چگونه بازی رومیزی خود را بسازم؟ (قسمت پایانی)

۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۳ کد : ۲۱۶۷ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
گام‌های متعددی برای طراحی یک بازی رومیزی وجود دارد که با طی کردن آن‌ها، می‌توان یک بازی رومیزی خوب و با کیفیت طراحی کرد. در مقاله هفته گذشته، با قدم‌های اولیه آن آشنا شدیم. در این مقاله، ادامه گام‌های طراحی یک بازی رومیزی را بررسی می‌کنیم.
چگونه بازی رومیزی خود را بسازم؟ (قسمت پایانی)

مترجم: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط

چگونه یک بازی رومیزی طراحی کنیم؟

ایده خوب، اولین گام طراحی بازی خوب

چگونه دفترچه یا کتابچه راهنما برای بازی بنویسیم؟

چگونه برای بازی رومیزی خود، قوانین طراحی کنیم؟

چگونه بازی رومیزی خود را بسازم؟ (قسمت اول)

 

چگونه بازی رومیزی خود را بسازم؟ (قسمت پایانی)
گام‌های متعددی برای طراحی یک بازی رومیزی وجود دارد که با طی کردن آن‌ها، می‌توان یک بازی رومیزی خوب و با کیفیت طراحی کرد. در مقاله هفته گذشته، با قدم‌های اولیه آن آشنا شدیم. در این مقاله، ادامه گام‌های طراحی یک بازی رومیزی را بررسی می‌کنیم.

 


۷. هنر:
اگر خودتان وقتی از بیرون به بازی خود نگاه می‌کنید، مجذوب و شیفته بازی‌تان می‌شوید و احساس می‌کنید که کیفیت بازی شما به قدر کافی ارتقا داده شده است، به احتمال زیاد بازی شما برای شروع مرحله بعد آماده هستید. در این گام، شما باید قطعات بازی نظیر کارت‌ها، مهره‌ها، ژتون‌ها و… را هم از جنبه ظاهری و هم از جنبه کیفیت، زیبا، دقیق و متناسب با قوانین بازی طراحی کنید. آیا شما یک هنرمند و هنرشناس دقیق هستید و می‌خواهید همه کارها را خودتان انجام دهید؟ اگر چنین است، عالی است چراکه باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما می‌شود. در غیر این صورت باید از فردی که در این زمینه تخصص دارد کمک بگیرید و یا اینکه منابعی را جهت طراحی اجزا بازی خود، جمع‌آوری کنید. حال باید نیازهای بازی را آماده کنید. می‌خواهید که بازی‌تان چه شکلی باشد؟ چه رنگ‌هایی را می‌خواهید در بازی خود به کار ببرید؟ برای دانستن پاسخ این سوالات، باید یک طرح کلی یا نوشته داشته باشید تا بتوانید همه چیز را آماده کنید.

 


۸. قوانین:
برای نوشتن قوانین قابل درک و خواندن، باید از افراد متخصص در زمینه بازی‌های رومیزی استفاده کنید و یا اینکه در رابطه با بازی‌های دیگر نیز مطالعه کنید. قوانین بازی شما باید شفاف و مختصر باشد. قوانین بازی را پیچیده نکنید و تنها اطلاعات اصلی را که بازیکنان برای بازی کردن به آن‌ها نیاز دارند، قرار دهید. در این بخش احتمالاً به کمک نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید افرادی را پیدا کنید که قوانین شما را تصحیح کنند و خوانایی و دستور زبان را بررسی کنند. همیشه می‌توانید برای اطمینان از قابل فهم بودن قوانین و دفترچه راهنمای بازی از دوستانتان کمک بگیرید تا آن‌ها را بررسی کنند. در زمان تست کردن بازی خود، باید درک کافی از شفاف بودن قوانین داشته باشید. هنگامی که از واضح بون قوانین بازی اطمینان حاصل پیدا کردید، باید قالب بازی را طراحی کنید. مثلاً آیا یک دفترچه راهنمای کوچک خواهید داشت یا از یک تک برگ استفاده می‌کنید؟ اندازه آن را تعیین کنید و مطمئن شوید که در جعبه بازی فضای مناسبی دارد. مهم نیست که دفترچه راهنما چقدر زیبا به نظر می‌رسد، مهم این است که بازیکنان بتوانند آن را بخوانند و آن را درک کنند تا بتوانند بازی شما را انجام دهند. همچنین، قرار دادن یک مرجع کوچکتر برای بازیکنان کار بازیکنان را راحت‌تر کرده و کمک زیادی در فهم بازی به آن‌ها می‌کند.

