لینک کلیک کنید)
«Root» بازی متفاوتی از بازی «Gloomhaven» است و گرافیک، جعبه آن را مشخص می‌کند. مانند «Gloomhaven»، اینبازی یک بازی نسبتاً سنگین است و پر از اجزا است. جعبه نسبتاً بزرگ است، اما به اندازه جعبه «Gloomhaven» نیست.
جعبه «Root» دارای موجودات کوچک جنگلی است. در داخل آن، یک بازی پیچیده با مکانیزم‌هایی مانند کنترل منطقه وجود دارد. جعبه این بازی با مسلح کردن موجودات جنگلی به سلاح‌های خطرناک، تاریکی، دسیسه و پیچیدگی خود را نشان می‌دهد. اندازه جعبه و قیمت نیز به تعیین پیچیدگی واقعی بازی کمک می‌کند، بنابراین کسی از طولانی بودن زمان بازی یا پیچیده بودن آن تعجب نمی‌کند.
من این بازی را با «Gloomhaven» در کنار هم قرار می‌دهم تا یک نکته را بیان کنم. شما دو بازی پیچیده با دو لحن متفاوت دارید. روش‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید بازی‌های مختلف را بدون پنهان کردن پیچیدگی واقعی بازی بر روی جعبه نشان دهید.

 

 

جعبه بازی «Between Two Castles of Mad King Ludwig»
این بازی نسبتاً سبک است و قیمت آن هنوز مشخص نشده است. کمی کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و Board Game Geek به آن از نظر پیچیدگی ۲.۵ می‌دهد. گرافیک روی جعبه آن، نقاشی است و صلح‌آمیز است. برخلاف بازی‌های بالا که درگیری را نشان می‌دهند، این بازی حس آرامش بخش‌تری به مخاطب می‌دهد.

 


جعبه بازی «Vampire: The Masquerade – Heritage»

در زمان نوشتن این مطلب، اطلاعات کمی در مورد آن منتشر شده است. این بازی دارای گرافیک مینیمالیستی است و یک نماد، نام و قاب تزئینی را نشان می‌دهد. این تقریباً تمام چیزی است که دیده می‌شود و می‌دانیم. حتی از این اطلاعات، من گمان می‌کنم که این بازی قرار است در جهانی تاریک، غم انگیز و درگیری‌محور تنظیم شود. گرافیک بازی بسیار حیرت‌انگیز است و این قدرت نمادگرایی است. تمرین: از خود بپرسید: اگر این بازی را در فروشگاه می‌دیدید، چه انتظاری از بازی داشتید؟

 

 

جعبه بازی «Terraforming Mars» (برای آشنایی بیشتر با این بازی، رو این این لینک کلیک کنید)

این بازی یک بازی کلاسیک علمی‌تخیلی جدید است. نام، فونت، تصویر در مرکز قاب و … همه این‌ها حاوی موضوع علمی‌تخیلی است. اگر خوب توجه کنید، متوجه می‌شوید که این گرافیک درگیری را به تصویر نمی‌کشد، اما هنوز احساس مبهم ناراحتی دارید. من فکر می‌کنم به دلیل وجود خطوط سخت در سراسر گرافیک روی جعبه آن است که به شما این حس را می‌دهد که وارد یک بازی پیچیده می‌شوید. بر اساس گرافیک روی جعبه‌ها، مدت‌ها قبل از اینکه بتوانید آن‌ها را بازی کنید، می‌توانید متوجه حس آن‌ها شوید.

 

 

جعبه بازی «Tapestry»
دومین بازی «Stonemaier» در لیست ما، بازی «Tapestry» همانند بازی «Between Two Castles of Mad King Ludwig» است. با این حال، «Tapestry» یک بازی سنگین‌تر و پیچیده‌تر از بازی قبلی است. این بازی استراتژیک، در دسته‌بندی بازی‌های تمدن‌سازی می‌گنجد که مخاطبان خاصی را به خود جلب می‌کند. گرافیک جعبه به چند دلیل جذاب است. اول، تمدن مدرن و قدیمی در کنار هم قرار گرفته‌اند. دوم، و مهم‌تر از همه، گرافیک جعبه آینه و یادآور بازی رایانه‌ای «Sid Meier’s Civilization» در رنگ، ساختار و محتوای آن است. این جعبه اشاره واضحی به بازی‌های مشابه دیگری است که توسط مخاطبان مورد نظر این بازی انجام می‌شوند که این کاری هوشمندانه است.

 

 

جعبه بازی «Paladins of the West Kingdom»

مورد بعدی، بازی «Paladins of the West Kingdom» می‌باشد. بگذارید بگوییم شما به دنبال مخاطب سرسخت فانتزی هستید. من در مورد نوعی از افرادی که رمان‌های فانتزی قرون وسطایی مانند «ارباب حلقه‌ها» را می‌خوانند و بازی‌هایی شبیه سبک آن سری معروف رمان‌ها، صحبت می‌کنم.
بنابراین برای رسیدن به آن مخاطب چه کاری انجام می‌دهید؟ شما از کلمه «Paladins (شوالیه‌ها، پهلوان‌ها) » به صورت بزرگ روی جعبه استفاده کنید. بر لباس جنگی و زره و سلاح‌های قرون وسطایی تأکید کنید. همه این کارها را با رنگ‌های متضاد و به فراوانی انجام دهید که در فروشگاه و اینستاگرام عالی به نظر می‌رسند.

 

 

جعبه بازی «Parks» (برای آشنایی بیشتر با این بازی روی این لینک کلیک کنید)

«Parks» یک بازی کاملاً متفاوت است که در این مقاله ذکر کردیم. طراحان کاملاً با تقلید از سبک کارت‌پستال‌های کلاسیک ایالات متحده موضوع بازی را بیان می‌کنند. این روشی است که می‌تواند خاطرات نوستالژیک مردم آمریکا را برانگیزد اما یک نکته مهم وجود دارد که نمی‌توان از آن غافل شد. جعبه این بازی همه این‌ها را انجام می‌دهد، اما هنوز هم با رنگ‌های متضاد و جزئیات زیاد.

 

 

جعبه بازی «Nemesis»
همانطور که بازی «Tapestry» از بازی «Sid Meier’s Civilization» تقلید می‌کند، بازی «Nemesis» از فیلم «Alien» تقلید می‌کند. ساختار این جعبه به طور عامدانه به پوستر فیلم «Alien» نزدیک است و رنگ‌ها را از دنباله اکشن فیلم «Aliens» گرفته است.

 

 

جعبه بازی «Wayfinders»

گرافیک جعبه بازی آخر، به دلایلی بسیار شبیه به بازی «پارک‌ها» است. اما به نظر من ارزش دارد که چند دلیل ذکر شود. اول، رنگ‌های متنوع، زرق‌وبرق‌دار و چشم نواز است.
دوم، جزئیات ظریف فراوان است که به سختی می‌توان آن را در اینترنت مشاهده کرد اما در زندگی واقعی بسیار واضح است. ببینید چه طور چرخ پایین هواپیما و بال راست هواپیما با ناحیه سفید جعبه همپوشانی دارند. این کار باعث می‌شود هواپیما دقیقاً به سمت شما پرواز کند. این کاری بسیار جالب برای جعبه بازی رومیزی است!


شما هم به ما بگویید چه چیزی و در جعبه کدام بازی، چشمتان را گرفته است!

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به نشانی bazipardazi مراجعه کنید.


منبع:

https://brandonthegamedev.com/how-to-make-a-beautiful-board-game-box

 

 

 


نظر شما :