چگونه از «اتاق فرار (Escape Rooms)» فرار کنیم؟!

۰۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۸ کد : ۲۴۵۹ مدرسه بازی‌پردازی مقالات معرفی بازی
«اتاق‌های فرار» به سرعت در حال تبدیل شدن به یک سرگرمی بسیار محبوب هستند که افراد در هر سنی از آن لذت می‌برند. این بازی از «بازی‌های ویدئویی فرار» نشات گرفته اما اکنون یک بازی فیزیکی است که در آن گروهی از افراد در داخل یک اتاق حبس شده و در به روی آن‌ها قفل می‌شود و این افراد، فقط برخی سرنخ‌ها، پازل‌ها و البته محدودیت زمانی برای فرار دارند. برای لذت بردن از بردن در یک بازی اتاق فرار، باید بعضی از استراتژی‌ها را بدانید و سرنخ‌ها را حل کنید تا همراه تیم‌تان پیروز شوید.
چگونه از «اتاق فرار (Escape Rooms)» فرار کنیم؟!

مترجم: نازنین عباسی‌فرید

ویراستار: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط:

چگونه در یک مسابقه برنده شویم؟

چگونه در بازی «UNO» برنده شویم؟

چگونه در بازی «Monopoly» برنده شویم؟!

چگونه در بازی «دوز ۴ تایی (دوز عمودی)» برنده شویم؟!

بازی «چکرز (Chekers)» و تکنیک‌های بردن حریف

 

چگونه از «اتاق فرار (Escape Rooms)» فرار کنیم؟! (برای آشنایی با تاریخچه «اسکیپ‌روم‌ها» روی این لینک کلیک کنید)
«اتاق‌های فرار» به سرعت در حال تبدیل شدن به یک سرگرمی بسیار محبوب هستند که افراد در هر سنی از آن لذت می‌برند. این بازی از «بازی‌های ویدئویی فرار» نشات گرفته اما اکنون یک بازی فیزیکی است که در آن گروهی از افراد در داخل یک اتاق حبس شده و در به روی آن‌ها قفل می‌شود و این افراد، فقط برخی سرنخ‌ها، پازل‌ها و البته محدودیت زمانی برای فرار دارند. برای لذت بردن از بردن در یک بازی اتاق فرار، باید بعضی از استراتژی‌ها را بدانید و سرنخ‌ها را حل کنید تا همراه تیم‌تان پیروز شوید.

 


الف) استفاده از استراتژی‌های موثر:
۱. برای جلوگیری از حذف شدن از بازی، قوانین اساسی را رعایت کنید:
به عنوان مثال قبل از رفتن داخل اتاق بهتر از سرویس بهداشتی استفاده کنید. همچنین نباید در طول بازی عکس یا فیلم بگیرید. این کار معمولاً خلاف قوانین است و مسئول بازی می‌تواند تیم شما را از بازی حذف کند.
• در مورد قوانین بازی و مواردی که باعث حذف شما می‌شوند، به دقت به راهنمای خود گوش دهید.
• برای افرادی که از گیرافتادن در اتاق می‌ترسند و ناراحت هستند، واقعیت این است که درها به صورت واقعی بر روی شما قفل نمی‌شوند و شما هر وقت احساس کردید که دیگر نمی‌توانید در این فضای بسته بمانید، می‌توانید اتاق را ترک کنید. فقط برای حذف نشدن بهتر است از مجریان بازی بخواهید که شما را از اتاق بیرون بیاورند نه اینکه خودتان یکدفعه از اتاق خارج شوید.

 


۲. به راهنمای خود با دقت گوش دهید: به احتمال زیاد تیم شما می‌تواند در طول بازی ۳ سرنخ را از راهنما بخواهد. سعی کنید ۱۰ دقیقه صبر کنید تا اولین سرنخ را بپرسید، اما اگر قبل از آن ۱۰ دقیقه هم به مشکل خوردید می‌توانید از راهنما کمک بخواهید. وقتی سرنخی را از راهنما می‌خواهید، جوابی که به شما داده می‌شود، در نقطه خاصی از بازی به شما کمک می‌کند؛ بنابراین با دقت به راهنما گوش دهید.
• اتاق‌های فرار معمولاً به صورت مرحله‌ای کار می‌کنند. سرنخ‌های راهنما به شما کمک می‌کند هر مرحله را که در حال حاضر در آن گیر کرده‌اید را راحت‌تر حل کنید.

