چگونه در بازی «UNO» برنده شویم؟

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۹ کد : ۲۴۱۰ مدرسه بازی‌پردازی مقالات معرفی بازی
آیا وقتی «UNO» بازی می‌کنید، همیشه خود را بازنده می‌بینید؟ «UNO» یک بازی کارتی سرگرم‌کننده برای جمع‌های خانوادگی و دوستانه است اما همانطور که باختن در هیچ مسابقه و بازی و رقابتی اصلاً خوشایند نیست، باختن در این بازی نیست چیزی نیست که بازیکنان آن را بخواهند. با به کار بردن چند استراتژی، شما می‌توانید توانایی خود و خانواده‌تان و دوستانتان را در این بازی بالا برده و در مسابقه یا بازی، از شانس بالایی برای پیروزی برخوردار باشد. توصیه‌های زیر را دنبال کنید و برنده بازی شوید.
چگونه در بازی «UNO»  برنده شویم؟

مترجم: نازنین عباسی‌فرید

ویراستار: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط

معرفی بازی «اصفهان (Yspahan)»

معرفی بازی سوسکی (Cock Roach Poker)

معرفی بازی «رکب»

معرفی بازی «Risk» و بررسی استراتژی‌های برنده شدن در بازی

چگونه در یک مسابقه برنده شویم؟

 

چگونه در بازی «UNO» برنده شویم؟

آیا وقتی «UNO» بازی می‌کنید، همیشه خود را بازنده می‌بینید؟ «UNO» یک بازی کارتی سرگرم‌کننده برای جمع‌های خانوادگی و دوستانه است اما همانطور که باختن در هیچ مسابقه و بازی و رقابتی اصلاً خوشایند نیست، باختن در این بازی نیست چیزی نیست که بازیکنان آن را بخواهند. با به کار بردن چند استراتژی، شما می‌توانید توانایی خود و خانواده‌تان و دوستانتان را در این بازی بالا برده و در مسابقه یا بازی، از شانس بالایی برای پیروزی برخوردار باشد. توصیه‌های زیر را دنبال کنید و برنده بازی شوید.

 

 

الف) ابتدا قوانین بازی را یاد بگیرید. (برای آشنایی بیشتر با قوانین این بازی، به اینجا بروید)
۱. شروع بازی:
«UNO» یک بازی ۲ تا ۱۰ نفره است و برای سنین ۷ سال و بالاتر مناسب می‌باشد. برای شروع بازی به هر بازیکن۷ کارت بدهید. کارت‌های باقی‌مانده را در وسط میز یا زمینی که در آن بازی می‌کنید قرار دهید و کارت بالایی برگردانده و روی بقیه کارت‌ها که به پشت هستند، قرار داده می‌شود. هر بازیکن به کارت‌های خود نگاه می‌کند و آن‌ها را از بازیکنان دیگر مخفی می‌کند.
• نسخه‌هایی از این بازی وجود دارد که در آن کارت‌های بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند. بقیه بازی به صورت عادی دنبال می‌شود.

 

 

