معرفی بازی Iwari

۱۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۷ کد : ۱۹۵۳ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
در این مقاله، با معرفی یک بازی هیجان‌انگیز دیگر در کنار شما خواهیم بود. این بازی جذاب، Iwari نام دارد. در ابتدا، به توصیف داستان بازی و سبک آن می‌پردازیم و در ادامه، قوانین این بازی بسیار مهیج را بررسی می‌کنیم.
معرفی بازی Iwari

مترجم: علی‌حسین خسروی

 

مطالب مرتبط

معرفی بازی پنج قبیله (five tribes )

معرفی بازی ریشه ( Root )

معرفی بازی Terraforming Mars

معرفی بازی Everdell

معرفی بازی UNO

 

در این مقاله، با معرفی یک بازی هیجان‌انگیز دیگر در کنار شما خواهیم بود. این بازی جذاب، Iwari نام دارد. در ابتدا، به توصیف داستان بازی و سبک آن می‌پردازیم و در ادامه، قوانین این بازی بسیار مهیج را بررسی می‌کنیم.

 

معرفی بازی Iwari

تعداد بازیکنان: ۲ تا ۵ نفر (در بهترین حالت: ۳ تا ۴ نفر)

زمان بازی: ۴۵ دقیقه

سال تولید: ۲۰۲۰ میلادی

سن مناسب بازیکنان: +۱۴

درجه سختی: ۲.۳۱ از ۵

رتبه بازی در سایت بردگیم‌گیگ: ۳۷۰

نمره بازی: ۷.۸ از ۱۰

طراح: Michael Schacht

تصویرساز: Matthew Mizak

ناشر: ThunderGryph Games

نوع

بازی استراتژی

دسته‌بندی

بازی استراتژی انتزاعی، بازی فانتزی

مکانیزم

نفوذ منطقه‌ای، مدیریت دست، ساختن مسیر

 

 

شرح بازی

آن‌ها همیشه در دنیای ایواری قدم گذاشته‌اند. آن‌ها همیشه روح آن را مجسم کرده و سرزمین‌های آن را شکل داده‌اند. آن‌ها مهمانداران زمین هستند. پنج تایتان (خدای خورشید) که باعث نفس کشیدن کیهان می‌شوند. در Iwari (ایواری)، هیچ توده‌ای مملو از جمعیت، و هیچ تمدنی در سراسر قاره وجود ندارد. بشریت در ابتدای راه است و در قبایل پراکنده در جنگل‌ها و صحراها زندگی می‌کند.

اکنون ما از سرزمین‌های اجدادی خود خارج شده‌ایم تا مناطق وسیع ناشناخته را کشف کنیم، با سایر قبایل دیگر روبرو شده و دانش، فرهنگ و خرد را رد و بدل کنیم. در این سفر، همه ما با تایتان‌ها به صورت هماهنگ زندگی می‌کنیم و اگرچه از نظر ما دور هستند، اما آن‌ها سرنوشت ما را رقم می‌زنند؛ و ما فقط ما نمی‌دانیم که آن‌ها ما را آفریده‌اند یا ما آن‌ها را آفریده‌ایم.

Iwari یک بازی انتزاعی مانند است که در آن بازیکنان قبایل مختلفی را نشان می‌دهند که با سفر به سرزمین‌های دور و گسترش سکونتگاه‌های خود به پنج منطقه مختلف در صفحه بازی، به دنبال هویت خود هستند. Iwari یک بازی کشف و تنوع است، جایی که بشریت با تمام زیبایی‌هایش، قهرمان است. در این بازی، بازیکنان از کارت برای دو عمل مختلف استفاده می‌کنند:

 

 

۱. در یک بازی با مکانیزم «اکثریت منطقه‌ای» که هر قلمرو آن یک امتیاز به شمار می‌آید، چادرها را قرار داده و محل سکونت آن‌ها را به پنج منطقه مختلف روی صفحه گسترش دهید.

۲. توتم‌های (مجسمه‌های شکل‌دار) طبیعی را برای قرار دادن پیوند با تیتان‌ها در مناطق قرار دهید و بر اساس تعداد توتم در مناطق مجاور امتیاز کسب کنید.

در طول بازی، بازیکنان می‌توانند با داشتن اکثریت چادرها در هر قلمرو پس از پایان اولین دور بازی، مأموریت‌هایی را که به آن‌ها امتیاز می‌دهند را، انجام دهند. در پایان بازی، تعداد چادرها به‌همراه تعداد توتم‌های طبیعی در دو منطقه مجاور و شهرکی که بازیکنان ایجاد کرده‌اند، امتیازدهی می‌شوند (یعنی چهار یا چند چادر به ترتیب بدون وقفه در امتداد یکی از جاده‌های روی صفحه).

 

 

قوانین بازی

بازی Iwari در مورد کاوش و گسترش سکونتگاه‌های بازیکنان است. بازیکنان همواره یک مجموعه سه کارتی دارند که می‌توانند در دورهای مختلف از آن‌ها استفاده کنند. شما می‌توانید کارت‌های خود را به طور تصادفی از دسته کارت‌ها و یا صفحه بازی انتخاب کنید. هر بازیکن ۲۰ چادر و ۸ توتم خواهد داشت. برای قرار دادن یک قطعه در صفحه، بازیکنان باید به سادگی از کارت‌هایی با همان رنگ سرزمینی که می‌خواهند کاوش کنند، استفاده کنند. از یک کارت زرد برای قرار دادن چادر یا توتم در یک قسمت زرد روی صفحه استفاده خواهد شد. بازیکنان همچنین می‌توانند از دو کارت همرنگ joker (جوکر) برای قرار دادن یک قطعه در یک قلمرو با رنگ متفاوت استفاده کنند.

 

 

در این بازی قوانین قرارگیری قطعات بازی روی صفحه بسیار ساده است. یک بازیکن ممکن است از ۳ کارت برای قرار دادن حداکثر ۲ قطعه در ۱ قلمرو استفاده کند. بازیکنان براساس رنگ کارت می‌توانند برای هر کارت بازی شده در قلمرو یک چادر بگذارند. بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که فقط حداکثر ۲ قطعه در هر نوبت می‌تواند در یک قلمرو واحد قرار گیرد.

فقط یک محدودیت وجود دارد. اگر با قرار دادن چادر در منطقه‌ای که چادر دیگری در آن نیست، ناحیه کشف نشده‌ای را باز کنید، بطور خودکار به نوبت خود پایان می‌دهید. هنگام باز کردن مناطق کشف نشده، می‌توان تنها یک چادر گذاشت. چادرها در طول بازی دو بار برای امتیازدهی محاسبه می‌شوند، اولین بار، بلافاصله پس از خالی شدن دسته کارت‌ها و بار دوم و نهایی در پایان بازی انجام می‌شود.

 

 

همانند چادرها، بازیکنان می‌توانند برای هر کارت بازی شده در قلمرو، براساس رنگ کارت، یک توتم واحد قرار دهند. بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که فقط حداکثر ۲ قطعه در هر نوبت می‌تواند در یک قلمرو واحد قرار گیرد.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

 

منبع

https://boardgamegeek.com/boardgame/270109/iwari

https://thundergryph.com/discover-our-newest-title-iwari/

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بردگیم بازی رومیزی بازی فکری بازی استراتژی


نظر شما :