مقاله علمی - آرشیو

بازی و کار

بازی و کار

همانطور که بارها و بارها تاکنون بیان کرده‌ایم، استفاده از بازی به خصوص بازی‌های رومیزی در آموزش رفتارهای اجتماعی و علوم متفاوت، نقش بسیار تاثیرگذاری در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان و دانشجویان دارد و برای آنان نشاط و سرگرمی را به همراه آورده و همچنین علاقه آنان به درس را افزایش می‌دهد. بررسی‌ها و تحقیقات مختلف ثابت کرده است که فراهم کردن چنین شرایطی و در واقع بازی‌انگاری شرایط کاری برای کارکنان بخش‌های مختلف نیز چنین تاثری داشته و عملکرد و بازدهی آنان را افزایش می‌دهد. در این مقاله، به بررسی مفصل این موضوع می‌پردازیم.

ادامه مطلب
بازی با حروف الفبای انگلیسی و تاثیرآن برخلاقیت مشارکتی دانشجویان

بازی با حروف الفبای انگلیسی و تاثیرآن برخلاقیت مشارکتی دانشجویان

استفاده از بازی‌های رومیزی در فرایند یاددهی مطالب علمی و اجتماعی تاثیر غیرقابل چشم پوشی دارد. در بسیاری از نظام‌های آموزشی، چه برای کودکان و نوجوانان و چه برای دانش‌آموزان و دانشجویان، از بازی‌هالی رومیزی برای آموزش مطالب استفاده شده و در ادامه، تاثیر این کار در کارکرد افراد در جامعه دیده می‌شود. استفاده از زبان و بازی با حروف الفبای زبان‌های خارجی خصوصاً انگلیسی، تاثیر شایانی در افزایش میزان خلاقیت دانشجویان دارد.

ادامه مطلب
بررسی بازی‌های رومیزی فیزیکی ودیجیتالی در حوزه آموزش

بررسی بازی‌های رومیزی فیزیکی ودیجیتالی در حوزه آموزش

تاکنون مطالب زیادی را درباره تاثیر بازی‌های رومیزی در نظام آموزشی بررسی کرده‌ایم. بسیاری از کشورها توانسته‌اند با استفاده از بازی‌های رومیزی در فرایند یاددهی مطالب علمی و اجتماعی به افراد، تحولی بزرگ را در نظام آموزشی و طبعاً در جامعه خود ایجاد کنند. باتوجه به نتایج به دست آمده از تاثیر بازی‌های رومیزی در نظام آموزشی، می‌توان این موضوع را قویاً بیان کرد که بازی‌های رومیزی در کنار نشاط، شادابی و سرگرمی‌ای که برای افراد حین یادگیری ایجاد می‌کنند، باعث می‌شود تا آن‌ها شکست‌های کوچک بخورند، پیروزی به دست بیاورند و با درک نقاط ضعف و قوت خود و یادگیری روش‌های استراتژیک، اقتصادی و مدیریتی، رفتارهای اجتماعی و مباحث علمی را نیز به خوبی فرا بگیرند.

ادامه مطلب
بازی، پلی برای افزایش خلاقیت کودکان توسط والدین

بازی، پلی برای افزایش خلاقیت کودکان توسط والدین

براساس تحقیقات و نظریه‌های مختلف، کودکان خلاق به دنیا می‌آیند و این جنبه به صورت ذاتی در کودک وجود دارد. اما در ادامه همین بررسی‌ها نشان می‌دهد که خلاقیت کودکان از بعد از ۱۰ سالگی افت می‌کند. استفاده از بازی در جلوگیری از این موضوع، راه‌حل مطلوب و ثمردهی است.

ادامه مطلب