بازی‌پردازی (Gamification) به عنوان یکی از شیوه‌های تبلیغات نوین برای صنعت اسباب‌بازی

۰۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۶ کد : ۲۵۶۱ مدرسه بازی‌پردازی مقاله علمی
این پژوهش توصیفی تحلیلی پاسخی به این سوال است که ویژگی‌های تبلیغات تعاملی چیست و نقش بازی‌پردازی (Gamification) به عنوان یکی از راه‌های تبلیغات نوین در اطلاع رسانی و معرفی اسباب‌بازی چگونه است؟
بازی‌پردازی (Gamification)  به عنوان یکی از شیوه‌های تبلیغات نوین برای صنعت اسباب‌بازی

مطالب مرتبط:
بازی‌پردازی (Gamification) فناوری نوین اقناع مخاطب

کارکرد مفاهیم استعاری در طراحی اسباب بازی

اهمیت نوآوری باز بر توسعه ایده در فرایند نوآوری اسباب بازی ایرانی

ارزش‌های طراحی گرافیک در کارت بازی‌های آموزشی

بررسی سیر تاریخی اسباب‌بازی‌های تمدن ایران باستان

 

عنوان مقاله: بازی‌پردازی (Gamification) به عنوان یکی از شیوه‌های تبلیغات نوین برای صنعت اسباب‌بازی
نویسندگان: زهرا مسعودی امین و آزاده جعفری

همایش: کنفرانس ملی اسباب بازی و سرگرمی ایرانی

اطلاعات همایش: اولین دوره، سال ۱۳۹۶

 

چکیده:
اسباب‌بازی نیز مانند سایر مصنوعات، مخاطبینی شامل طبقات مختلف اجتماعی، گروه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی، همراه با نیازها، دغدغه‌ها و اولویت‌های متفاوت دارد. تبلیغات در دنیای امروز، فقط وسیله‌ای برای جذب مشتری به یک محصول خاص نیست بلکه کار ویژه تبلیغات در ادبیات نوین تجاری، ایجاد پیوند دراز مدت بین مشتری و یک محصول است. امروزه ما با گستره‌ای از روش‌های تبلیغات و بازاریابی روبرو هستیم. شیوه‌هایی که به نحوی مکمل روشهای سنتی می‌باشند. ظهور انواع رسانه‌های نوین از جمله شبکه‌های اجتماعی و همچنین شکل‌گیری نگاه استراتژیک به حوزه‌ی بازاریابی و برندسازی، در کنار شیوه‌های سنتی مانند پوستر، کاتالوگ، بروشور و… باعث شده است که ارتباط با مشتریان به صورت ساده و یک سویه باقی نمانده و به فرایندی پیچیده، زنده و تعاملی از طریق کانا‌ل‌های ارتباطی متعدد تبدیل شود. یکی از ویژگی‌های دنیای جدید تبلیغات، تعامل‌پذیری می‌باشد. این ویژگی مهمترین وجه تمایز تبلیغات در حوزه فناوری‌های ارتباطی نوین با تبلیغات در رسانه‌های سنتی است. از راه‌های نوین در این عرصه بازی‌پردازی یا گیمیفیکیشن می‌باشد که می‌تواند ارتباطی دوسویه بین تولید کننده و خریدار ایجاد کند. این پژوهش «توصیفی تحلیلی پاسخی به این سوال است که ویژگی‌های تبلیغات تعاملی چیست و نقش بازی‌پردازی به عنوان یکی از راههای تبلیغات نوین در اطلاع رسانی و معرفی اسباب بازی چگونه است؟ نتیجه این پژوهش، مشخص شد که گیمیفیکیشن به سبب شیوه خاصی که در تعامل با مصرف‌کننده برقرار می‌کند، پیام و اطلاعات مورد نظر محصول را جذاب‌تر و سریعتر نسبت به انواع دیگر تبلیغات، به مخاطب ارائه می‌کند و می‌تواند در تبلیغ محصولات اسباب‌بازی موثر باشد.

واژگان کلیدی: تبلیغات، تبلیغات نوین، بازی‌پردازی، گیمیفیکیشن، بازاریابی، تبلیغات تعاملی.

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به نشانی bazipardazi مراجعه کنید.


لینک دانلود فایل

نظر شما :