 


۹. جعبه بازی:
اندازه جعبه‌ای را که می‌خواهید بازی شما در آن قرار داشته باشد، تعیین کنید. این کار همچنین به شما کمک می‌کند تا اندازه دفترچه راهنما را هم به دست آورید. شما باید فضای مناسبی را برای تمام کارت‌ها و قطعات بازی در جعبه بازی در نظر بگیرید. وقتی اندازه جعبه را تعیین کردید، حال باید الگویی برای گرافیک جعبه طراحی کنید؛ از بالا تا پایین. در این مرحله نیز، شما می‌توانید از یک فرد متخصص کمک بگیرید یا اینکه خودتان کارها را انجام دهید. می‌توانید از بازی‌های رومیزی مورد علاقه یا محبوب خود استفاده کنید تا در این کار به شما کمک کنند.برای طراحی گرافیگ جعبه بازی باید به این سوال‌ها پاسخ بدهید: چه اطلاعاتی را در جلو و عقب جعبه می‌آورید؟ می‌خواهید از چه نوع تصاویری استفاده کنید؟ می‌خواهید چه رنگ‌هایی را به کار ببرید؟ و….

 


۱۰. اسم بازی و آرم (لگوی) آن:
آیا نامی برای بازی خود رقم انتخاب کرده‌اید؟ به احتمال زیاد پاسخ منفی است چراکه یافتن نام کاملی برای بازی که عالی به نظر برسد و همچنین مردم آن را به خاطر بسپارند، بسیار دشوار است. مواردی وجود دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید یک نام مناسب برای بازی خود انتخاب کنید از جمله: هرچه به ذهنتان خطور می‌کند را روی کاغذ بنویسید. شاید حتی لازم باشد پنج صفحه اسم بنویسید. سپس به لیستتان برگردید و ۵ اسم برتر خود را انتخاب کنید و سپس با دوستان خود بررسی کنید تا ببینید آن‌ها کدام یک را دوست دارند. همچنین می‌توانید به کسی پول بدهید تا چند اسم برای شما طراحی کند. بدی این روش این است که ممکن است نام خیلی جذابی برای بازی شما انتخاب نشود اما شما را در مسیر درست هدایت می‌کند. پس از انتخاب اسم بازی، نوبت لوگوی آن است. اگر در این کار تخصص ندارید یا نمی‌خواهید این کار را خودتان انجام دهید، وقت آن است که کسی را پیدا کنید که این کار را برای شما انجام دهد. می‌توانید شخصی را پیدا کنید که در طراحی آرم‌های درون بازی تخصص دارد.

 


۱۱. یک ویدیو در مورد بازی بسازید:
شما همچنین باید یک ویدیو با مضمون «چگونه بازی کنیم؟» بسازید که اهمیت زیادی برای پخش بازی دارد. این ویدیو می‌تواند در جذب مخاطب برای بازی شما کمک کند. اطلاع از ضاعقه مخاطبان بازی‌های رومیزی و همچنین سابقه این صنعت، می‌تواند به شما کمک شایانی در ساخت این ویدیو بکند. شما می‌توانید از بازی کردن خود با بازی فیلم بگیرید و یا فقط از تصاویر بازی خود استفاده کنید.

 


۱۲. تصمیم بگیرید که خودتان بازی را به فروش برسانید و یا اینکه با یک ناشر بازی همکاری کنید:
• فروش آن از طریق سایت‌های فروشنده بازی‌های رومیزی.
• بازی خود را به صورت عمده خریداری کنید و از طریق فروشگاه خود بفروشید.
• داده‌های ناشران بازی را جمع‌آوری کرده و بازی خود را برای آن‌ها ارسال کنید.
شما می‌توانید یکی از این ۳ کار را انجام دهید یا هر ۳ مورد را انجام دهیدکه این موضوع به موقعیت و شرایط شما بستگی دارد.
۱۳. بازاریابی:
در این مرحله، ابتدا پیشنهاد می‌کنیم کمی تحقیق کنید. به شرکت‌های دیگر نگاه کنید. چه چیزی باعث می‌شود که بخواهید بازی آن‌ها را بخرید؟ آن‌ها از چه ترفندهایی در فروش بازی‌های خود استفاده می‌کنند که می‌توانید به کار ببرید؟

 


نتیجه‌گیری:
با طی کردن این مراحل خودتان می‌توانید یک بازی کارتی یا بازی رومیزی طراحی کنید.این هدف با انجام دقیق موارد بالا و همچنین مطالعه بیشتر کاملاً در دسترس است. این موضوع را به خاطر داشته باشید که زمانی که تلاش نکنید، نمی‌دانید که قادر به چه کاری هستید. ایده‌های خود را امتحان کنید؛ ممکن است خودتان را هم شگفت زده کنید.

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

منبع


https://www.silhouettevalleygames.com/my-blog/13stepstomakeaboardgame

 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری طراحی‌ بازی ساخت‌ بازی


نظر شما :