قسمت سوم چگونه یک بازی رومیزی انتخاب کنیم؟

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۴۶۶ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
مسابقات و تورنومنت برگزار کنید. اگر یک گروه بزرگ دارید یا زمان زیادی برای بازی دارید، یک مسابقه بازی‌های رومیزی تشکیل دهید. قرعه بیاندازید، گردونه بچرخونید و یا اسامی را بر روی کاغذ بنویسید یا اجازه دهید گروه تصمیم بگیرد تا چه کسانی در مقابل چه افرادی رقابت می‌کنند. قبل از شروع مسابقات و تورنمنت قوانین را بنویسید به گونه‌ای که تمامی افراد با این قوانین موافقت کنند.
قسمت سوم چگونه یک بازی رومیزی انتخاب کنیم؟

مترجم: مهسا غضنفری

مقالات مرتبط

قسمت اول چگونه یک بازی رومیزی انتخاب کنیم؟

قسمت دوم چگونه یک بازی رومیزی انتخاب کنید؟

 

صرفاً جهت سرگرمی

در قسمت‌های قبلی با دو نگرش برای خرید بازی فکری رومیزی آشنا شدیم. در این قسمت سعی داریم یک تفریح مهیج برای یک جمع بزرگ ایجاد کنیم. مسابقات بازی‌های رومیزی می‌تواند یک پیشنهاد عالی باشد.

 

 

مسابقات و تورنومنت برگزار کنید. اگر یک گروه بزرگ دارید یا زمان زیادی برای بازی دارید، یک مسابقه بازی‌های رومیزی تشکیل دهید. قرعه بیاندازید، گردونه بچرخونید و یا اسامی را بر روی کاغذ بنویسید یا اجازه دهید گروه تصمیم بگیرد تا چه کسانی در مقابل چه افرادی رقابت می‌کنند. قبل از شروع مسابقات و تورنمنت قوانین را بنویسید به گونه‌ای که تمامی افراد با این قوانین موافقت کنند. (به عنوان مثال، تصمیم بگیرید که آیا شما یک محدودیت زمانی را برای برد افراد تعیین می‌کنید و فرد با بیشترین امتیاز یا دارایی در پایان برنده خواهد شد، یا این‌که قبل از شروع هر بازی بازیکنان تا پایان ادامه می‌دهند تا نفر پیروز مشخص شود.)

بازی‌های انتزاعی از جمله اتللو (ریورسی)، چکرز، کریدور و گو می توانند برای برگزاری تورنمنت‌ها با تعداد زیاد مناسب باشند. این بازی‌ها هم می‌توانند به صورت لیگ و هم به شکل مسابقات حذفی انجام شوند (روش سوییسی هم می‌تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد).

 

 

یک ورزش مفرح و مفید ایجاد کنید. رقابت کردن راحت است، اما هدف لذت بردن از خود بازی‌ها است. به یاد داشته باشید که عامل اصلی را سرگرم کردن افراد قرار دهید و بیش از حد نگران پیروزی یا باختن نباشید. به برندگان بازی تبریک بگویید و از آن‌ها قدردانی کنید. اما در نهایت همه با هم دور یک میز بازی بنشینید.

می‌توانید بازی‌های محیطی و غول‌آسا را برای تحرک و سرگرمی بیش‌تر بسازید و افراد را به یک مسابقه پرهیجان دعوت کنید. جنگای بزرگ، فوتبال حبابی و والیبال غول‌آسا پیشنهادهای جذابی هستند. ایونت شب مافیا و اسم فامیل هم جذابیت خاص خود را بین گروه‌های بزرگ دارند.

 

‌‌‌

 

برای بازیکنان و تیم‌های برنده جوایزی تعیین کنید. چند جایزه سرگرم کننده مانند آب نبات‌های چوبی، حباب‌سازها و بازی‌های هیجان انگیز می‌تواند برای کودکان جذاب باشد. می‌توانید بلیط سینما، استخر یا تئاتر، مجموعه تاس‌ها، برج و گردونه تاس و یک بازی رومیزی دورهمی را برای بزرگشالان در نظر بگیرید.

 

منابع

https://www.wikihow.com/Choose-Board-Games

کلید واژه ها: ببروبازیکن بازی رومیزی بردگیم بردگیم بازی فکری


نظر شما :