۲. بازی کنید: هدف بازی این است که شما کارت‌های خود را زودتر از بقیه خالی کنید یا روی زمین بگذارید و هرکسی این کار را زودتر انجام دهد، برنده بازی خواهد بود. بازیکنی که بازی را شروع می‌کند باید یکی از کارت‌های خود را با کارتی که روی زمین قرار گرفته مطابقت دهد. شما یکی از کارت‌های خود را که هم‌رنگ یا هم‌عدد یا هم‌شکل کارت وسط بازی است، برداشته و روی کارت‌های وسط بازی قرار دهید. برای مثال اگر کارتی که روی زمین برگردانده شده باشد، سبز رنگ بوده و عدد ۷ روی آن نوشته شده باشد، شما می‌توانید هرکارت سبز رنگ و یا هرکارتی که عدد ۷ روی آن باشد را بازی کنید (مثلاً یک کارت سبز با عدد ۵ و یا یک کارت قرمز ولی با عدد ۷). شما همچنین می‌توانید با یکی از «کارت‌های اقدام» بازی کنید. «کارت‌های اقدام» کارت‌هایی هستند که بر روی آن‌ها عددی نوشته نشده و برای رد کردن نوبت، برگرداندن جهت بازی و… استفاده می‌شوند و شما باید رنگ روی آن‌ها را با رنگ کارتی که روی زمین قرار دارد تطبیق دهید.(برای مثال کارتی که روی زمین قرار دارد به رنگ سبز است و شما فقط دارای کارت اقدامی به این رنگ هستید؛ در این صورت می‌توانید از آن استفاده کنید. ولی در صورتی که کارت اقدام شما به رنگ سبز نباشد، قادر به استفاده از آن نخواهید بود). شما همچنین می‌توانید از «کارت‌های Wild» و «کارت Wild» را که روی آن +۴ نوشته را هر زمان که دوست داشته باشید بازی کنید. زمانی که شما کارت خود را را بازی کردید، نوبت به بازیکن بعدی می‌رسد.
• اگر کارتی برای بازی نداشته باشید، باید یک کارت از روی کارت‌های وسط بردارید. اگر کارتی که برداشتید قابل استفاده بود، می‌توانید آن را در همان لحظه بازی کرده ولی اگر نتوانستید از کارتی که برداشتید استفاده کنید، بازی را به بازیکن بعدی منتقل می‌کنید.

 

 

۳. پایان دور: بازی تا جایی ادامه پیدا می‌یابد که یک بازیکن همه کارت‌های خود را بازی کند. هنگامی که برای شما تنها یک کارت باقی‌مانده است، باید بگویید “UNO” و اگر این کار را انجام ندهید، باید ۲ کارت از کارت‌های وسط بردارید. هنگامی که یک بازیکن از تمام کارت‌های خود استفاده کرد، بازیکنان باقی‌مانده کارت‌های خود را به برنده می‌دهند و امتیازات را جمع می‌کنند. کارت‌های عددی ارزششان به عددی است که روی آن‌ها نوشته شده، کارت «رد کردن نوبت»، برگرداندن جهت و برداشتن ۲ کارت» هر کدام دارای ۲۰ امتیاز و کارت‌های «Wild و Wild+4» دارای ۵۰ امتیاز هستند. توصیه می‌شود کارت «+۴» را در آخر بازی استفاده کنید. یکی از دلایل این کار آن است که این کارت می‌‌تواند روی هر کارت رنگی استفاده شود و شما می‌توانید کارت‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن تمام کنید.
• هنگامی که بازیکنی به ۵۰۰ امتیاز برسد برنده اعلام می‌شود و بازی پایان می‌یابد.

 


ب) استفاده از رنگ‌ها و اعداد
۱. ابتدا بالاترین اعداد را در کارت‌های خود بازی کنید:
در بازی «UNO»، امتیازاتی که به برنده می‌دهید بر اساس کارت‌هایی است که در دست شما باقی مانده است. کارت‌های اعداد براساس عددی که روی آن‌ها نوشته شده است ارزش دارند. بنابراین عدد ۹، دارای ۹ امتیاز، عدد ۸ دارای ۸ امتیاز و.... می‌باشد. از آنجا که شما نباید و نمی‌خواهید امتیاز زیادی به برنده بدهید، ابتدا کارت‌های با بالاترین شماره خود را بازی کنید. به این ترتیب اگر شخص دیگری دور خود را تمام کند امتیاز کمتری در دست خود خواهید داشت.
• اگر کارتی با اعداد بالاتر و رنگ متفاوت، از کارتی که روی زمین قرار دارد، را دارید، سعی کنید با انداختن یک یک کارت با عدد کمتر و رنگ متفاوت روی زمین، رنگ دور را تغییر دهید.

