مقاله علمی - آرشیو

جعبه رو ببین، بازی رو بگیر

جعبه رو ببین، بازی رو بگیر

عوامل بسیار زیادی در جذب کردن افراد به بازی‌های رومیزی نقش دارند. یکی از این عوامل، طریقه بسته‌بندی جعبه بازی‌های رومیزی است که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی و تولید یک بازی رومیزی است. همه افراد به خصوص کودکان و نوجوانان، با دیدن جعبه یک بازی، جذب آن می‌شوند. در طراحی جعبه یک بازی، موارد زیادی باید مورد بررسی قرار گیرند تا بتوانند مخاطب عام را به خود جذب کنند از جمله: طرح، رنگ‌بندی، مفهوم بازی و….

ادامه مطلب
بررسی تاثیر بازی در میزان یادگیری درس ریاضی دوره ابتدائی

بررسی تاثیر بازی در میزان یادگیری درس ریاضی دوره ابتدائی

تاکنون بارها و بارها درباره اهمیت و کاربرد بازی در آموزش و یادگیری کودکان و دانش‌آموزان صحبت کرده‌ایم. یکی از مهم‌ترین دروس دوره ابتدائی و در کل تمام دوران آموزشی، درس ریاضی می‌باشد که از آن به عنوان مادر علوم هم یاد می‌شود و ارتباط دقیق و نزدیکی با سایر علوم دارد. استفاده از بازی برای آموزش ریاضی بسیار سودمند و مفید است چراکه هم درس ریاضی و هم اکثر بازی‌های رومیزی و حتی رایانه‌ای، انعطاف‌پذیری زیادی دارند و به خوبی می‌توان درس ریاضی را با بازی‌ها ارتباط داد و از این طریق به دانش‌آموزان آموزش داد. دانش‌آموزان به شدت علاقه‌مند به بازی هستند و با توجه به این موضوع، استفاده از بازی برای آموزش دروس خصوصاً درس ریاضی اهمیت و تاثیر زیادی دارد.

ادامه مطلب
اثربخشی بازی و قصه‌گویی بر افزایش خلاقیت کودکان

اثربخشی بازی و قصه‌گویی بر افزایش خلاقیت کودکان

امروزه شعار «نابودی در انتظار شماست؛ مگر اینکه خلاق و نوآور باشید» پیش روی همه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران است. از آن جایی که مدیران آموزش و پرورش وظیفه رشد و پرورش خلاقیت کودکان را بر عهده دارند، برای نیل به این منظور باید در جهت استفاده صحیح و جهت‌دار از استعدادها و توانایی‌های انان گام بردارند. بنابراین همواره در پی یافتن روش‌های جدید برای ارتقای خلاقیت کودکان هستند. دو مورد از جدیدترین و جذاب‌ترین این روش‌ها، بازی و قصه‌گویی می‌باشد.

ادامه مطلب
جایگاه بازی‌ها در تدریس زبان‌های خارجی

جایگاه بازی‌ها در تدریس زبان‌های خارجی

همانطور که در مقاله‌های قبلی گفته شد، بازی در جهان امروز رشد چشمگیری داشته و مخاطبان زیادی در در همه سنین به سمت خود جذب می‌کند. می‌دانیم که والدین و نظام‌های آموزشی در بسیاری از کشورهای دنیا، از بازی علاوه بر جنبه سرگرمی آن، به عنوان یک وسیله آموزشی مؤثر استفاده می‌کنند. در عصر امروز، با توجه به سرعت زیاد پیشرفت علم، فرزندان ما باید بتوانند با دیگر جوامع ارتباط برقرار کنند و اولین گام برای این کار، یادگیری زبان‌های دیگر کشورهاست. بازی‌های کامپیوتری، در این امر، کمک شایانی به ما می‌کنند. در مقاله امروز، به بررسی اهمیت بازی‌های کامپیوتری و کمک‌های آنان برای یادگیری زبان‌های خارجی می‌پردازیم.

ادامه مطلب