قسمت پنجم تاریخچه پازل‌های مکانیکی (Mechanical puzzle)

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۴ کد : ۱۵۹۳ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
ازل های مکانیکی چرخان در اندازه ها و اشکال مختلفی وجود دارد، اما رایج ترین پازل چرخشی موجود در بازار امروز مکعب روبیک است. کاربرانی که سعی در حل این پازل ها دارند نه تنها باید اجزا (مکعب های کوچک) پازل را بچزخانند، بلکه خود پازل را نیز بچرخانند تا بتوانند به راحتی آن را از همه طرف ببینند تا به راحتی آن را حل کنند. از آنجا که روش های مختلفی برای حل این پازل وجود دارد،
قسمت پنجم تاریخچه پازل‌های مکانیکی (Mechanical puzzle)

مترجم: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط

قسمت اول تاریخچه جورچین‌ها (Jigsaw puzzle)

قسمت دوم تاریخچه جورچین‌ها (Jigsaw puzzle)

قسمت اول تاریخچه پازل‌های مکانیکی (Mechanical puzzle)

قسمت دوم تاریخچه پازل‌های مکانیکی (Mechanical puzzle)

قسمت سوم تاریخچه پازل‌های مکانیکی (Mechanical puzzle)

 

پازل‌های مکانیکی (۳)

در قسمت‌های قبلی تاریخچه پازل‌های مکانیکی، با نحوه ایجاد و توسعه این نوع پازل‌ها آشنا شدیم و چند نمونه پازل‌های ساختنی و جداکردنی را شناختیم. در این قسمت به معرفی سه نمونه دیگر از پازل‌های مکانیکی میپردازیم.

ظروف رمزدار

این ظروف (پیچ دار) است. هدف این است که بدون ریختن مایع از ظرفی از آن بنوشید یا از آن مایع بریزید. ظروف پازلی، شکلی قدیمی از بازی است. یونانی‌ها و فنیقی‌ها ظروفی درست می کردند که باید از طریق یک روزنه در پایین پر می شدند. در قرن نهم تعدادی از ظروف مختلف با جزئیات در یک کتاب ترکی شرح داده شد. در قرن هجدهم چینی ها نیز این نوع ظروف آشامیدنی را تولید می کردند. یک مثال، کوزه پازل است: گردن ظرف سوراخ های زیادی دارد که امکان ریختن مایع درون ظرف را فراهم می کند، اما نه از بیرون آن. پنهان شده از چشم های حل کننده پازل است، یک مجرا کوچک لوله مانند از طریق چسب و در امتداد لبه بالایی ظرف تا دهانه وجود دارد. اگر در این صورت یک فرد با یک انگشت دهانه را در انتهای فوقانی آن ببندد، می توان با مکیدن دهانه از ظرف، آن مایع را نوشید. ازجمله نمونه های دیگر می توان به لیوان گودی و تاج گلدان اشاره کرد.

 

 

پازل های چرخشی

پازل های مکانیکی چرخان در اندازه ها و اشکال مختلفی وجود دارد، اما رایج ترین پازل چرخشی موجود در بازار امروز مکعب روبیک است. کاربرانی که سعی در حل این پازل ها دارند نه تنها باید اجزا (مکعب های کوچک) پازل را بچزخانند، بلکه خود پازل را نیز بچرخانند تا بتوانند به راحتی آن را از همه طرف ببینند تا به راحتی آن را حل کنند. از آنجا که روش های مختلفی برای حل این پازل وجود دارد، واقعاً زیرکانه می باشد تا بتوان به سرعت این پازل را حل کرد. این پازل ها شبیه پازل های مکانیکی غیرممکن هستند از چرا که بسیار معمول است که کاربران مدتی روی آنها کار می کنند و سپس آنها رها می کنند تا بعداً دوباره به سراغ آنها برگردنند و آنها را حل کنند. پازل های چرخان به گونه ای طراحی شده اند که توسط کاربران در هر سنی تکمیل می شوند. بعضی از پازل های چرخان دارای مراحل تعیین شده ای هستند که می توانند به خاطر سپرده شوند و به سرعت حل شوند، و این یک اصل اضافی را به این نوع پازل می افزاید.

 

 

پازل‌های غیرممکن

پازل های غیرممکن مکانیکی مواردی هستند که در نگاه اول غیرممکن به نظر می رسند. آنها شامل طیف گسترده ای از انواع مختلف پازل هستند، از جمله مواردی که کاربران سعی می کنند شی خاصی را از بطری بردارند یا سعی می کنند چیزی را از کناره بطری خارج کنند. از آنجا که کاربران هنگام تکمیل این نوع پازل های مکانیکی مجبورند خارج از چارچوب فکر کنند، معمولاً تصور می شود که آنها سخت تر از انواع دیگر هستند. کاربران باید به اصطکاک، جاذبه و سایر نیروها اعتماد کنند تا بتوانند این پازل ها را کامل کنند، به ویژه هنگامی که قادر به رسیدن به داخل بطری برای جابجایی وسایل یا جابجایی قسمت هایی از پازل نیستند. حتی اگر برخی از پازل های غیرممکن مدرن وجود داشته باشد، این پازل ها برای مدت طولانی وجود داشته است. آنها عموماً پازلی نیستند که بتوان در یک جلسه حل کرد و از کاربران می خواهد بارها و بارها برای حل آنها به آن مراجعه کنند.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

منابع

https://kubiyagames.com/puzzles/mechanical-puzzles

https://en.wikipedia.org/wiki/Mechanical_puzzle

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بردگیم پازل مکانیکی تاریخچه پازل پازل


نظر شما :