 

 

۲. رنگ‌های خود را خالی کنید: اگر تعداد زیادی کارت از یک رنگ دارید، سعی کنید قبل از تغییر رنگ، به هر تعدادی که می‌توانید آن رنگ را بازی کنید. شما نباید در پایان بازی، با چهار کارت که دارای چهار رنگ متفاوت هستند بازی را به پایان برسانید. این کار پیروزی در بازی را برای شما بسیار سخت خواهد کرد.
• به یاد داشته باشید که می‌توانید رنگ کارت روی زمین را به رنگی که بیشتر در دست شما وجود دارد، با استفاده از کارت‌های با عدد مشابه و رنگ متفاوت تغییر دهید.

 


۳. به حریفان خود توجه کنید: اگر حریف شما چند کارت را با یک رنگ بازی کرد، شما باید رنگ را تغییر دهید تا بازی آن‌ها را به هم بزنید. این کار را می‌توانید با بازی کارتی با عدد مشابه و رنگ متفاوت انجام دهید. از طرف دیگر، اگر متوجه شدید بازیکن حریف شما مجبور شده است برای چند نوبت کارت بردارد زیرا رنگی را که در وسط زمین قرار گرفته را ندارد، تمام تلاش خود را بکنید که بازی روی آن رنگ باقی بماند. این کار آن‌ها را مجبور می‌کند کارت‌های بیشتری از روی زمین بردارند و شانس برنده شدن شما افزایش یابد.

 

 

ج) استفاده از کارت‌های اقدام
۱. کارت‌های «رد کردن نوبت یا ممنوع» را بازی کنید:
این کارت‌ها بازیکن بعد از شما را مجبور می‌کند که نوبت خود را از دست بدهد و برای جلوگیری از بازی کسانی که فقط یک کارت در دستشان باقی مانده است، یک کارت فوق‌العاده است. اگر فرد کنار شما فقط یک کارت دارد، یکی از این کارت‌ها را (اگر دارید) بازی کنید و نوبت او را بسوزانید.
• اطمینان حاصل کنید که این کارت را بیش از حد در دست خود نگه ندارید. نگه داشتن ۱ تا ۲ عدد از این کارت می‌تواند به نفع شما باشد، اما انباشتن آن‌ها در دستتان، در صورتیکه بازی را فرد دیگری در آن دور ببرد، امتیاز زیادی را به آن فرد می‌دهد. همانطور که گفته شد، ارزش هر کارت ۲۰ امتیاز می‌باشد. (برای مثال اگر برنده بازی شخص دیگری شود شما مجبور می شوید کارت های در دست خود را به او بدهید و اگر کارت های رد کردن نوبت را در دستتان ذخیره کرده باشید به ازای هر کارت ۲۰ امتیاز به آن شخص می دهید)
• اگر ۲ نفره در حال انجام این بازی هستید، استفاده از این کارت بسیار مفید است زیرا نوبت دیگری به طور خودکار به شما می‌دهد. فقط باید مراقب باشید که کارت بعدی شما باید با رنگ کارتی که می‌گذارید، مطابقت داشته باشد. در غیر اینصورت شما باید یک کارت از کارت‌های وسط بردارید.
• توصیه می‌شود از عددی که فکر می‌کنید حریف در اختیار ندارد استفاده کنید. با این کار، حریف مجبور می‌شود یک کارت بردارد و اگر کارتی که برداشت مناسب نبود، نوبت بعدی به شما می‌رسد.

 

 

۲. از کارت‌های «برگرداندن جهت» استفاده کنید: کارت‌های «برگرداندن جهت» جهت بازی را تغییر می‌دهند. این کارت‌ها بازی را به جایی می‌رسانند که بازیکنی با کمترین کارت، شانس بازی نداشته باشد. اگر بازیکن بعد از شما کارت کمتری نسبت به شما دارد از این کارت استفاده کنید. این کار نوبت آن‌ها را سوزانده و به بازیکنان دیگر فرصتی می‌دهد تا آنها را مجبور به برداشتن کارت کنند.
• اگر به صورت ۲ نفره در حال انجام بازی هستید، کارت‌های «برگرداندن جهت» دقیقاً مانند کارت‌های «رد کردن نوبت» عمل می‌کنند. در این حالت، می‌توانید از کارت‌های «رد کردن نوبت» و «برگرداندن جهت» هر چه زودتر استفاده کنید. این کار یک روش عالی برای کم‌تر کردن کارت‌هایی است که در دست دارید.
• مطمئن شوید که بیش از حد کارت‌های «برگرداندن جهت» را نیز نگه ندارید. آن‌ها مفید هستند ولی در صورتی که با در دست داشتن این کارت‌ها بازی تمام شود و فرد دیگری برنده شود، ارزش هر کدام ۲۰ امتیاز خواهد بود.

