ارزش‌های طراحی گرافیک در کارت بازی‌های آموزشی

۱۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۶ کد : ۲۵۱۲ مدرسه بازی‌پردازی مقاله علمی
بازی همواره و در همیشه تاریخ وجود داشته و همزاد و همنشین کودکان و نوجوانان بوده است. امروزه بازی‌های سنتی و آموزشی قدیم به دست فراموش سپرده شده و جای آنها را بازی‌های رایانه‌ای مخرب گرفته است. بازی های کارت یکی از این ابزارهای سنتی است که می‌تواند با به کارگیری متدهای جدید، جهت آموزش مورد استفاده قرار گیرد.
ارزش‌های طراحی گرافیک در کارت بازی‌های آموزشی

مطالب مرتبط:
طراحی یک بازی کارآفرینانه
اثربخشی بازی‌درمانی براساس رویکرد لوی در کاهش اضطراب کودکان سرطانی

بازی‌پردازی (Gamification) فناوری نوین اقناع مخاطب

کارکرد مفاهیم استعاری در طراحی اسباب بازی

اهمیت نوآوری باز بر توسعه ایده در فرایند نوآوری اسباب بازی ایرانی

 

عنوان مقاله: ارزش‌های طراحی گرافیک در کارت بازی‌های آموزشی

نویسنده: محمد فراشاهیان

همایش: کنفرانس ملی اسباب بازی و سرگرمی ایرانی

اطلاعات همایش: اولین دوره، سال ۱۳۹۶

 

چکیده: بازی همواره و در همیشه تاریخ وجود داشته و همزاد و همنشین کودکان و نوجوانان بوده است. امروزه بازی‌های سنتی و آموزشی قدیم به دست فراموش سپرده شده و جای آنها را بازی‌های رایانه‌ای مخرب گرفته است. بازی های کارت یکی از این ابزارهای سنتی است که می‌تواند با به کارگیری متدهای جدید، جهت آموزش مورد استفاده قرار گیرد. لذا این نوشتار ضمن معرفی و بیان فرایند تولید محصول نوآورانه، با نام کارتین، پاسخ به این پرسش است که ارزش‌های طراحی گرافیک کارت بازی‌های آموزشی، دارای چه شاخصه‌هایی می‌باشد. هدف از این تحقیق ارائه راهیارهای گرافیکی مناسب برای تولید این نوع کارت‌ها با در نظر گرفتن مبانی گرافیک و استانداردسازی این موضوع با توجه به گستردگی جایگاه و محبوبیت آن در بین جامعه مخاطب است.
این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و با روش توصیفی- تحلیلی صورت گرفته است. جمع‌آوری اطلاعات کتابخانه‌ای و میدانی می‌باشد.
به طور کلی می‌توان گفت شکل ظاهری، طراحی جدید و خلاقانه گرافیک و مواد بسته بندی اهمیت دارد. به کارگیری رنگ‌های گرم، شاد، سرزنده و شفاف و براق، به همراه لوگوتایپ مناسب در هویت سازمان، مفید خواهد بود. قطع مناسب برای کارت‌ها، ۹ × ۷ / ۵ سانت متر و مواد آن، مقوای مصرفی ۲۵۰ گرمی گلاسه با پوشش یووی است.

واژگان کلیدی: ارزش‌های طراحی گرافیک، کارت بازی آموزشی، گرافیک، کارتین

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به نشانی bazipardazi مراجعه کنید.


لینک دانلود فایل

نظر شما :