 


۳. هنگام بازی همه چیز را با تیم خود در میان بگذارید: یک قانون خوب و موثر در این بازی این است که به محض یافتن چیزی، فریاد بزنید. این کار ممکن است در ابتدا بی‌نظم‌کننده به نظر برسد اما همان‌طور که شما با اتاق آشنا می‌شوید، دانستن آنچه همه پیدا کرده‌اند به هر یک از شما کمک می‌کند تا درک کنید که چه معماهایی حل نکرده باقی مانده‌اند و سپس سعی کنید سرنخ‌های جدیدی برای حل آن‌ها پیدا کنید.
• اگر فکر می‌کنید یک هم تیمی شروع به حل یک معما کرده است، به آن گوش کنید. به آنچه پیدا کرده‌اید و یا شنیده‌اید که سایر هم تیمی‌ها پیدا کرده‌اند، فکر کنید چراکه این‌کار می‌تواند به حل معما‌ها کمک کند.

 


۴. دچار وحشت نشوید و عجله نکنید: هنگام بازی سعی کنید چشمان خود را از روی ساعت دور نگه دارید. عجله کردن می‌تواند باعث شود شما سرنخی را از دست بدهید. روی اتاق، سرنخ‌ها و همکاری با تیم خود تمرکز کنید.
• به یاد داشته باشید این یک بازی است و هدف آن علاوه بر فرار از اتاق، تفریح است. در هنگام مشاهده و حدس زدن برای کمک به تیم خود برای رسیدن به هدف مشترک، آرام باشید و از آن لذت ببرید.

 


ب) پیدا کردن سرنخ‌‌ها:
۱. وقتی داخل اتاق شدید، به همه چیز با دقت نگاه کنید:
به خوبی به چیدمان اتاق نگاهی بیندازید. شروع به گشتن کرده و به نشانه‌ها و تزئینات روی دیوار نگاه کنید. همچنین محل قرارگیری وسایل و اسباب را هم در نظر داشته باشید.
• هر موردی را که غیر معمول به نظر می‌رسد به خاطر بسپارید و یا یادداشت بردارید. مثلاً حرفی که از یک کلمه گم‌شده و یا چیدمانی که به نظر عجیب و نامتقارن است.

 


۲. هیچ چیز را بدون نگاه دقیق کردن رها نکنید و دست نخورده باقی نگذارید: به زیر گلدان‌ها، سفره‌ها‌، میز‌ها و صندلی‌ها نگاه کنید. داخل کشو و کابینت‌ها را هم نیز نگاه بیندازید. اگر جایی را پیدا کنید که قفل شده است احتمالاً کلیدش در جایی از اتاق پنهان شده است و احتمالاً بخشی از معما می‌باشد‌.
ی شما مجبور نیستید چیزهایی را از دیوار بردارید و یا از هر چیزی بالا بروید. راهنمای شما این موضوع را به شما می‌گوید اما خوب است به خاطر داشته باشید تا وقت خود را برای امتحان کردن این موارد از دست ندهید.