 

 

۳. از کارت‌های «Wild» استفاده کنید: این کارت‌ها رنگ بازی بازیکنان را تغییر می‌دهند. این کارت می‌تواند بسیار مفید باشد اگر بازیکن بعد از شما کارت‌های کمی دارد و کارت‌هایش دارای رنگ خاصی هستند؛ یعنی همه رنگ‌ها را در اختیار ندارد. با این کارت بازی کنید تا رنگ بازی را به رنگ دیگری تغییر دهید که فکر می‌کنید نفر بعد از شما ممکن است آن را نداشته باشد. همچنین با استفاده از این کارت می‌توانید رنگ بازی را به رنگ کارتی که زیاد در اختیار دارید تغییر دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا از بیشترتان خلاص شوید و برنده شوید.
• این کارت‌ها را زیاد در دستتان نگه ندارید. اگر در پایان دور از این کارت‌ها در دست داشته باشید و فرد دیگری برنده شود، ارزش هر کدام ۵۰ امتیاز خواهد بود.

 

 

۴. از کارت +۲ و کارت +۴ استفاده کنید: این کارت‌ها، کارت‌های بسیار خوبی برای پر کردن دست اطرافیان و اطمینان از پیروز نشدن آن‌ها است. اگر بازیکن بعد از شما دارای تعداد کمی کارت است، از کارت +۲ استفاده کنید تا آن‌ها را وادار به برداشتن ۲ کارت از کارت‌های وسط بکنید. این کار برای شما منفعت زیادی دارد زیرا آن‌ها مجبور می‌شوند هم کارت بردارند و هم فرصت بازی در نوبت خود را نیز از دست بدهند. کارت وحشی +۴ نیز به همین صورت عمل می‌کند، اما مزیت دیگر آن این است که می‌توانید با تغییر رنگ بازی به رنگی که بیشتر از آن در دست دارید، به نفع خود استفاده کنید. به این ترتیب بعد از اینکه بازیکن بعدی کارت بر می‌دارد این شانس برای شما به وجود می‌آید که با کارت‌های بیشتری از کارت‌های در دستانتان بازی کنید.
• اگر مشاهده کردید فردی که قبل از شما بازی می‌کند، فقط چند کارت برایش باقی مانده است، از یک کارت «برگرداندن جهت» استفاده کنید و سپس یک کارت +۲ و یا یک کارت +۴ را قرار دهید. اگر چه با این کار آن‌ها یک دور اضافه نصیبشان می‌شود، اما در نوبت بعدی باید کارت بردارند و این کار باعث پر شدن دست آن‌ها و نزدیک شدن شما به پیروزی می‌شود.
• اگر می‌خواهید تعدادی از این کارت‌ها را برای استفاده در زمان‌های مناسب نگه دارید، سعی کنید به جای نگه داشتن کارت +۴ کارت +۲ را نگه دارید؛ زیرا اگر بازی تمام شود و فرد دیگری آن دور را ببرد، کارت +۴ دارای ۵۰ امتیاز است اما کارت +۲ فقط ۲۰ امتیاز دارد.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazipardazi مراجعه کنید.

 

 

منبع


https://www.wikihow.com/Win-UNO

 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری بازی بازی‌ کارتی بازی‌ استراتژی بازی‌ شانسی استراتژی‌ برد


نظر شما :