چه قدر بزرگه؟

طراحی بازی آموزشی برای درک مقیاس میکرو، نانو و ماکرو

۰۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۹ کد : ۲۶۳۰ مقاله علمی
بازی‌های آموزشی از جمله مفاهیمی هستند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم، توانایی حل مسأله و خلاقیت فراگیران را افزایش می‌دهند. در کلاس‌های درس، دانش‌آموزان با توانایی‌های گوناگون یادگیری و انگیزه‌هایی متفاوت حضور دارند؛ به‌کارگیری بازی‌های آموزشی می‌تواند موانع عدم انگیزه و اشتیاق آن‌ها را حذف و یا کم‌رنگ کند و از طرف دیگر میزان پیشرفت آن‌ها را در یادگیری مفاهیم، بهبود بخشد.
طراحی بازی آموزشی برای درک مقیاس میکرو، نانو و ماکرو

مطالب مرتبط:

کارکرد مفاهیم استعاری در طراحی اسباب بازی

اهمیت نوآوری باز بر توسعه ایده در فرایند نوآوری اسباب بازی ایرانی

ارزش‌های طراحی گرافیک در کارت بازی‌های آموزشی

بررسی سیر تاریخی اسباب‌بازی‌های تمدن ایران باستان

بازی‌پردازی (Gamification) به عنوان یکی از شیوه‌های تبلیغات نوین برای صنعت اسباب‌بازی

 

عنوان مقاله: طراحی بازی آموزشی برای درک مقیاس میکرو، نانو و ماکرو

نویسندگان: الهام امینی تهرانی و فاطمه مختاری ستایی

همایش: کنفرانس آموزش شیمی ایران

اطلاعات همایش: دوره هشتم، سال ۱۳۹۲

 

چکیده:

بازی‌های آموزشی از جمله مفاهیمی هستند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم، توانایی حل مسأله و خلاقیت فراگیران را افزایش می‌دهند. در کلاس‌های درس، دانش‌آموزان با توانایی‌های گوناگون یادگیری و انگیزه‌هایی متفاوت حضور دارند؛ به‌کارگیری بازی‌های آموزشی می‌تواند موانع عدم انگیزه و اشتیاق آن‌ها را حذف و یا کم‌رنگ کند و از طرف دیگر میزان پیشرفت آن‌ها را در یادگیری مفاهیم، بهبود بخشد. این مقاله ضمن بررسی تاثیر بازی آموزشی بر فعالیت‌های ذهنی دانش‌آموزان در درس شیمی، یک بازی آموزشی برای درک مقیاس‌های کوچک‌تر از میلیمتر ارائه می‌دهد. محتوای این بازی آموزشی برای دانش‌آموزان فرصتی را فراهم می‌کند تا آموخته‌های خود را از سیستم متریک تقویت و مقیاس‌های کوچک‌تر از میلیمتر (میکرومتر و نانومتر) را لمس کنند. این بازی آموزشی برای ارائه در درس علوم، ریاضی و درس شیمی برای زندگی مقطع متوسطه مناسب است.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: بردگیم بازی رومیزی بازی فکری بازی استراتژی


( ۲ )

نظر شما :