 


۳. سرنخ‌ها و معما‌های مختلف را گسترش دهید: به دیگران برای حل کردن یک معما کمک زیادی نکنید؛ مگر اینکه آن‌ها احتیاج زیادی به کمک شما داشته باشند یا اصرار زیادی بکنند. با رفتن به سمت حل یک معمای دیگر و پیدا کردن سرنخ متفاوت، از وقت خود استفاده بهتری خواهید کرد. همچنین در اتاق فرار ممکن است الگوهای نیمه‌کاره پیدا کنید. در نتیجه با کامل کردن آن‌ها در حین بازی به یک عدد یا یک چند ضلعی می‌رسید که تعداد ضلع‌ها به شما یک رمز خواهند داد. در اتاق‌ها ممکن است که با یک سری کد مواجه شوید. مثل «کد مورس» و یا «کدهای بریل» که نهایتاً به شما عدد یا حروفی می‌دهند که در باز کردن قفل‌ها به شما کمک خواهند کرد. دستورالعمل کدها معمولاً در بازی قرار گرفته‌اند.
• پخش شدن افراد گروه برای حل معما و پیدا کردن سرنخ‌های متفاوت در ابتدای بازی بسیار مفید است. بعداً اگر فقط یک معما باقی مانده باشد، مطمئناً می‌توانید همگی دور هم جمع شده و روی آن فکر کنید و همه با هم به حل معما بپردازید‌‌.

 


۴. سرنخ‌هایی را که نمی‌توانید حل کنید، به شخص دیگری واگذار کنید: بیشتر از ۵ دقیقه، برای یک معمای خاص وقت نگذارید. اگر دیگر نمی‌توانید برای حل یک معما فکر کنید، از یک هم‌تیمی بخواهید که آن را به صورت کامل تحویل بگیرد. اگر چند نفر مختلف نتوانند آن معما را حل کنند، این موضوع ممکن است نشانه آن باشد که برای حل آن به اطلاعات بیشتری نیاز دارید یا نیازمند کمک از طرف راهنمای خود هستید.

 


۵. همه سرنخ‌ها و اطلاعات را سازماندهی کنید: گرچه یادآوری مکان اصلی یک شیء مهم است، اما کنار هم قرار دادن موارد مرتبط نیز می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال کتاب‌ها و یا تصاویری که به نظر، مرتبط هستند باید در مکان مرکزی اتاق با هم قرار بگیرند.
• تهیه یک لیست از اشیا و مکان‌های قرارگیری اولیه آن‌ها مفید است. شخصی را انتخاب کنید که از انجام این کار لذت ببرد و بتواند لیست دقیقی تهیه کند.

 


۶. اشیای استفاده شده و استفاده نشده را از هم تفکیک کنید: وسایل استفاده شده و نشده را تفکیک کنید تا به شما کمک کند بارها و بارها به یک شیء یا وسیله نگاه نکنید. به خاطر داشته باشید که در بعضی از اتاق‌ها از اشیا می‌توان بیش از یک بار استفاده کرد. اما سازماندهی اشیا به این صورت به شما کمک می‌کند تا روی آنچه هنوز به صورت معما باقی مانده است، تمرکز داشته باشید.
• بعضی از اشیا ممکن است اصطلاحاً «شاه ماهی قرمز» یا اشیایی باشند که شما را به اشتباه بیندازند و شما فکر کنید که سرنخ هستند در حالیکه واقعاً سرنخ نیستند. اگر نمی‌توانید سرنخی برای یک شیء خاص پیدا کنید، وقت زیادی برای آن هدر ندهید.

 


۷. کلید‌ها را در قفل آن‌ها بگذارید: پس از یافتن کلیدی که قفل خاصی را باز می‌کند، احتمالاً دیگر نیازی به آن نخواهید داشت. آن را در همان قفل بگذارید و ابتدا کلیدهای دیگر را برای قفل‌های جدید امتحان کنید. اگر در آخر کلید کم آوردید، حداقل می‌دانید که همه کلید‌های استفاده شده شما کجا هستند و در صورت نیاز برای استفاده از آن‌ها، راحت‌تر خواهید بود. همچنین باید بدانید که قفل‌ها انواع مختلفی دارند! مثل قفل‌های جهتی، حرفی، فشاری، گاو صندوقی و…؛ پس ببینید چه قفلی در اختیار دارید که بر اساس آن، دنبال سرنخ‌هایی مثل حرف یا عدد و… بگردید.

