مدرسه بازی‌پردازی - آرشیو

پیشنهاداتی برای یلدای مجازی

پیشنهاداتی برای یلدای مجازی

تا دو سال پیش، در شب یلدا همه ما به همراه خانواده و اقواممان دور هم جمع می‌شدیم و این شب باستانی را در کنار هم جشن می‌گرفتیم. اما از سال گذشته، به خاطر شیوع ویروس کرونا، این نعمت از ما گرفته شده و ما مجبوریم برای حفظ جان عزیزانمان، این شب را به دور از هم برگزار کنیم. امسال هم مثل سال گذشته، ما نمی‌توانیم دور هم جمع شویم؛ اما هنوز هم راه‌هایی وجود دارد که بتوانیم طولانی‌ترین شب سال را در کنار هم جشن بگیریم. در ادامه، ما چند پیشنهاد برای شما داریم که می‌توانید در کنار همدیگر، انجام بدهید و از این شب لذت ببرید.

ادامه مطلب

نگاهی به برگزاری کارگاه‌های تخصصی در مرحله دوم رویداد «بازی‌دانان»

مرحله دوم رویداد «بازی‌دانان»، در قالب کارگاه‌های مختلف، روز جمعه، ۵ آذر ماه، با حضور شرکت‌کنندگان راه‌یافته به مرحله دوم رویداد، به صورت حضوری و مجازی و با حضور اساتید شورای علمی رویداد بازی‌دانان برگزار شد.

ادامه مطلب
هویت جمعی در اسباب‌بازی‌های بومی مطالعه موردی اسباب‌بازی‌های شهرهای اردبیل و بیرجند

هویت جمعی در اسباب‌بازی‌های بومی مطالعه موردی اسباب‌بازی‌های شهرهای اردبیل و بیرجند

اسباب‌بازی یکی از قدیمی‌ترین مصنوعات بشری است که همواره برگرفته از تفکرات و اعتقادات سازندگان آن بوده است. در گذشته این گروه از محصولات، با استفاده از مواد و مصالح بومی تولید می‌گردید. در دوره‌های بعد نیز در کنار تولید انبوه و کارخانه‌ای آن‌ها، همچنان نوع دست‌ساز، که معمولاً به صورت واحدهای خردتری عرضه می‌شوند، از وجوه متمایز فرهنگی برخوردارند.

ادامه مطلب