 


پ) تشکیل یک تیم برنده:
۱. با بازیکنان مشتاق به این بازی به سمت اتاق فرار بروید:
اگر هدف نهایی شما پیروزی در اتاق فرار است، باید تیم خود را هوشمندانه انتخاب کنید. برای تعدادی از دوستان خود که در مورد اتاق فرار صحبت کرده‌اند، از بازی‌ها و معماها لذت می‌برند‌، شوخ طبع هستند یا به طور کلی با دیگران خوب کار می‌کنند و در کارهای گروهی موثراند، یک ایمیل یا پیام گروهی ارسال کنید.
• به خاطر داشته باشید که بهتر است با آشنایان و یا همکارانی که از این بازی لذت می‌برند و می‌خواهند برنده شوند بازی کنید تا هم برنده شوید و هم از بازی لذت ببرید و باید حتی دوستان صمیمی‌تان را علاقه‌ای به اتاق فرار ندارند، فراموش کنید.
ه اگر نمی‌توانید گروهی را برای اتاق فرار تشکیل دهید، بسیاری از اتاق‌های فرار رزرو عمومی انجام می‌دهند، جایی که هم‌تیمی‌های شما افراد غریبه خواهند بود. این موضوع می‌تواند ایده خوبی برای زمانی هم که در سفر هستید، باشد.

 


۲. قبل از رفتن به مکان بازی، تعداد افرادی که می‌خواهید با آن‌ها به بازی بروید مشخص کنید: هر اتاق فرار برای تعداد افرادی که می‌توانند بازی کنند محدودیت دارد. زودتر تماس بگیرید تا بفهمید که حداکثر ظرفیت اتاق فراری که می‌خواهید داشته باشید چقدر است و برنامه‌ریزی کنید تا گروه خود را منطبق با آن تعداد شکیل دهید.
• پر کردن اتاق با حداکثر ظرفیت می‌تواند منجر به دو مشکل مانند شلوغی، نداشتن معماهای کافی برای همه و مشکل در به عجله انداختن همه افراد برای حل معما و پیدا کردن سرنخ شود.

 


۳. قبل از شروع بازی بهتر است هر کس در مورد نقاط قوت خود صحبت کند: برخی افراد در معماهای ریاضی عالی هستند، برخی‌ها از پازل‌های تصویری و یا بازی‌های کلمه‌ای لذت می‌برند، و برخی دیگر در مشاهده جزئیات کوچک یا سازماندهی خوب مهارت دارند‌. سعی کنید حتی فقط ۱۰ دقیقه را صرف بحث در مورد مهارت‌های هر کس اختصاص دهید‌.
• هنگامی که داخل اتاق می‌شوید، می‌توانید طرح و نوشته‌ای از اینکه هر کسی چه کاری انجام دهد داشته باشید.

 


۴. اتاقی را انتخاب کنید متناسب با علایق اکثریت افراد باشد: دو سبک اصلی اتاق فرار وجود دارد: «سبک ژاپنی» که از سرنخ‌های مشاهده‌ای بیشتری در یک اتاق بزرگ با اشیا زیاد استفاده می‌کنند و «سبک نروژی» که بیشتر یک اتاق ساده است و در مرکز آن پازل‌ها و سرنخ‌ها قرار گرفته‌اند. برای انتخاب اتاق با هم‌تیمی‌های خود صحبت کنید و در نهایت اتاقی را انتخاب کنید که اکثریت راضی باشند.
• هر دو سبک اتاق‌های فرار چالش برانگیز هستند فقط به روش‌های مختلف. در اتاق‌های سبک ژاپنی بخشی از چالش، یافتن سرنخ در اشیا و تعیین چگونگی قرار گرفتن آن‌ها در کنار هم است. در اتاق‌های سبک نروژی، معما‌ها چالش زیادی دربردارند.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazipardazi مراجعه کنید.

 


منابع:


https://www.wikihow.com/Win-Escape-Rooms
https://escaperoom.ir/new/web/page/4/70


 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری بازی‌ استراتژی استراتژی‌ برد اتاق‌ فرار


نظر شما :